{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.572 visninger | Oprettet:

bilkøb MOBILE.DE sikkerhed? {{forumTopicSubject}}

Hej
hvis jeg skal over og købe en bil fra tyskland gennem en forhandler fra mobile.de

så skal han have betaling overført
og så skal pengene vel overføres og jeg tager derhen når pengene er nået frem i forhandlers konto

hvad er min sikkerhed for handlen?

jeg kender jo hverken forhandler eller noget som helst

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bilkøb MOBILE.DE sikkerhed?
  • #1   2. mar 2017 tag euro med, få dem vekslet inden du tager afsted smiley Jeg ville aldrig overføre til tysk forhandler uden at vide mig sikker på om bilen skulle med hjem.

Har lige haft kæmpet med en tysk forhandler (godt nok reservedel, eBay) i 7 måneder for 2200,- (fik 1700,- tilbage og mente at jeg ikk gad kæmpe mere så sluttede der)

• #2   2. mar 2017 det drejer sig om mange penge
    han siger han ikke tager dem kontant
    30.000 euro

• #3   2. mar 2017 Kan du ikke straks overføre nede fra Tyskland? smiley

• #4   2. mar 2017 det er det man ikke kan smiley

• #5   2. mar 2017 Jeg ved sq ikk rigtigt om jeg havde overført så mange penge smiley har ingen erfaringer med tysk bilhandel, så kan desværre ikke hjælpe smiley
    må man høre hvad du skal have?

• #6   2. mar 2017 har skrevet pb smiley

• #7   2. mar 2017 Så må du den lange vej og finde ud af det mellem dig og din bank og forhandleren og hans bank i fællesskab. I må kunne lave nogle bindende aftaler smiley

• #8   2. mar 2017 jeg tror bare jeg er nød til at springe ud i det
    det en forhandler der har haft over 100.000 visninger og har været medlem af mobile.de siden 2012
    hjemmesiden er også en mobile.de hjemmeside

• #9   2. mar 2017 Jeg har oplevet flg. Tog ned til forhandler om morgenen og kiggede på bil. Besluttede mig for at ville købe bil. Ringer til min bank i DK og beder dem om at lave en hasteoverførsel - de kunne ikke garantere hvor hurtigt det ville gå. 6 timer senere fortæller forhandler mig at pengene er gået ind og jeg kører bilen hjem :-).

Men jeg ville ALDRIG ALDRIG ALDRIG nogensinde overføre penge til selv den ærligste forhandler uden først at have set bilen.

• #10   2. mar 2017 Jeg ville heller aldrig overføre noget som helst uden at have set bilen. Når først du har overført, og såfremt forhandleren er legit, synes han sikkert at aftalen er bindende. Dvs. Hvis du så kommer der ned og den alligevel ikke er noget for dig, ja så Held og lykke med at få pengene tilbage. Mit råd, find en forhandler der er lidt mere large. Hvis ikke man tager kontanter, lugter det sku lidt efter min mening.

• #12   2. mar 2017 Du skal ikke overfører så mange penge, det ville jeg aldrig gøre uden at have set og kørt bilen. Kan du ikke have dem med kontant og aftale med forhandler at i sammen tager i banken og sætter beløbet ind på hans konto, så er det jo banken der tager imod pengene og ikke ham, samtidigt sikre han sig pengene er på hans konto før du kører. Eller som en anden foreslog, med straks overførsel og så planlæg evt en overnatning på et lækkert hotel med lillemor og få en lille "Tur" ud af det;)

• #13   2. mar 2017 Præcis som #9 skriver, så er det nok det mest fornuftige at gøre smiley

• #14   2. mar 2017 Tag ned og så den først og så betal hjemmefra efter at have tænkt lidt. Så hent den engang der efter. Du kan sagtens stole på forhandlerne hvis det er bil til den pris, det er mere standen. Har kun oplevet én gang hvor en forhandler i Tyskland var lidt mystisk. Han havde valgt at tage billederne foran en stor flot forretning, men i stedet stod den bare i en stor gammel lade. Hvilken bil er det da du kigger på smiley

• John K
    John K Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 69
    #15   2. mar 2017 tage der, kig på bilen, prøv bilen og efter lave en straksoverførsel.

• #16   2. mar 2017 En mulighed er at tag forhandleren med til banken aflevere pengene kontant i banken også kan de sætte dem i hans bankkonto?
    Få lavet en check?
    Straks overførelse? Der er masser af andre muligheder.
    Du skal IKKE overføre penge før du har set den

• #17   3. mar 2017 det tror jeg jeg gør
    Men han beder om en udbetaling nu og så resten når jeg kommer
    Skal jeg benægte det?
    Fx 3000 euro nu og 30.000 når jeg er derhenne

• #19   4. mar 2017 Du skal ikke overføre så meget som en krone til ham, før du har set bilen. HELLER IKKE en evt udbetaling, som han beder om.
    Men for lige at få det på det rene: han tager ikke i mod kontanter, og vil have en udbetaling inden du kommer? Det lugter sgu...

• #20   4. mar 2017 Visa eller Master card????

• #21   5. mar 2017 han siger at jeg skal overføre pengene når jeg er dernede og får bilen når pengene er på hans konto.
    jeg tager derned med fly og tilbage i bilen.
    men hvordan kan jeg lave overførslen så han får pengene samme dag
    jeg må kun være væk den ene dag

• #23   5. mar 2017 Jeg kender det godt: MAN ER FOR IVRIG OM AT FÅ BILEN. smiley men som Simon L skriver, så Ikk betal 1 eneste krone før du har set bilen og prøvet den! Til den pris....så havde jeg nok fundet en lokal værksted i nærheden af hvor bilen står og så få en tester på den og evt se servicebogen igennem, for tit fusker de med km tal i Tyskland. smiley smiley

• #24   5. mar 2017 Du ved, så hellere betale en flybillet mere til at hente den, end at satse på at tage bilen hjem samme dag og så med defekter måske smiley smiley

• #25   8. mar 2017 Jeg kan love for han viste sig for at være fusker
    Han havde pillet ved kilometertallet
    Godt jeg ikke havde overført noget

• #26   9. mar 2017 Godt du ikke tog chancen så! Hvad bil var det :)?

Kommentér på:
bilkøb MOBILE.DE sikkerhed?

Annonce