5.379 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Firmabil til privat Firmabil til privat

Var ude og kigge på en bil igår, jeg var lige ved at købe.
Dog kunne den ikke omregistreres til privatkørsel, da den er på gule plader og registreret som firmabil.

Jeg må jo så formode at momsen er betalt, vi aftalte at sælger skulle finde en løsning til Idag, hvis vi skulle handle.

Han ringer så og siger, at jeg bare skal købe bilen og køre ned til en synshal og få papegøjeplader på, så er den skid slået.

...MEN jeg er jo klar over at der skal betales moms af bilen, for at få papegøjeplader. Sælger vil ikke lave en slutseddel (forhandler der ikke vil give garanti, hvilket er fair nok, da bilen er meget billig), så hvordan kan jeg bevise over for SKAT, at der er betalt moms af bilen, ved omregistrering, når jeg ingen slutseddel har?

Gider bare ikke købe den og så skulle betale endnu mere, hvis jeg så skal betale moms oveni. For så er det pludselig ikke en god handel alligevel.

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Firmabil til privat
  • #1   30. jan 2017 Gi forhandleren de penge til omregistrering og hent bilen på papegøjeplader hos forhandleren, evt gi ham en timeløn for besværet, så er det jo fixet når du henter bilen

• #2   30. jan 2017 Han gider ikke besværet og vil ikke betale en krone mere for bilen, end aftalt. Bilen stod til salg som momsfri, så ikke mit problem, at den pludselig var til erhverv.

Er interesseret i bilen, men vil ikke stå med en ekstraregning, deraf mit spørgsmål.

• #3   30. jan 2017 Syntes det lyder meget som om han godt ved der er ugler i mosen med den bil når den skal på papegøjeplader

• #4   30. jan 2017 Han virker nu meget reel, men samtidig vidste han ikke hvad man gjorde. Så betvivler ikke hans hensigter, men hans viden om emnet.

• #5   30. jan 2017 Hvis der er betalt moms på den, så vil der på registreringsattesten stå noget i retning af "Varebil til privat personbefordring".

Står der ikke det, er der ikke betalt moms.

Er sidste omregistrering fra 10 eller senere, vil den også allerede være på papegøjeplader.

• #6   30. jan 2017 Tror du misforstår.. der er IKKE betalt moms, den del ved jeg..

Læs lige indlægget igen, så jeg er fri for at forklare det igen smiley

• #7   30. jan 2017 Det er vel op til sælger at svare moms af det beløb du giver for bilen. Hvis du køber den som privatperson uden CVR-nummer kan du jo ikke eje en bil der ikke er betalt moms af.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.734
    #8   30. jan 2017 Jeg havde bakket ud, bare fordi han ikke vil lave noget så simpelt som en slutseddel. Oven i det, så er det eneste det kræver, så bare at der skal stå pris inkl moms på slutsedlen. Så er du uden om skat osv. Jeg kan dig ikke forstå at der er krav om at man SKAL købe papegøjeplader, selvom der er plader på bilen. Hvis bilen bliver omregistreret til privatbrug, så kan det vel være ligegyldigt hvordan nummerpladen ser ud?

• #9   30. jan 2017 Du kan ganske roligt købe bilen af sælger - det er nemlig IKKE dit problem at afregne moms med SKAT.

Uanset om bilen blev solgt fra firma til firma eller fra firma til privat, så skal der være anført priser - også med moms - forskellen er bare, at et firma som køber den, kan trække momsen direkte tilbage i deres regnskab og på den måde er bilen momsfri.

Så hvordan sælger vil forklare SKAT at han har en indtægt som der ikke er svaret moms af, det er hans egen hovedpine.

• #10   30. jan 2017 Xpdite.. er med på at momsen er sælgers problem, men kan SKAT ikke kræve en slutseddel forevist, hvor momsen er påskrevet?

• #11   30. jan 2017 Disco.. forstår nu udemærket man ikke vil give en slutseddel, der sælges billigt, uden garanti. Det øjeblik han laver en slutseddel, kan han ikke fravælge garantien.. og er ret sikker på, at han ikke vil have bilen ind i sit regnskab, hvilket jeg personligt er ligeglad med.
    Reglerne om papegøjeplader er jo lavet, for at politiet/skat kan spotte biler søndag aften, der ikke må køre privat smiley

• #12   30. jan 2017 Find en anden bil

• #13   30. jan 2017 Hvorfor er "find en anden bil" det typiske svar, for folk der ikke kan svare på et spørgsmål..

