{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda civic eller Toyota Corolla
  • Frederik T
    Frederik T Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   23. mar 2017 Jo det kunne der være noget om. Er der også noget med at Honda er dyre i dele eller er det bare en myte?

• #5   24. mar 2017 Plejer man ikke at sige, at Honda stumper er dyrer, men Toyota stumper skal bruges oftere?

Men med 20 år gamle biler, er deres stand, og hvor godt de er holdt vedlige, nok mindst ligeså vigtigt som stumpernes priser.

• #6   24. mar 2017 Havde taget Corolla. Men uanset hvad havde jeg kigget på begge biler og taget den bedste af dem.

• #7   24. mar 2017 De er Ca i samme kvalitet, men ville vælge Corolla. Den er billigere i dele, og nemmere at sælge igen.

• #8   24. mar 2017 Min far har sådan en E11, det er en MEGET pålidelig bil, men Civicen er ligeså pålidelig..

De er ca lige dyre i reservedele.. en tændspole til en Corolla koster 1600kr stykket ?!

Civicen har dog større tendens til rustproblemer ved bagskærmene, men er en MEGET sjovere bil at køre i, den har 262mm forbremser, og double wishbone undervogn, det er en helt anden bil end en corolla.. og så er den meget mere økonomisk end corollaen pga vtec, man kan køre op til 20km/l i Civicen..

Hvis du kan finde en civic som er std og ikke rusten så tag den...

• #10   24. mar 2017 Kvalitet koster..

vil hellere skifte et hjulleje for 1000kr en gang hver 300.000km end skifte et hjulleje for hver 100.000km for halv pris...

• #12   24. mar 2017 1,5iLS er formentlig en EKer og dermed Japaner, den er meget sjælden som MB (englænder), og ikke særlig eftertragtet blandt unge...

tjah min gamle 1,6VTi er 21år og har kørt 400.000km, og den lever stadig.. så da jeg skiftede lejer ved 300.000km så var det heldigt nok at de stadig holder smiley

• #13   24. mar 2017 Helt klart Honda Civic... De er så meget federe end Toyota Corollaer... Min papfar har en Corolla... Og jeg savler over en Civic dagligt på p-pladsen... Men ja reservedele til Honda generelt er dyrere end Toyota... Samt rust kommer nemt å Honda...Men det må man bare tage med jo smiley

• #14   24. mar 2017 Hvis du ikke har krav til træk. Så overvej en af de ældre Toyota trillinger Aygo-107-C1. Det er virkelig en stabil bil der bruger minimum af reservedele. Den er billig på alle leder og kanter. Det er virkelig en sublim begynder bil smiley

For 35-40.000kr får du en bil der køre de næste 150.000km uden de store regninger andet end alm service.

• #15   24. mar 2017 Man får bare en langt større køreglæde i en ældre corolla eller civic, og med langt, mener jeg laaaangt..

En Aygo vil nok være billigere at holde kørende, men helt ærlig så er det sjovere at køre i bus smiley

• #16   24. mar 2017 Næsten enig. Den er meget let, som hjælper på det. Nu har du nok et andet forhold til hvad en bil skal kunne end mig. jeg har altid altid elsket den lille spand, som er kvikkere end folk tror. På trods af min MR2 er af en anden kaliber smiley

En 20 år gammel bil med vel nok over 200.000 på klokken VIL bruge reservedel og koster en del mere at holde i live. Og rust dødsdommen lure altid lige om hjørnet.

Jeg vil vove at påstå at de nok er mindst 10.000kr billigere om året i alm drift omkostninger med forsikringer og afgift, hvis man køre så lidt som 10.000/år. Det er i bedste fald hvis man kan få den til at køre 15km/L hvilket nok er uhyr urealistisk med en slidt bil og ung belist bag rattet smiley Tilskriver man mekaniker besøg og reservedele så er man nok over 15.000

• #17   24. mar 2017 En 1,5iLS går op til 20km/l ved pæn kørsel... og så koster den 2200kr årligt i grønafgift, forsikringen bliver nok mere dyr...

men driftudgifter er virkelig ikke et problem hvis man kan finde en som har kørt ca 200.000km

Men en Aygo vil nok stadig være billigere... men er det det værd, det må trådstarter afgøre...

• Frederik T
    Frederik T Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #18   24. mar 2017 Det skal lige siges af Corollaen har gået 179.000 og Civicen har gået 114.000 smiley

• #19   24. mar 2017 Prøv begge biler..
    Civicen er en helt anden bil at køre end corollaen.
    Men vægter du ikke køreegenskaber særlig højt, så er sådan en corolla sikker fin nok

Kommentér på:
Honda civic eller Toyota Corolla

Annonce