Parkerings bøde - lovgivning / Regler {{forumTopicSubject}}
Hej
For at gøre det kort, så har min bror fået en bøde for parkering udenfor bås, hvortil jeg selvfølgelig siger, så må du parkere ordenligt din klovn.
Men da han viser mig den bås han skal parkere i, bliver jeg en anelse irriteret over den bøde, da den tydeligvis ikke er stor nok til en normal bil kan parkere indenfor båsen.
Og derfor er jeg gået i krig med at søge efter om der er regulativer i henhold til en parkerings bås størrelse, men har kun fundet noget vejledende fra vejdirektoratet, som skriver at den slags bås er anbefalet 2 meter bred.
I nedenstående billeder, vil billeder fra P-vagten være, billeder som min bror har taget, hvor han holder inde for stregerne, men bilens dæk tydeligt er henover græsplænen og sidste del af billederne vil være hvis han parkere så dækkene præcis flugter med asfalten.
Ligeledes ligger der sne, er det hans ansvar er fjerne sneen fra parkerings området, så han kan se om han holder indenfor båsen?
Samt forventes det, han parkere på græsplænen, da dette også kan give bøder nogle steder ?
Hvis der er nogen der har noget erfaring hjælp, vil det være prisværdigt
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 400
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 871
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.250
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.330
Derfor anser I ikke båsen som værende af en tilpas størrelse og man vil således som almindelig billist ikke kunne parkere i båsen uden at overskride nogle kanter, da ejer af grunden (med dertilhørende p-bås) ikke har formået at overholde sin snerydningspligt så man kan se hvortil vejen går.
Noget helt andet er - hvor helvede ligger der sne i landet ligenu? For så vidt jeg ved, så har det været pænt "varmt" de seneste dage.
mar 2011
Specielt når båsen er så smal. Hans bil er 1800cm bred, og kan ikke holde i den.
Den har samme bredde som en ny golf..
Så det her er blevet en princip sag for mig.
Det er Parkzone der kontrollere, men de har jo så fået adgang af skolen, og beboerne skal registrere deres nummerplader, som også er gjort i dette tilfælde.
Og normalt siger man at man skal holde inde for båsen, da folk skal have plads til at vende osv. Men her er ekstrem meget plads..
Derfor leder jeg efter noget man kan bruge, eventuel en tidligere sag, eller reglementer.
mar 2011
Kendte først til bøden da han kom hjem fra skole i fredags.
mar 2011
Lyder sku ret godt, jeg vidste der var noget med snerydningen, kunne bare ikke huske ordet for det!
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
Havde vores 3 akslet trailer med og holder jo så i 2 båse, med transporteren i en og traileren i den bagved. Det er dybt ulovligt da vogntoget fylder 2 pladser men hvis man kobler traileren af og skubber den væk fra kuglen så de holder i hver sin bøde er det fuldt lovligt, dog skal traileren have en p-skive...
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
mar 2011
Her er det parkering for eleverne, med godkendt parkerings tilladelse.
men som xpdite siger, er der vel snerydningspligt, i don't know.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
Man forstår deres ry, når man hører disse.
Edit: Men ja Once har ret. Kiggede selv det hele igennem dengang.
apr 2013
og der er ingen krav til str på en p bås http://www.fdm.dk/nyheder/smalle-p-pladser-presser-bilisterne Så det er dig som fører der skal sørge for at kunne være der ellers må du ikke holde der.
mar 2011
Men man tør jo dårligt at holde som vist på billedet, med en smule dæk udover græsset, da en bøde sikkert vælter ind på kontoen
apr 2013
mar 2011
Det link er fra 2015.
Der kan ske ting i mellemtiden, nu fandt jeg foreksempel noget omkring vejledende størrelser når det handler om den slags båse.
http://www.hfb.dk/fileadmin/templates/hfb/dokumenter/rum-pdf/14_Parkeringsarealer.pdf
mar 2011
mar 2011
Vi er enige om båsen er gammel, men jeg siger på intet tidspunkt det skal leve op til andre regler, for jeg kan nemmelig ikke finde nogen regler, for hvis der var regler! Så skulle skolen jo selvfølgelig overholde disse.
apr 2013
§ 1.
Reglerne i denne bekendtgørelse finder anvendelse i forhold til køretøjer, der er henstillet
på offentlige veje og private fællesveje.
Stk. 2. Parkeringsbåse afmærkes med smalle ubrudte linier eller markeres ved afvigende
belægning. Mod kørebanen kan dog anvendes bred linje. Hvor der er afmærket parkeringsbåse, skal
parkering ske i og inden for båsen. I et
område, der specielt er udlagt til parkering, og hvor færdsel
primært foregår med henblik på parkering (parkeringsplads), og hvor der er afmærket
parkeringsbåse, må parkering ikke finde sted uden for en bås. Hvor
parkeringsbåse/parkeringsarealer er afmærke
t på eller ved kørebane uden for parkeringsplads, må
parkering finde sted uden for bås/areal, såfremt dette ikke strider mod andre bestemmelser.
Standsning og parkering med køretøjer, der har mere end to hjul, skal ske i båsens længderetning.
mar 2011
Jeg prøver blot at stille mig kritisk, og opsætte scenarier for hvor der eventuelt er huller i reglerne.
Send gerne linket på den bekendtgørelse.
Så hvis de har regler om ingen parkering på græsplænen, kan man ikke parkere i båsen.
Ifølge
" Hvor parkeringsbåse/parkeringsarealer er afmærket på eller ved kørebane uden for parkeringsplads, må parkering finde sted uden for bås/areal, såfremt dette ikke strider mod andre bestemmelser.
Hvis jeg forstår den korrekt.
apr 2013
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.209
mar 2011
Onkel Per, ja, Iknow. Men hvis de har fejet sneen ud til siden, så der ikke er plads.
Men det er nu heller ikke sneen der er mit fokus, det var sådanset mere størrelsen af båsen jeg fandt latterlig, og som jeg ser som den eneste mulighed for annulering af kontrol afgiften.
Selvom jeg er udemærket klarover det er ens ansvar at parkere indenfor båsens dimensioner.
apr 2013
Da det er føreren der så skal finde en plads han kan være på. Så tror i kommer til at bruge en masse tid på det og ikke får den annulleret.
mar 2011
Tak for hjælpen.
apr 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 128
mar 2011
Der er samme bil, han har bare skiftet dæk og fælge. Problematiken er den samme..
Og hvis du læste opslaget, ville du forstå de første billeder er p vagtens, de næste er hvor han holder indenfor stregerne, men hvor dækket stikker udover græsset.
Og hvor han på de sidste billeder prøver at vise hvor meget plads der egentlig er, hvis man parkere til kanten af asfalten
mar 2011
Bøden blev annulleret.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
mar 2011
Efter snak med skolen, finder de også bøden urimelig. Da der har været problemer med snerydningen.
Ligeledes er båsen mindre end min bil på 1.85m.
Og i de tilsendte billeder kan i se hvordan bilen ville holde uden at røre græsset.
Også noget med den ikke er til gene for nogen som helst.
Min bror der skrev beskeden. Men de er umiddelbart de pointer der blev beskrevet.
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Parkerings bøde - lovgivning / Regler