1.583 visninger
|
Oprettet:
Køre bedre uden lamdasonde {{forumTopicSubject}}
Hvis en bil går MEGET bedre i tomgang uden lamdasonde nr 2 er det et tegn på at lamdasonden er defekt selvom den regulere volt dog 0,02-0,85volt ca
E39 540i
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 516
apr 2007
Følger: 56 Følgere: 44 Biler: 9 Emner: 152 Svar: 526
apr 2007
Følger: 56 Følgere: 44 Biler: 9 Emner: 152 Svar: 526
apr 2007
Følger: 56 Følgere: 44 Biler: 9 Emner: 152 Svar: 526
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.950
jan 2015
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 810
apr 2007
Følger: 56 Følgere: 44 Biler: 9 Emner: 152 Svar: 526
Uden lamdasonde + køre fint
= defekt lamdasonde byt til nyt?
Håber det gir menig
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.077
sonden regulere jo benzin mængden
og uden går ecu i nød program og laver en feder blanding
så noget tyder på den køre mager blanding, når sonden er tilsluttet
og den så få mere brændstof i nødprogram og derfor køre bedre
kan være en llm, en temp, sensor,e ller noget andet,
der er defekt, så den køre mager
og derfor køre dårlig med sonden tilsluttet
kan måske hjælpe og tilslutte en tester, og udlæs live data på div føler
evt eb køre tur og se hvor fejlen ligger
eller mannkan udmåler div føler og se om de virker
apr 2007
Følger: 56 Følgere: 44 Biler: 9 Emner: 152 Svar: 526
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.361
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Du kan udskifte halvdelen af bilen på den måde og så alligevel ikke ramme fejlen.
1: Få udlæst fejlen(e) 2: Udskift defekte komponenter 3: Slet fejl 4: Kør
(5: Hold fingrene væk fra de ædlere dele)
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.687
jan 2015
Følger: 9 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 810
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.077
bare ced og afmonteret stik,
det giver ikke noget billede af om et komponet eller en føler er i stykker
køre motor i nædprogram i forvejen
kan nan, afmonter flere stik
uden der er forskel, da ecu så, køre efter nogen bestemte parameter,
som gør at man kan køre,
men samtidig med feder balnding, for og beskyte motor
men nye biler, er der kun vejen frem,
på med en tester, og se om det skulle være fejlkoder,
så udlæs live data, og se om det giver noget,
eller at udmåle de føler, der kan være galt med
og der skal mannså bruge scope til nogen af dem
og det er de færreste der har scope
Køre bedre uden lamdasonde