{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spare benzin
  • #1   22. jan 2017 mindre bykørsel , mere jævn kørsel, hurtigere op i fart
    men altså, den økonomi fabrikken opgiver holder aldrig en skid.
    det er osse et spørgsmål hvordan du kommer frem til resultatet, er det gjort ved at tanke bilen helt op og så kører den næsten tør og så tanke helt op igen og så se hvor mange liter der kan være kontra de km du har kørt. bruger du bilens computer får du med garanti en forkert brændstof-økonomi ud af det

• #2   22. jan 2017 bilen helt op og så kører den næsten tør og så tanke helt op igen og så se hvor mange liter der kan være kontra de km du har kørt. bruger jeg til og renge det ud

• #3   22. jan 2017 tage cyklen en gang i mellem eller gå? smiley

• #4   22. jan 2017 Prøv at køre til Skagen med 80 i timen, så skal du nok få den op på det de lover...

Min er opgivet til 20 km/l og køre mellem 13 og 17...

• #5   22. jan 2017 Der findes ikke noget værre, end at skulle køre "morfar kørsel" , for at få en bil til at køre 1 km/L længere. smiley

........ SÅ dyr er benzin sq heller ikke længere smiley

• #7   22. jan 2017 oki chris c rummelige er den

• #8   23. jan 2017 Det er lidt forskelligt om de kører det de er opgivet til, min gamle bmw e36 318i er opgivet til 11.3 literen, men jeg har fået den til at gå 15....

• #9   23. jan 2017 Daglig kørsel (motorvej landevej og by) kører jeg 19 km/l på en tank.

Det handler udelukkende om din kørestil. =) - Læs lidt på internettet omkring hypermiling f.eks, det kan give lidt input til hvordan du klemmer lidt mere ud af dine diesel/benzin kroner smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #10   23. jan 2017 #5 Der findes ikke noget værre, end at køre latterlige 10 km for stærkt, for at spare 30 sek.
    Så billige er bøder heller ikke længere. smiley

• #11   23. jan 2017 Lær at læse trafikken, motorbrems når det giver mening (frem mod lyskryds, sving osv.., kobl ud og lad den trille i frigear når det giver mening, ned af bakker osv..

Hvis du bruger bremsen så gør du det forkert..

Jeg kan køre fra mit hjem til arbejdet, en strækning på 25km, ved at røre bremsen blot 1 eller 2 gange....

• #13   23. jan 2017 Det betyder sgu ikke ret meget...

Vindmodstanden stiger med hastigheden i 2 potens...

ved 50km/t så er 90% af modstanden rullemodstand/vægt, resten er fra vind

ved 300km/t så er 90% af modstanden fra vind, blot 10% er fra vægt/rullemodstand.

Hvis man skal gøre noget, så skal man køre med nogle lukkede hjul, mindre sidespejle, fjerne antenne, spoiler, tape åbninger, mellem skærme, motorhjelm osv.. man skal bare sørge for køleren får nok luft...

• #14   23. jan 2017 I20'eren er da ikke specielt rummelig i kabinen, der er intet benplads bag i... Prøv en Jazz, de går lidt længere end opgivet og har meget bedre plads især bag i
    En note med sæderne kørt tilbage er der også fod plads i

Kommentér på:
spare benzin

Annonce