{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.241 visninger | Oprettet:

Classic mini engine swap {{forumTopicSubject}}

Hej har set mange tråde/profiler med folk ser ændre minien med motorer fra andre biler honda, suzuki, opel, toyota osv. Men mange af indlæggene dør hen.
Er det fordi det simpelthen ikke kan lade sig gøre syn, skat osv. Eller er det fordifolk hellere vil ud og køre istedet for at loade billeder og tekst op på BG.....
Har selv leget lidt med tanken om motorskift, men dog et mere afbalanceret alternativ end en feks en 160hk honda. Helst ikke vildere en minis egen Era model med turbo.
Kravene er 5 gear en ok gearing, og så kunne det da være lækkert at ha mulighed for 130 km/T fra grænsen til Skagen uden at skulle bekymre sig om at renovere motor for hver 100.000km.

Så et spændene projekt på nettet med en clubman med Fords ecoboost motor.
1 lettere bil
2 lettere motor (end mini)
3 6 gear (mener jeg der er i nogle af focus modellerne)
4 125hk+
5 ej at glemme trykladning????

Mvh Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Classic mini engine swap
  • #1   23. jan 2017 Minién kan godkendes med en Honda motor hvis nok kun en b16b motor

  • #2   23. jan 2017 Der er da et par Mini'er herhjemme med en B16 VTEC motor..

    Men ved sgu ikke hvordan de får dem synet og godkendt..

    må være sindsygt med 160-180hk i sådan en bette mini


  • #5   23. jan 2017 Den kan også godkende med en Yamaha Motor bagi smiley

  • #6   23. jan 2017 Hvorfor er det den kun kan godkendes med en B16 motor ?

    Hvorfor ikke en B18 ?


  • #7   23. jan 2017 Virkelig anbefalelsesværdig at se/følge denne ombygning af en komplet drivline fra en GT Four i en mini smiley
    https://www.youtube.com/channel/UCHvBHWBzzB7NyU5tIiEZHBg


  • #8   23. jan 2017 Hvis det er 1275cc motorer i skifter ud, vil jeg gerne købe en af dem..

  • #9   23. jan 2017 pas... det var det vi fik at vide da vi ville igang med projektet smiley

    Men må jo gå ud fra at det er fordi der før er godkendt en tilsvarende, så du ikke selv skal lave diveres attests på co, støj osv. osv.


  • #10   23. jan 2017 Der kørte sådan en Vtec mini på fyn for en 15 år siden, metallic blå med engelsk flag på taget, quaife gearkasse (den kunne man høre) og fuldt bur og hele svineriet. Jeg har aldrig set en mini flytte sig så hurtigt, fy for satan siger jeg bare..

    Så det kan lade sig gøre, hvad man gør til syn ved jeg ikke men jeg kunne forestille mig det er noget engelsk godkendelse af en slags der er brugt.


  • #11   24. jan 2017 Pudsigt, hvis det kun er vtec de kan godkendes med, da HK forholdene overstiger med mange procent i forhold til std.
    Min bror har en Triumph TR250 hvori der er lagt en Chevy V8 der skulle han først til toldsyn for at vurdere bilens værdi, og for at udarbejde en teknisk årgangsbestemmelse (mener så vidt jeg kan huske at motorens årgang talte 1/10 eller 1/16 del i den samlede bedømmelse)
    Endvidere skulle bilen vejes både totalt men også vægtfordelingen. Han skulle fremskaffe tekniske dataere på motor osv osv. Beløbet skat kom frem til var helt i hegnet. Efter 2 års frem og tilbage med argumenter og forklaringer endte han med en mere end halvering af afgiften. Og denne bil ar aldrig født med V8.
    Der må der være nogen derude der kan vise en reg attest hvor der står Mini 1,6-1,8- whatever motor der er puttet i, og berette om deres vej igennem det danske og meget fjendske afgiftssystem...


