{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muligt køb af Audi A4 2012
  • #1   27. jan 2017 Det er ikke de store fejl, den bøvler med, sådan en smiley Jeg har været utroligt glad for min.

    Det er væsentligt lige at tjekke, hvordan bremser osv. har det, så du ikke risikerer en større regning på sliddele inden for kort tid. Men sådan er det jo på de fleste biler.

    Hvis du kan nøjes med den "lille" 136 hk motor, så tag også et kig på min smiley


  • #2   27. jan 2017 Jeg tænker også at modellen er 4-5 år gammel i 2012, at de burde have luget ud i problemerne.

    Du har ikke haft noget med den elektriske p-bremse?

    om det er 177 eller 136 betyder egentlig ikke så meget for mig, fordelen ved 136hk er jo at den nok er noget mere økononisk end 177 som jeg kan se det. hvad går du literen?

    jeg kan da se at din har alt det jeg kigger efter, Xenon/LED, MMI m/gps osv


  • #3   27. jan 2017 Ja, men de første modeller før facelift har såmænd heller ikke rigtigt problemer. Det er værre med benzinmodellerne, som kan være noget pis med bl.a. olieforbrug af en anden verden.

    Der er ingen problemer med P-bremsen. Den bremser og slipper fint. Min bror, som er VW-mekaniker, mente vist også umiddelbart, at Passat af en eller anden grund er værre på den front, og at Audi ikke er nær så slemme med det.

    Den går ca. 20 uden man skal tænke alverden over, hvordan man kører. Den er vist opgivet til 21,3 eller 21,7 - eller noget i den stil smiley

    Kraftoverskuddet er også til stede, selv om den "kun" er opgivet til 136 hk. Man kan selvfølgeligt også vælge at chippe den til de der ca. 185 hk, men det har jeg ikke selv overhovedet følt behov for.

    Hvis du slår et smut forbi Herning, er du velkommen til at tage et kig på den. Jeg havde faktisk alligevel tænkt mig at sætte den til salg, da vi er på jagt efter en bil med større bagagerum. Så lige i øjeblikket er det en A6 i ca. samme årgang, der er i kikkerten.


  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 85
    #4   27. jan 2017 Vær opmærksom på at 2,0 tdi motoren er fornuftig at købe et sted hvor der er garanti, og ja det gælder også i 2012 modellen og taler af erfaring, desværre..

  • #5   27. jan 2017 Vrøvl. Det er en utroligt god motor. Alle kan være uheldige, men det er absolut ikke en motor, der er behæftet med generelle problemer. De kører bare - uanset om de sidder i en Audi, en Passat eller noget tredje.

  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 85
    #6   27. jan 2017 Det er skam ikke vrøvl, det er bitter erfaring, fik min med cffb motoren årg 2013 med 60k på tælleren og den blev solgt efter fem måneder med 82k på tælleren, der havde forhandleren ofret 65.000,- på bilen, og jeg gad ikke mere, og min svoger købte en årg 2011 en måned efter os og han har også haft problemer dog slet ikke i den klasse som jeg.

    Så det var såmænd bare mit indput..


  • #7   27. jan 2017 Jo - det er noget vrøvl at beskrive et problem som noget generelt, fordi man selv har været uheldig. Resten af verden er enige om, at der ikke er generelle problemer med motoren ud over evt. EGR, hvis man ikke er opmærksom og/eller får den lukket smiley

  • #8   27. jan 2017 De nye cr motor er sku bund solide, klar forbedring fra deres gamle pd diesel.
    Jeg vil bare sige at du skal helst gå efter en bil der er servicer med max 15000km interval da jeg personligt syndes 30000 km/longlife service for motor olie er for længe i en diesel.
    Find evt en bil der gerne har kørt lange ture da det selvfølgelig er bedere for Egr systemet og dit partikelfilter.
    Egr ventilen i dem er ikke det stor bøvl hvis bilen har kørt et rigtig kørsels mønster til diesel bil.. du kan også kigge ved indsugningen om den eventuelt sveder sort snaks ud, så kan Egr måske godt trænge til en manuel rensning som er nemt på denne motor..
    hvis man køre mange korte tur i den kan bilen godt have et lidt højere olie forbrug, skulle være noget med pvc systemet..
    kobling og svinghjulet er noget der normalt bliver skiftet ved 200.000 km ca men afhænger selvfølgelig af kørselsmønster osv..

    Har selv en 2011 A4 og den har nu gået 266.00 km uden det stor bøvl,
    Har skiftet skiver og klodser foran en gang og klodser bagpå.. ellers kun service med tandrem ved 210.000 km.





  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 85
    #9   27. jan 2017 Bay nu spørger manden efter erfaringer og nu er mine kommet frem, da skønt at andre har gode erfaringer men hvorfor skal dårlige erfaringer med VAG altid trampes, jeg skrev i mit hverken første eller sidste indlæg noget om at jeg mener det er en lortegryde, selvom det er min mening eller fraråder at købe den, tværtimod synes jeg man skal købe det man hælder mest til og føler sig bedst tilfreds i, men man skal da have lov at vælge udfra både dårlige og gode kommentarer, og som skrevet er det min efaring, ikke generelt...

    Da jeg købte min Bmw f11 var der også både godt og skidt når man googler den motor, jeg har så efter 6 mdr ingen dårlige erfaringer endnu men det kan da også komme, men læste da også om problemerne inden jeg investerede i den.


  • #10   27. jan 2017 Jeg er taknemmelig for al den input jeg kan få.

    Jeg har længe gået og ville have en pre-2009 VAG, men har været så irriteret over deres mange fejl og omtale fra den periode, primært rust og 2,0 TDI issues. Og mest har det været fordi jeg kunne købe dem uden at skulle ud at låne.

    Men nu har jeg besluttet mig for at jeg vil have en lidt dyrere/nyere bil

    Jeg har prøvet BMW, Mercedes, Toyota og alle de der gængse gode biler. Men hver eneste gang falder jeg tilbage på Audi, for det er bare dem der tiltaler mig mest udv og indv.


  • #11   27. jan 2017 Jeg havde det på samme måde som dig, så det forstår jeg godt. Der er bare et eller andet, der tiltaler mig ved Audi smiley

    Har en kammerat, der lige har købt en BMW 525d F11. Det er en megalækker bil, men jeg må bare sige, jeg er mere til Audi.


  • #12   27. jan 2017 Ja især indvendig føler jeg mig hjemme i Audi. Der er de bare mestre i lækker'nes' smiley

    Jeg kan egentlig godt lide BMW og deres design udv. Men lige så snart jeg sætter mig ind så føler jeg mig tilbage i en E30

    Her menes i E60/E90 modellerne


  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 85
    #13   27. jan 2017 Min mening er heller ikke at man skal holde sig fra Vag, men køb et sted hvor du får noget garanti, da priserne på rep af de her nye biler kan ødelægge enhver privatøkonomi, og det gælder også Bmw.. smiley

Kommentér på:
Muligt køb af Audi A4 2012

Annonce