{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

Jannie A
Jannie A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Bil køb og forsikring for begynder {{forumTopicSubject}}

Jeg skal i en alder af 28åe til at have mig et kørekort en bil, og jeg ved intet om biler overhovedet - jeg kan kun farver og syntes alle dråbeformeede biler ser nye ud. Så bær over med mig, for jeg er virkelig på bar bund ??

Mine forældre har tilbudt at købe en bil som jeg får råderet over, budgettet er omkring 20.000kr. Bilen skal kunne indeholde mig og mine 3 børn som alle er Str autostol og det ville være rart at kunne have flere med, så har tænkt i retning af noget med 7 sæder.

Men hvad koster det at have sådan en bil til at stå? Og hvilken bil vil være en god ide?

Og hvordan med forsikring, når bilen er i mine forældres navn, hvordan gør man det? Og hvad er billigst for en gammel ny billist? Jeg er medlem af Ida, så det burde hjælpe lidt på prisen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil køb og forsikring for begynder
  • #2   29. mar 2017 Du skal bare stå som bruger. Så er der ingen problem.
    Har en kollega som er 28år han gir 3500kr om året med fuld kasko, 8000kr i selvrisiko ved techno forsikring. Han har heller aldrig haft bil før.

• #3   29. mar 2017 Få forsikringen i dit eget navn da du sikkert ikke vil spare noget da forsikringen stiger når du kommer til at stå som bruger, men du skal selv ringe og forhøre dig hos selvskaberne da prisen altid er individuel..

Bilen koster hvad den årlige grønejer afgifter er plus din forsikring som faste udgifter derefter har du vedligeholdelse plus brændstof og det afhænger meget af bilens aldre, brug osv

Skal du have tre børnestole med i bilen og den ene skal være på forreste passagerer sæde, så husk du skal kunne deaktiver airbagen med bilens nøgle eller en knap.. ellers er det ikke lovligt

• #4   29. mar 2017 Jeg kan klart anbefale IDA. Jeg havde min første bil forsikret hos dem. De kunne tilbyde den billigste og bedste forsikring jeg kunne finde.

• #5   29. mar 2017 Hvis du skal have en 7 personers bil i en prisklasse til 20.000kr og du kommer til at køre ca 15.000km om året..

Så skal du regne med at bruge 3-5.000kr om måneden på forsikring, grøn/vægtafgift, brændstof, reperationer, service...

• #6   29. mar 2017 Denne kan fåes under kr. 20.000 7 personers - men er ikke billig at køre i

http://www.dba.dk/hyundai-trajet-20-gl-2004/id-504498263/

• #7   29. mar 2017 Var det ikke bedre med en Golf stationcar eller sådan noget. Er 7 sæder ikke overkill ?

Jeg har selv 3 børn og selv nu hvor de er store (11, 12 og 19) kan de sagtens sidde alle 3 på bagsædet af vores Opel Vectra fra 2008.

En bil i den størrelse er nem at få til 20.000 også i fin stand.

• #8   29. mar 2017 Brug de 20.000 som udbetaling på en nye Picanto/Karl/I20, klart det billigste for dig, her kan du sidde for ca. 2000kr om måneden med forsikring i dit navn, serviceaftale og afdrag. At købe en gammel bil vil kun give dig uforudsete udgifter og hovedpine!

• #9   29. mar 2017 En picanto/i20 eller lign til 3 små unger og minimum 1 voksen! Det kommer aldrig til at holde i længden smiley
    I de store træk kommer det til at blive i den dyre ende uanset hvad du vælger, billig i drift, 7 sæder og til 20000 hænger slet ikke sammen

• #10   29. mar 2017 Du kan lige så godt få bilen forsikret igennem IDA, der er ikke andre selskaber der kan være med dem. Det er i hvert fald mig og kærestens erfaring.

• #12   29. mar 2017 lad for guds skyld være med at forsikre den hos techno forsikring... De har skiftet ejere som er nogen fjolser som ikke har styr på noget.. tjek selv Trustpilot.dk
    Havde nok brugt de 20.000kr til udbetaling til en mindre bil .. hvis man giver 20.000kr for en brugt spand der måske har kørt 300.000km så er ALT slidt og kan hurtigt koste det samme beløb alene i reparationer om året.

• #13   29. mar 2017 Thomas, du kan da ikke forsikre gennem ida hvis du ikke er medlem

• #14   29. mar 2017 Mirza trådstarter skriver vedkommende er medlem af IDA, så det er vel ikke et problem? Man kan dog godt hvis ens samlever er medlem, jeg er eksempelvis ikke medlem af IDA, men har forsikringer ved dem da min kæreste er medlem.

• #15   29. mar 2017 det overså jeg smiley

• #16   29. mar 2017 Helt fint smiley Men hvis man har mulighed for forsikring gennem IDA, så er det klart det billigste. smiley

• Jannie A
    Jannie A Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #17   29. mar 2017 I har ikke mange bud på en billig kæmpe bil, så det lyder lidt som om jeg skal sadle om ??

Er det så meget billigere at have sådan en kone bil?
    Jeg vil meget nødigt over 1500 om måneden eksklusiv brændstof, kan det slet ikke lade sig gøre?

Jeg har en mekaniker onkel i ærmet, så jeg har ham til at hjælpe mig med ikke at købe noget som er pint halvt ihjel, og kunne nok også lokke ham til at skrue lidt på den, så det kan forhåbentlig hakke lidt af udgifterne.
    Han siger at en Berlingo er vejen frem, meeeen argumenterne skal godt nok være tungtvejende hvis det er i den retning jeg skal ??

• #18   29. mar 2017 MEd 3 unger skal du have en stationcar i mellemklassen, altså størrelse Golf, Ford Focus osv hvis du spørger mig.

De store 7 personers biler vil i den prisklasse du er ude i være enten Trajet´en eller en afdanket 9 personers Transporter eller en Chrysler. Alle 3 er nogle møgkasser, koster en hulens masse penge at holde og vedligeholde.

Du får meget mere bil for pengene hvis du køber en mellemklasse stationcar. Du skal IKKE have en lille pispotte, hvis du har et barn i autostol har du også brug for noget bagagerum.

Mit forslag er den her:

Den er super pæn og tydeligvis velholdt. Den har ikke gået alt for mange km (179.000 - der er en del til salg med over 300.000km så det er en bil der kan holde i mange år til dig hvis det er nødvendigt).

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/16-trend-stcar-5d/3214320

• #19   30. mar 2017 Jannie, alternativt så prøv at kigge lidt på den her. Der er 0 kr. i udbetaling. http://www.dacia.dk/biler/lodgy/

Kommentér på:
Bil køb og forsikring for begynder

Annonce