{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.600 visninger | Oprettet:

Parkerings bøde - lovgivning / Regler {{forumTopicSubject}}

Hej

For at gøre det kort, så har min bror fået en bøde for parkering udenfor bås, hvortil jeg selvfølgelig siger, så må du parkere ordenligt din klovn.

Men da han viser mig den bås han skal parkere i, bliver jeg en anelse irriteret over den bøde, da den tydeligvis ikke er stor nok til en normal bil kan parkere indenfor båsen.

Og derfor er jeg gået i krig med at søge efter om der er regulativer i henhold til en parkerings bås størrelse, men har kun fundet noget vejledende fra vejdirektoratet, som skriver at den slags bås er anbefalet 2 meter bred.

I nedenstående billeder, vil billeder fra P-vagten være, billeder som min bror har taget, hvor han holder inde for stregerne, men bilens dæk tydeligt er henover græsplænen og sidste del af billederne vil være hvis han parkere så dækkene præcis flugter med asfalten.

Ligeledes ligger der sne, er det hans ansvar er fjerne sneen fra parkerings området, så han kan se om han holder indenfor båsen?

Samt forventes det, han parkere på græsplænen, da dette også kan give bøder nogle steder ?

Hvis der er nogen der har noget erfaring hjælp, vil det være prisværdigt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkerings bøde - lovgivning / Regler
  • #1   6. mar 2017

    profilbillede
  • #2   6. mar 2017 Han må ha' en lille tissemand, den P-vagt der har været forbi der...

  • #3   6. mar 2017 Han har ikke fået tæsk før åbenbart

  • #4   6. mar 2017 Tag og skriv til P-vagtselskabet, at båsen er x cm bred og bilen jvf. typegodkendelsen er x cm bred og at den er x cm bred med fælge monteret på bilen.
    Derfor anser I ikke båsen som værende af en tilpas størrelse og man vil således som almindelig billist ikke kunne parkere i båsen uden at overskride nogle kanter, da ejer af grunden (med dertilhørende p-bås) ikke har formået at overholde sin snerydningspligt så man kan se hvortil vejen går.

    Noget helt andet er - hvor helvede ligger der sne i landet ligenu? For så vidt jeg ved, så har det været pænt "varmt" de seneste dage.


  • #5   6. mar 2017 Synes vitterligt det er pisse frækt at give en "kontrol afgift" på det.

    Specielt når båsen er så smal. Hans bil er 1800cm bred, og kan ikke holde i den.
    Den har samme bredde som en ny golf..

    Så det her er blevet en princip sag for mig.

    Det er Parkzone der kontrollere, men de har jo så fået adgang af skolen, og beboerne skal registrere deres nummerplader, som også er gjort i dette tilfælde.

    Og normalt siger man at man skal holde inde for båsen, da folk skal have plads til at vende osv. Men her er ekstrem meget plads..

    Derfor leder jeg efter noget man kan bruge, eventuel en tidligere sag, eller reglementer.



  • #6   6. mar 2017 Bøden er fra den 8 februar, men han fik ingen seddel i ruden(måske forsvundet).

    Kendte først til bøden da han kom hjem fra skole i fredags.


  • #7   6. mar 2017 Men det du siger xpdite

    Lyder sku ret godt, jeg vidste der var noget med snerydningen, kunne bare ikke huske ordet for det! smiley


  • #8   6. mar 2017 Det er ligeså dum en bøde som den jeg fik i vinters (som firmaet betalte heldigvis)

    Havde vores 3 akslet trailer med og holder jo så i 2 båse, med transporteren i en og traileren i den bagved. Det er dybt ulovligt da vogntoget fylder 2 pladser men hvis man kobler traileren af og skubber den væk fra kuglen så de holder i hver sin bøde er det fuldt lovligt, dog skal traileren have en p-skive...


  • #9   6. mar 2017 Ja man skal betale selvom man ikke kan se båsen http://ekstrabladet.dk/kup/vagthundene/article4122584.ece Hvis man ikke kan se om man kan være i båsen må man jo lade være med at parkere der. Det er jo et valg man selv tager.

  • #10   6. mar 2017 Men der var der tale om parkering på gul stribe.

    Her er det parkering for eleverne, med godkendt parkerings tilladelse.

    men som xpdite siger, er der vel snerydningspligt, i don't know.


  • #11   6. mar 2017 Har selv fået en for lign. forseelse. Men synes godt nok den er tynd den der.
    Man forstår deres ry, når man hører disse.
    Edit: Men ja Once har ret. Kiggede selv det hele igennem dengang.


  • #12   6. mar 2017 uanset hvad så er det dig som parkere der skal sørge for at du kan være der. Så kan duikke se det så fritager det ikke dig for de regler

    og der er ingen krav til str på en p bås http://www.fdm.dk/nyheder/smalle-p-pladser-presser-bilisterne Så det er dig som fører der skal sørge for at kunne være der ellers må du ikke holde der.


  • #13   6. mar 2017 Det der gør mig endnu mere irriteret er nogle andre elever har fået en bøde for at holde på græsset, men det er vidst med hele bilen.

    Men man tør jo dårligt at holde som vist på billedet, med en smule dæk udover græsset, da en bøde sikkert vælter ind på kontoen smiley


  • #14   6. mar 2017 Der er jo en forskel på om de holder på græsset uden for en bås eller inde i en bås hvor du er lidt ude i græsset. er der båse så er det ikke lovligt at parkere uden for dem. Så hvis de har holdt med hele bilen uden for en bås, så er det jo at parkere uden for båsen. Og snerydningspligt? jamen de har ryddet sne, der står ingen steder der ikke må ligge noget sne nogen steder. De skal jo ikke rydde græsplænen der må stadig gerne liggelidt sne. Og det er jo ingen ting på de billeder du har lagt op.

