{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.063 visninger | Oprettet:

"Dygtig" Sporing ? {{forumTopicSubject}}

Nogen som har kendskab til et sted, hvor de rent faktisk kan finde ud af at spore en bil, og hvor rattet efterfølgende står helt lige ?

Jeg har fået den sporet hos min lokale mekaniker, og han magtede desværre ikke opgaven.

Så fortæl gerne hvis du kender en på Sjælland, som sætter en ære i at lave et ordentligt stykke arbejde.

På Forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Dygtig" Sporing ?
  • #1   6. feb 2017 Kør dog tilbage til mekanikeren og enten få dine penge igen eller lad ham gøre det til den er lige i skabet.
    Ellers så har euromønter i Hillerød et super system. (Hawk eye) og Ivars dæk center i Farum er også dygtige


  • #2   6. feb 2017 Han mente det var fint nok, og ville ikke bruge mere tid på det.....Han påstod at den smule rattet stod skævt kunne hånd ikke justere bedre.
    Jeg har jo selvfølgelig fået mine penge igen.

    Jeg har prøvet det et par gange før.....Det åbenbart meget svært for nogen, at få sat rattet helt lige.

    Så det kunne måske spare mig for mere besvær, og spildt tid.....Hvis jeg kom et sted, hvor de ved hvad de laver.


  • #3   6. feb 2017 Jeg har før fået sporet min bil ved Super Dæk Service med glimrende resultat. Prisen var også ret fornuftig, omkring 600 kroner mener jeg. Det er så i det mørke Jylland, måske er priserne lidt højere på Sjælland.

  • #4   6. feb 2017 Angående skævt rat: Hvis bilen er sporet rigtigt, og rattet stadig står lidt skævt, kan du evt. pille rattet af og sætte det helt lige.

  • #5   6. feb 2017 har lige fået sporet min golf der sad rette skævt efter skift af sporestang og nu sidder det helt lige gav 250 kr


  • #7   6. feb 2017 Thomas K: jeg mener selvfølgelig ikke at man skal pille rattet af og montere det "lige", på en bil der ikke er sporet korrekt. Min gamle Volvo 740 var sporet helt fint, og sled alle dækkene jævnt, men rattet sad stadig skævt. Jeg tænker at nogle har haft det pillet af engang og så monteret det skævt. Hvis det var tilfældet for trådstarter, så var det jo en nem løsning, hvis altså at bilens sporing holder sig inden for tolerancerne på alle de målbare punkter.

  • #8   6. feb 2017 Jeg har samme problem faktisk. Min getz et sporet hos quickpot og de har så laser udstyr så den er nok sporet rigtigt. Rattet stå en smule skævt. Ved heller ikke hvorfor

  • #10   6. feb 2017 Sådan ser resultatet ud fra quickpot men alligevel stå rattet skævt..

    profilbillede
  • #11   6. feb 2017 Jeg har så dårlige erfaringer med rattet ikke står rigtigt efter en sporing, at jeg næsten ikke tør tro på det kan lade sig gøre længere.


  • Dmitrij M
    Dmitrij M Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   6. feb 2017 Jeg fik et skæv rat efter den første sporing, så da jeg gik til dem næste gang efter jeg udskiftet støddæmpere, kontrollerede jeg selv at rattet var placeret lige før de fortsat.

  • #13   6. feb 2017 Første gang min bil sku spores var fordi den blev sænket med fjedre. Sporing skete i tyskland/bochum der var rattet HELT lige. Anden gang i danmark/quickpot fordi der var skiftet en del styretøj og nu er den en smule skæv smiley

  • #14   6. feb 2017 Resultat fra tyskland og quickpot kan i se lidt længere op. Så måske quickpot ikke kan finde ud af det? Har ikke forstand på det her

    profilbillede
  • Dmitrij M
    Dmitrij M Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #15   7. feb 2017 Skulle de ikke justere indtil der ikke røde tal tilbage? Jeg fik sporing på min bil hos Vallensbæk Bil Center i Farum efter min bil blev sænket. Alle forkerte tal var røde, de rigtige er grøn.

    Også, når de starter udmåling, de drejer ret helt til højre, bagefter helt til venstre mens deres udstyr calibreres. Bagefter stiller de rettet lige ifølge deres måling. Bagefter gå de i kabinen og spænder rettet ved hjælp af et specielle stang, som de stikker mellem rettet og førersæde. Det er det øjeblik når de kan lave rettet skævt. Da jeg var der sidste gang, kom jeg selv i kabinen og kontrollerede at rettet var stillet lige. Kun bagefter fik de lov at fortsætte.


  • #16   7. feb 2017 Han sagde den kunne ikke gøres bedre end det her til mig? Så jeg aner det ikke

  • Dmitrij M
    Dmitrij M Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #17   7. feb 2017 Har du ikke sprugt hvorfår kunne de ikke lave bedre?

  • #18   7. feb 2017 Fordi når man sænker en bil så sidder vist camber skævt eller så noget sagde han jeg fattede det ikke rigtigt. Som sagt jeg aner det ikke, jeg stolede bare på hvad han sagde.. Så smiley

  • Dmitrij M
    Dmitrij M Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #19   7. feb 2017 Han kan være ret. Camber kan ændre ved sænkning bare fordi du af/påmonterer undervognsdele. Det alene er nok til at lave den skævt. Måske er der grænse på justeringen. Men igen, hvad sker med camber hvis du laste did bil meget med 5 voksne og fuld bagagerum? Den sænker naturligt til den niveau, som du fik ved at montere sænkningssæt. Bliver camber skævt? Ja har ikke et svar.

  • #20   7. feb 2017 Update :
    Jeg har i dag været hos Ivar jensen autogummi i Farum, her blev jeg betjent af nogle flinke gutter, særligt Jens Toft som udførte opgaven til UG....Han har bare styr på det han laver smiley

    Det allerbedste ud over at mit rat nu står 100 % lige, det var måden jeg blev mødt på, der var fuld forståelse for at jeg var lidt pernitten, og gik meget op i at mit rat skulle står snorelige smiley

    Tak for det gode tip Sø-Propel smiley

    Jeg kan varmt anbefale Ivar autogummi, til andre som ønsker et stykke veludført arbejde !


  • Dmitrij M
    Dmitrij M Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #22   8. feb 2017 Hvad koster sporing hos Ivar jensen autogummi i Farum? Deres dæk skift priser er ret høje. Men de her kun det bedste udstyr.

  • #23   8. feb 2017 685 kr med moms

  • #24   8. feb 2017 Absolut fair pris og de har altid været super professionelle når jeg tidligere har brugt dem.

  • Dmitrij M
    Dmitrij M Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #25   8. feb 2017 Tak Michael.

  • #26   8. feb 2017 Syntes ikke deres priser er så slemme hos Ivar.
    Kommer du selv med dæk og de skal af og på montere så koster det mere end hvis du køber dækkende ved dem. Jeg fandt ud af det på den bistre måde da jeg skulle montere vinterdæk.
    Alt gik galt så ende med at smutte forbi dem og fik skudt dækkende på med deres beadbazzoka 50kr. Skulle der efter havde dem afbalanceret og da min ven var langt væk og Ivars ikke havde tid (alle skulle havde vinter dæk) kørte jeg til en anden mekaniker og fik dem afbalanceret 400kr.
    Havde jeg købt dækkende hos Ivar isteden for at købe dem på dækonline havde det kostet mig 500kr mere men så skulle jeg ikke køre land og rige rundt for at spare 50kr.


Kommentér på:
"Dygtig" Sporing ?

Annonce