{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.127 visninger | Oprettet:

Bmw e60 530d stabil motor? {{forumTopicSubject}}

Hej bg.
jeg overvejer meget en bmw e60 fra ca 08, da jeg har fået afvide den skulle være en opdateret model.

men hvordan med km, er det en god og stabil motor eller er det bedre at give lidt mere, og få en der har kørt noget mindre?

Jeg har kig på 2 forskellige begge med automatgear (et krav)

Den ene har gået 245.000 km og koster 195.000
mens den anden har kørt 420.000 men kun koster 105.000.

ved godt det ville være bedst at få den med mindre km, men er det en man skal træde meget udenom, eller er de godt slidstærke?

beklager den lang smøre smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e60 530d stabil motor?
  • kurt  Y
    kurt Y Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 1 Svar: 11
    #1   17. feb 2017 min moster på 80 og skinddør har en der har kørt 1378000km og den har aldrig fejlet noget. kører som en æske lort men det har den jo altid gjort.

• #2   17. feb 2017 Det er en god motor som med pleje nok skal holde lang tid.

Du skal gøre op med dig selv især hvor længe du skal beholde bilen. Snakker vi 12 måneders tid, så havde jeg valgte den billige fordi du sikkert kan sælge uden det store tab.

Er det en bil du har planer om at have i LANG tid, så havde jeg valgt den dyre.

Den der har kørt 420000 KM kan jo risikere at sige stop, og en brugt motor får du nok ikke for under 35000 med montering.

Sidst men ikke mindst - er der holdt service på dem? Den der har gået 420 kan egentlig være i ligeså god stand som den anden hvis ikke det samme er gjort på dem..

• #3   17. feb 2017 Begge to er mee fuld service bog, den billige hos bmw, den dyre hos lidt forskellige, men stadig udfyldt.
    Det var helt klart en jeg havde planlagt at have i nogle år.

• #4   17. feb 2017 Så havde jeg forsøgt at forhandle den dyre nogle tusinde ned..:) For hvis du selv kan køre den op på de 350000 KM og få 90-110000 i 2019/20 så er det vel en okay afskrivning såfremt du ikke får alt for store udgifter..:)

• #5   18. feb 2017 Kig efter olie spild både på motor og gearkasse, ellers er det vist mest turbo der bliver slidt på dem.
    2008 er det lci modellen?
    Husk der kommer ny 5ér model her til foråret, og at de gamle så nok falder meget i pris. Så hvis du kan vente et halvt år, tror jeg der er penge at spare.

• #6   18. feb 2017 Jeg er ikke så meget inde i om det er lci eller ej, det eneste jeg har kunne se af forskellige er en anderledes gearstang, hvor den med display på skulle være en bedre udgave

• #7   19. feb 2017 Tror nu heller ikke der er den store forskel på motor og gear på de to. De har begge samme specifikationer. Men mon ikke en lci med så få km som muligt holder prisen bedre.

God jagt smiley

Kommentér på:
Bmw e60 530d stabil motor?

Annonce