{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.831 visninger | Oprettet:

Dæk profil og køreegenskaber {{forumTopicSubject}}

Hej
Min bil har to standard dækstørrelser:
175/65 14
185/55 15 (som jeg kører på nu)

Jeg er klar over dækkets højdeprofil har indflydelse på køreegenskaber og at et lavere profil giver bedre styreegenskaber, men ikke hvor meget det betyder i praksis.

Kan man i praksis mærke forskel hvis man skifter til det lidt smallere og højere profil 14 tommer dæk?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk profil og køreegenskaber
  • #1   3. mar 2017 Nej og jo højere dækprofil jo mere affjedrende er dækkene
    Jeg kan ikke mærke forskel på mine sommer og vinterdæk (195/55 16 og 185/60 15)

Vi har haft en Mercedes A klasse på 245/30 20 og den var meget mere behagelig på højprofildæk den havde på om vinteren 225/45 17

• #2   3. mar 2017 Kommer an på om man vælger runflat dæk, de er generelt stivere i kassen og vil føles stivere at køre med

• #3   3. mar 2017 Jeg kan mærke betydelig forskel mellem sommer- og vinterdæk.
    Det føles næsten som at gå fra en båd til en gokart. Jeg kan tydeligt mærke at dækket ruller meget mindre i karkassen, når man svinger.
    Sommer 205/45-16
    Vinter 185/65-14

• #4   3. mar 2017 I de mål du opgiver tror jeg ikke du vil mærke den store forskel.
    Men går du op i en 205/40 - 17 så vil du mærke stor forskel.

• #5   3. mar 2017 Hvis man kan mærke en forskel vil det være sidevind du kan mærke den største forskel i. Rent komfort-mæssigt vil der ikke kunne mærkes det store.

Kommentér på:
Dæk profil og køreegenskaber

Annonce