  • #12   24. jan 2017 Der er nogle helt andre regler for biler fra den årgang end de 20% der er idag

  • #13   24. jan 2017 Så det du siger er at 20% reglen kan overskrides på de gamle biler, så længe man kan bevise at sikkerheden er tilsvarende, bremser, vægt, etc.
    Det kunne da være fedt at få nogle af dem i tale, som det faktisk er lykkes for at få dem på plader legitimt.


  • #14   24. jan 2017 Når man tuner skal man gå ud fra detailforskrifter for motorkøretøjer for den årgang som køretøjet er, og for biler fra før 84 er der næsten ingen forureningsnormer..

    Men der skal nok stadig betales afgift osv af effektforøgelsen



  • #15   24. jan 2017 i bund og grund kan alt vel lade sig gøre, alt efter hvor mange penge du vil putte i det.

    Der bliver vurderet ved syn hvordan det skal gøres, det vil sige alder på bil motor osv. derved kan der fastslås om der er behov for yderlige dokumentation ved støj, forurening osv.osv.osv.


  • #16   24. jan 2017 Støj og forurening er ikke noget problem på biler fra før 84 men konstruktive ændringer skal stadig dokumenteres og det kan være rigtig dyrt hvis ikke det er stumper der allerede er godkendt oftest ved en tüv.



  • #17   24. jan 2017 Arghhhhh, hvis du nu vælger en motor fra f.eks. 1995...

  • #18   24. jan 2017 Der er visse eksembler på at dokumentationen f.eks. fra teknologisk institut kan koste på den dårlige side af 100 kg

  • #19   24. jan 2017 Henrik P om man tager en motor fra en 2017 model er ligegyldig i en bil fra før 84. Forurenings og støjkrav er ekstremt lempelige på de gamle biler, så en moderne V8 vil forurene og støje mindre end en gammel 1075ccm karburatormotor.

    Det er korrekt at teknologisk institut er super dyre til den slags. Derfor vælger mange også at bruge England eller Sverige og nogengange Tyskland til den del. Man eksporterer simpelthen bilen til et andet EU land og lader deres version af teknologisk insitut vurdere ombygningen. I England er der fast pris på 4500.- dkkr for sådan en tur. Efter syn importerer man bilen til DK igen, betaler afgift af den og så er den lovlig.

    EU er heldigvis ikke rent lort, det har sine fordele og smuthuller.


  • #20   24. jan 2017 Du skal vel stadig væk overholde emisionskravne på motoren? samt brændstof forbrug osv.?
    Det skille vel ved om bilen er som den var oprindelig eller den har ændret idenditet?

    Den går nok ikke med England mere så.



  • #21   24. jan 2017 Jep men en Mini med en honda motor har jo ikke skiftet identitet til en anden model Mini. Det er en af fordelene. Har været med til at lave Manta´er med C20XE motor på samme måde. Da bilen ikke findes med motoren originalt i en anden udgave kan der ikke være tale om identitetsskifte. Der er tale om en konstruktiv ændring. Det er i forhold til syn i DK. I forhold til SKAT har bilen skiftet identitet uanset om du bruger en original motor fra samme bilmærke eller en motor fra en Hummer H1. De er ligeglade og skal bare have afgift. Men den slags kan man betale sig fra.

    Der er som sagt stort set ingen emmisionskrav eller krav til kml på biler fra før 84. Biler fra før 84 må have Co måling på 5,5 ! En bil efter 2002 må have på 0,3 så der er temmelig meget spillerum.


  • #22   24. jan 2017 Ok, derfor også nemmere at få godkendt en bil hvor denne Swap er lavet før. altså man slipper for meget papirarbejde.

  • #23   24. jan 2017 Ja det er lige præcis derfor, så bruger man de samme papirer og så kontrollerer synsmanden at de stumper der er brugt er de samme.

Kommentér på:
Classic mini engine swap

Annonce