  • #15   6. mar 2017 Once, alt det du linker til har jeg undersøgt.

    Det link er fra 2015.
    Der kan ske ting i mellemtiden, nu fandt jeg foreksempel noget omkring vejledende størrelser når det handler om den slags båse.

    http://www.hfb.dk/fileadmin/templates/hfb/dokumenter/rum-pdf/14_Parkeringsarealer.pdf


  • #16   6. mar 2017 Men da båsen ingen ende har, kunne man vel parkere ved siden af en bås, med blot to hjul på asfalten, da men så er inde for båsen begrænsninger? smiley

  • #18   6. mar 2017 Sne smelter, så det her billede kan være misvisende fra aften før, eller hvornår der er blevet parkeret. Så selvom det er lidt sne nu, kan der have været mere.

    Vi er enige om båsen er gammel, men jeg siger på intet tidspunkt det skal leve op til andre regler, for jeg kan nemmelig ikke finde nogen regler, for hvis der var regler! Så skulle skolen jo selvfølgelig overholde disse. smiley


  • #19   6. mar 2017 Jamen syntes du skal læse lidt om reglerne inden du bliver ved med din nonses

    § 1.
    Reglerne i denne bekendtgørelse finder anvendelse i forhold til køretøjer, der er henstillet
    på offentlige veje og private fællesveje.
    Stk. 2. Parkeringsbåse afmærkes med smalle ubrudte linier eller markeres ved afvigende
    belægning. Mod kørebanen kan dog anvendes bred linje. Hvor der er afmærket parkeringsbåse, skal
    parkering ske i og inden for båsen. I et
    område, der specielt er udlagt til parkering, og hvor færdsel
    primært foregår med henblik på parkering (parkeringsplads), og hvor der er afmærket
    parkeringsbåse, må parkering ikke finde sted uden for en bås. Hvor
    parkeringsbåse/parkeringsarealer er afmærke
    t på eller ved kørebane uden for parkeringsplads, må
    parkering finde sted uden for bås/areal, såfremt dette ikke strider mod andre bestemmelser.
    Standsning og parkering med køretøjer, der har mere end to hjul, skal ske i båsens længderetning.


  • #20   6. mar 2017 Once, det er lige præcis derfor jeg slog dette op.

    Jeg prøver blot at stille mig kritisk, og opsætte scenarier for hvor der eventuelt er huller i reglerne.
    Send gerne linket på den bekendtgørelse.

    Så hvis de har regler om ingen parkering på græsplænen, kan man ikke parkere i båsen.

    Ifølge
    " Hvor parkeringsbåse/parkeringsarealer er afmærket på eller ved kørebane uden for parkeringsplads, må parkering finde sted uden for bås/areal, såfremt dette ikke strider mod andre bestemmelser.

    Hvis jeg forstår den korrekt.


  • #22   6. mar 2017 Hvis sneen aftnen før havde dækket afmærkningen så man ikke kunne se hvor parkeringsbåsen var. Hvordan kunne man så i det hele taget finde på parkerer?

  • #23   6. mar 2017 Det var Frederiksberg, men tak for hjælpen Once, nu ved jeg da hvad jeg skal søge efter smiley altid hjælpsom

    Onkel Per, ja, Iknow. Men hvis de har fejet sneen ud til siden, så der ikke er plads.

    Men det er nu heller ikke sneen der er mit fokus, det var sådanset mere størrelsen af båsen jeg fandt latterlig, og som jeg ser som den eneste mulighed for annulering af kontrol afgiften.
    Selvom jeg er udemærket klarover det er ens ansvar at parkere indenfor båsens dimensioner.


  • #24   6. mar 2017 og som sagt så er det meget svært at bruge det med at man ikke kunne se båsen ellers den er for lille til at slippe. http://www.q-park.dk/dk/kontrolafgifter/jeg-vil-gerne-klage!/3.-parkering-udenfor-afm%C3%A6rket-parkeringsbas

    Da det er føreren der så skal finde en plads han kan være på. Så tror i kommer til at bruge en masse tid på det og ikke får den annulleret.


  • #25   6. mar 2017 Ja, har jeg også sagt til ham, reglerne er knivskarpe, det er dit ansvar at finde en plads.

    Tak for hjælpen.


  • #26   6. mar 2017 Hvorfor er der stålfælge sikkert vinter dæk på pvagtens billeder og BMW alufælge på din brors billede.. Forhjulet står heller ikke på samme måde.. På vagtens billede er det tydeligt at hjulet er udenfor båsen og på brors billede er det inde for båsen..

  • #27   6. mar 2017 Andreas

    Der er samme bil, han har bare skiftet dæk og fælge. Problematiken er den samme..

    Og hvis du læste opslaget, ville du forstå de første billeder er p vagtens, de næste er hvor han holder indenfor stregerne, men hvor dækket stikker udover græsset.

    Og hvor han på de sidste billeder prøver at vise hvor meget plads der egentlig er, hvis man parkere til kanten af asfalten smiley


  • #28   15. mar 2017 Update

    Bøden blev annulleret.


  • #29   15. mar 2017 Hvordan lykkedes det?

  • #30   15. mar 2017 Noget i stil med.
    Efter snak med skolen, finder de også bøden urimelig. Da der har været problemer med snerydningen.

    Ligeledes er båsen mindre end min bil på 1.85m.
    Og i de tilsendte billeder kan i se hvordan bilen ville holde uden at røre græsset.

    Også noget med den ikke er til gene for nogen som helst.

    Min bror der skrev beskeden. Men de er umiddelbart de pointer der blev beskrevet.


  • #31   27. nov 2017 Så fik du lige 15min of fame Von Z smiley

Kommentér på:
Parkerings bøde - lovgivning / Regler

Annonce