{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.198 visninger | Oprettet:

Rust behandling / Omdanner {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg begiver mig snart ud i at ordne noget rust på min bil og har derfor søgt nettet tyndt, og ligeledes er sidste emne omkring dette herinde fra 2009, så tænker der må være sket nogle fremskridt.

Er der nogen der har erfaring med "rust omdanner" eller andre produkter, der skulle gøre noget med rusten kemisk? smiley

Har set der blev brugt noget i et afsnit Wheeler Dealers på en rød MR2, men har også hørt nogen folk sige det er det rene humbuk.

Men er der nogen med reel erfaring der kan be eller afkræfte det?

// Thomas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust behandling / Omdanner
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   4. apr 2017 hvis det virkede, ville der ikke være pladesmede, det er nødløsninger med "kort" holdbarhed ... kort; det holder ikke ....

• #2   4. apr 2017 Selvfølgelig ville der være pladesmede, kan jo ikke bruge det til at ordne buler osv.

Plus det er ikke alle folk der gider at begive sig ud at ordne ting selv smiley

nu er jeg ikke selv smed eller kemi studerende, så om det virker ved jeg ikke, på et kemisk niveau smiley

• #4   4. apr 2017 Ja, har lige snakket med min lektor (tidligere klejnsmed).

Han tror også det virker i en periode, men problemet typisk ligger i at rusten der i danske biler kommer indefra, også er der kun en rigtig måde at ordne det på.

Men hvis det er overflade rust, er han ret overbevist om det virker.

men han siger selv han er i tvivl omkring det, da han helst holder sig fra biler. smiley

• #5   4. apr 2017 Altså sliber man alt rusten væk, og efter behandler med og derefter giver det lak virker det altså helt fint. Gjorder det på min fars jaguar daimler (kendt for at ruste) og det var i 2010. Og der er stadig ikke spor at rust på de behandlede områder. :-). Men kræver noget forarbejde.

• #6   4. apr 2017 jeg har også brugt det flere steder, på min bil, hvor der var overflade rust,
    det har da holdt i 3 år nu,

den har så nye steder, der skal lappes på den måde
    man komme ikke uden om rust, i en 33 år gammel bil

• #7   4. apr 2017 # 5 og 6

Hvilket produkt valgte i at bruge? smiley

• #8   4. apr 2017 Oh kan ikke huske mærket. Men det skulle pensles på, og var noget tyndt gråt "maling".

• #9   4. apr 2017 jeg brugte noget fra biltema.. og nu efter et år og 4 mdr så har det ikke rustet derhvor jeg har brugt det.. er lidt imponeret smiley det er self rustomdanner

• #10   4. apr 2017 jeg har brugt det fra thansen og det de har i biltema

• #11   4. apr 2017 Super, mange tak! Jeg vil begive mig ud i det fredag smiley

• #12   4. apr 2017 bruger det også en del, synes da også at det holder fornuftigt, husk nu at du skal ikke bruge det direkte fra bøtten, hæld en slat i et lille bæger og brug det.. og ikke hælde resten tilbage i bøtten...

• #13   4. apr 2017 Tak for rådet smiley

Kan se Ed fra wheeler dealer gør det samme, med lige at smide det i en bøtte smiley

Tak for hjælpen alle sammen, undtagen #1 smiley

• #14   16. jan 2019 Lige prøvet rust master fra fy fy firmaet..gav det 4 tynde lag med 1 times mellemrum og ventede 24 timer efter sidste lag. Det blev blåsort..jeg gned så grundigt med fortynder på prøvestedet. Til sidst fik jeg fjernet den blå sorte plet..underneden så det stortset ud som inden omdanner blev påført. (Stadig rusten)Såå vil kalde det en slags tynd coating. .den hindrer nok vand og ilt således rusten ikke vil vokse så hurtigt....men omdanner vil jeg nu ikke kalde det...det var min version.PS skal man male direkte oven på omdanner uden affedtning aftørring? ? Det er ikke beskrevet

• #15   17. jan 2019 den fra Biltema, skal påføres og sidde i 15 min, så skal man påføre et lag mere og gøre væk med fnugfri klud.
    så skal det gøre 30 min (min erfaring, noget længer alt efter temperatur)
    så skal det Grundmalers.

har brugt det flere steder på lim kadett E GSi, med gode resultater, i forhold til steder det ikke er brugt.

Kommentér på:
Rust behandling / Omdanner

Annonce