Classic mini engine swap {{forumTopicSubject}}
Hej har set mange tråde/profiler med folk ser ændre minien med motorer fra andre biler honda, suzuki, opel, toyota osv. Men mange af indlæggene dør hen.
Er det fordi det simpelthen ikke kan lade sig gøre syn, skat osv. Eller er det fordifolk hellere vil ud og køre istedet for at loade billeder og tekst op på BG.....
Har selv leget lidt med tanken om motorskift, men dog et mere afbalanceret alternativ end en feks en 160hk honda. Helst ikke vildere en minis egen Era model med turbo.
Kravene er 5 gear en ok gearing, og så kunne det da være lækkert at ha mulighed for 130 km/T fra grænsen til Skagen uden at skulle bekymre sig om at renovere motor for hver 100.000km.
Så et spændene projekt på nettet med en clubman med Fords ecoboost motor.
1 lettere bil
2 lettere motor (end mini)
3 6 gear (mener jeg der er i nogle af focus modellerne)
4 125hk+
5 ej at glemme trykladning????
Mvh Morten
apr 2005
Følger: 34 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 15 Svar: 546
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.609
Men ved sgu ikke hvordan de får dem synet og godkendt..
må være sindsygt med 160-180hk i sådan en bette mini
apr 2005
Følger: 34 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 15 Svar: 546
apr 2005
Følger: 34 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 15 Svar: 546
apr 2005
Følger: 34 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 15 Svar: 546
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.609
Hvorfor ikke en B18 ?
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.967
https://www.youtube.com/channel/UCHvBHWBzzB7NyU5tIiEZHBg
okt 2015
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 305
apr 2005
Følger: 34 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 15 Svar: 546
Men må jo gå ud fra at det er fordi der før er godkendt en tilsvarende, så du ikke selv skal lave diveres attests på co, støj osv. osv.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Så det kan lade sig gøre, hvad man gør til syn ved jeg ikke men jeg kunne forestille mig det er noget engelsk godkendelse af en slags der er brugt.
nov 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 5
Min bror har en Triumph TR250 hvori der er lagt en Chevy V8 der skulle han først til toldsyn for at vurdere bilens værdi, og for at udarbejde en teknisk årgangsbestemmelse (mener så vidt jeg kan huske at motorens årgang talte 1/10 eller 1/16 del i den samlede bedømmelse)
Endvidere skulle bilen vejes både totalt men også vægtfordelingen. Han skulle fremskaffe tekniske dataere på motor osv osv. Beløbet skat kom frem til var helt i hegnet. Efter 2 års frem og tilbage med argumenter og forklaringer endte han med en mere end halvering af afgiften. Og denne bil ar aldrig født med V8.
Der må der være nogen derude der kan vise en reg attest hvor der står Mini 1,6-1,8- whatever motor der er puttet i, og berette om deres vej igennem det danske og meget fjendske afgiftssystem...
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.609
nov 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 5
Det kunne da være fedt at få nogle af dem i tale, som det faktisk er lykkes for at få dem på plader legitimt.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.609
Men der skal nok stadig betales afgift osv af effektforøgelsen
apr 2005
Følger: 34 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 15 Svar: 546
Der bliver vurderet ved syn hvordan det skal gøres, det vil sige alder på bil motor osv. derved kan der fastslås om der er behov for yderlige dokumentation ved støj, forurening osv.osv.osv.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
apr 2005
Følger: 34 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 15 Svar: 546
apr 2005
Følger: 34 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 15 Svar: 546
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Det er korrekt at teknologisk institut er super dyre til den slags. Derfor vælger mange også at bruge England eller Sverige og nogengange Tyskland til den del. Man eksporterer simpelthen bilen til et andet EU land og lader deres version af teknologisk insitut vurdere ombygningen. I England er der fast pris på 4500.- dkkr for sådan en tur. Efter syn importerer man bilen til DK igen, betaler afgift af den og så er den lovlig.
EU er heldigvis ikke rent lort, det har sine fordele og smuthuller.
apr 2005
Følger: 34 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 15 Svar: 546
Det skille vel ved om bilen er som den var oprindelig eller den har ændret idenditet?
Den går nok ikke med England mere så.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Der er som sagt stort set ingen emmisionskrav eller krav til kml på biler fra før 84. Biler fra før 84 må have Co måling på 5,5 ! En bil efter 2002 må have på 0,3 så der er temmelig meget spillerum.
apr 2005
Følger: 34 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 15 Svar: 546
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Classic mini engine swap