Hvis nu sælger har ret (som jeg forespørger til) og bilen er som den skal være, til en pris der er fornuftig, hvorfor skulle jeg så finde en anden bil? Det svarer jo ikke på mit spørgsmål...

• #14   30. jan 2017 BDOG: Min Golf er på gule plader, og den må gerne anvendes privat.

• #15   30. jan 2017 Din Golf er jo også fra før reglen blev lavet smiley

Min Dodge Caliber er på gule plader, da momsen blev betalt, mens tidligere ejer havde bilen.. hvis jeg omregistrer på et motorkontor, skal jeg skifte plader.

• #16   30. jan 2017 Simon N der er kommet nye regler nu efter 2009 http://www.quicknummerplader.dk/papegoejeplader/

• DisConFlubberated

#17   30. jan 2017 Salg til cvr er ikke en mulighed?

• #18   30. jan 2017 Momsen hænger sælger på i denne sammenhæng.

• #19   30. jan 2017 Momsen er ikke og bliver aldrig dit problem som privat. Det er sælgers. Du skal bare omreg den til privat smiley

• lasse t
    lasse t Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 4 Emner: 2 Svar: 21
    #20   31. jan 2017 når du registrerer den, vil de spørge om den skal registreres til firma eller privat, så giver de dig de rigtige nummerplader og så er den ged barberet du kommer ikke til at betale mere senere

• #21   31. jan 2017 Mener hvis en firmabil uden moms er over 6 eller 8 år så bliver den momsfri

• #22   31. jan 2017 BDOG, hvis du køber bilen til dig selv som PRIVAT, så er et salg ALTID med moms og du skal ikke tænke mere på det. Bare ned og få nogle papegøjeplader.

Hvis du køber bilen til dit FIRMA så kan du selv vælge om du vil trække momsen fra i dit regnskab... HVIS du trækker momsen fra i dit regnskab, så må du ikke bruge bilen privat og kan kun få helt gule plader på bilen. Hvis du ønsker at bruge bilen både privat og erhverv i firmaet så må du IKKE trække momsen fra i dit regnskab og du skal have papegøjeplader på.

• DisConFlubberated

#23   31. jan 2017 Jeg har, som privat, ejet en bil på gule plader efter papegøjeplade ordningen kom. Den blev bare omregistreret og så ikke noget med papegøjeplader osv. Så det med at der skal byttes plader osv midt i det hele, det kan jeg ikke forstå. Den var registreret til privat varekørsel.

• #24   31. jan 2017 #23
    der kan læses om reglerne hos skat her...
    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1817335&vId=0

Varebiler på gule plader, der er registreret første gang i perioden 3. juni 1998 til 1. januar 2009 til privat eller både privat og erhvervsmæssig godstransport, har fået udleveret et klistermærke.

Klistermærket kan bruges, så længe du ikke ændrer anvendelsen af bilen.

Hvis du ønsker papegøjeplader, kan du afmelde de gule plader og købe nye papegøjeplader.

Er dit klistermærke gået i stykker, kan du bestille et nyt gratis hos SKAT på telefon 72 22 28 69.

Gulpladebiler, der er registreret første gang før 3. juni 1998, skal hverken have papegøjenummerplader eller klistermærke

• #25   31. jan 2017 Og i overgangsordningen der kunne man få skiftet de gule plader til papegøjeplader for omkring kr. 160 - dette var for at få folk til at skifte til papegøjeplader og gøre politi/SKATs arbejde nemmere når de tjekkede plader rundt om på kræmmermarkeder og i golfklubben smiley

• DisConFlubberated

#26   31. jan 2017 Ser man det, den bil jeg havde var årgang 95, så det er derfor. smiley

• #27   31. jan 2017 Bilen er købt, plader er byttet til papegøjeplader og så er den skid slået..

• DisConFlubberated

#28   31. jan 2017 Fedt nok, hvad var det for en bil, og hvad måtte du slippe for den?

• #29   31. jan 2017 En Seat Altea.. prisen er ligegyldig smiley

• DisConFlubberated

#30   31. jan 2017 Det lyder til at være en seriøs god handel så... smiley

• #31   31. jan 2017 Meget smiley

Kommentér på:
Firmabil til privat

Annonce