{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.606 visninger | Oprettet:

Brugt pendlerbil - hvilken? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have en billigere bil at kører i, end den jeg har nu og har kigget på 4 forskellige.
Vil gerne høre Jeres meninger, om hvad I synes jeg skal gå efter.
De er alle hos forhandlere.

1. Mercedes W210 E270 cdi Avantgarde aut 1999 (2000 model), alt i udstyr pånær soltag og navigation. Sidst synet d.8/10/2015, har kørt 778.000 km og koster 19.900 kr

2. Mercedes W210 E220 cdi Avantgarde aut 1998. Veludstyret. Sidst synet d.6/8/2016, har kørt 858.000 km og koster 19.900 kr.

3. VW Touran 2.0 tdi 140 dsg Highline 2006. Sidst synet d.25/7/2016, har kørt 256.000 km og koster 19.900 kr.

4. Ford Mondeo 2.0 tdci 130 ghia stc 2004. Veludstyret. Syn ikke oplyst, har kørt 262.000 km og koster 19.900 kr.


Har tjekket VW´en, da den er på gule plader og den ER nedvejet til 5.200 kr i årlig ejerafgift.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugt pendlerbil - hvilken?
  • #2   9. apr 2017 Mondeo.

  • #3   9. apr 2017 Okay takker. Glemte at skrive, at jeg kører 72 km hver vej til og fra arbejde og så foretrækker jeg også automatgear

  • #5   9. apr 2017 Af den du nævner, mondeo.

  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 85
    #6   9. apr 2017 Og nu nævner du lige spare penge, jeg synes Mercedes er en fin bil, men 10k + i ejerafgift er fuldstændig vildt, så gå udenom dem hvis du vil spare, tror måske en Renault Clio 1,5 dci var et bedre valg, dog ikke automatgear..

  • #7   9. apr 2017 Jeg havde valgt mercedesen hvis ikke det var fordi den koster dit anushud i vægtafgift. Det er SINDSYGT! Den koster det samme i vægtafgift som 2 kæmpe Scania lastbiler.

    Jeg må nok også holde på VW´en hvis det er hvad der er at vælge imellem. Alle biler har en god størrelse til pendling (fremfor en lille pispotte uden komfort).


  • #8   9. apr 2017 Ville nu nok også gå efter Mondeo eller Touran... smiley

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #9   9. apr 2017 Jeg havde taget touran eller mercer. De ford diesel'er huer mig ikke.

  • #10   9. apr 2017 Begge mercedes'en er kendt for at ruste. Men er markant bedre biler end de 2andre.
    270 er en bund solid motor og 2.2er også rigtig fin. Er de iordebligt stand få man en fantastisk bil. Og de penge de koster emner er ejerafgift er let sparet hjem mht vedligeholdese såfremt de er i orden. De lette at skrue i og dele er billige

    Touran er en stor udgift og mondeo en er fin men bøvlet at skrue i ognoget dyre i dele.

    Så er standen go på mercedes'en havde jeg taget en af dem.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #12   10. apr 2017 Nej, ikke i den model. Det er fords egen, det er først fra 2006 det er psa, og så duer det.

  • #13   11. apr 2017 Så på trods af km tallene, så er Mercerne at foretrække, såfremt de er i fornuftig stand, kører godt i motor og gearkasse og pæn bund?
    Overvejer faktisk lidt den E220, eftersom den er fornuftig med diesel forbrug taget automatgearet i betragtning og så har den også lidt udstyr, samt den er synet sidst i år 16.


  • #14   11. apr 2017 Jeg er lige djævlens advokat:
    De 4 baljer bliver aldrig billige at køre i.
    Vægtafgift og reparationer vil lynhurtigt æde dine penge.
    Du kan være heldig at finde en velholdt bil men jeg ville gå en størrelse eller 2 ned og få noget nyere.

    Er dit budget på max 20.000? Har du indregnet vedligeholdelse og reparationer?
    Du hælder 750 km på tælleren hver uge så der skal noget service til.


  • #16   12. apr 2017 En W201 er dyr i ejer afgift ja. Men de solide. At koste 18000kr årligt at vedligeholde holde på 35000km årligt det lige i overkanten. Min 406 gør det samme og har kostet mig 5000kr/år i vedligeholdese. Mercedes er billig i sliddele og er lette at skrue i. Og den måde ens krop har det efter en køretur i en en E-klasse Vs en polo/208/what ever er uvurderlig

  • #18   12. apr 2017 Havde en 190 2.0D den havde kørt 700.000km +
    Kostede bremser. Sænkninhsfjedre (ellers er det en meget vindfølsom bil) og en generator på 2år. Den startede altid og kørte fantastisk. En W201 kan det samme især med den gamle Række 6 motor. Den er ikke kommet op på 800.000km uden vedligeholdese og er bilen i fin stand så der ingen ko på isen. Så det kun generel vedligeholdse. Og i forhold til de 2andre så er Touran'ens kendt for at gå i stykker konstant og ford'en er ok men ikke helt så solid som en Mercedes. Har kørt mange 210'ere og nej en ny mini bil kan ikke følge med på komfort.


  • #19   12. apr 2017 Reservedelspusheren: Well, nu er 220´eren jo trods alt synet sidst på året i 16, så det er alligevel lidt begrænset hvor `træt´ den kan være i undervognen, da den nok ellers ikke var blevet godkendt.
    Selvfølgelig er sliddelene højst sandsynligt ikke nye, men de bør bestemt heller ikke være møre, for så burde den ikke have været synet.
    Mht. komfort, så tvivler jeg godt nok stærkt på, at en Mii, Citygo, Up osv. er mere komfortabel, end en ældre E klasse.
    Jeg må indrømme, at km tallene ikke bekymrer mig på Mercerne, MEN de skal selvfølgelig være i orden med de generelle forskellige ting.


  • #21   12. apr 2017 Jeg kører lige nu en Citroen C5 v6 aut, så uanset hvad, kommer jeg til at spare, ligegyldigt hvilken det bliver, for Citroen´en drikker som en teenager til drukfest smiley

  • #22   13. apr 2017 En synsattest er garanti for absolut ingenting!
    Den betyder blot at bilen var i køreklar tilstand på tidspunktet for synet.
    Bilen kan stå over for alvorlige og dyre reparationer uden de bliver fanget til et syn.

    Du virker til at have besluttet dig inden du oprettede emnet, så held og lykke med at finde en gammel slidt oliebrænder smiley
    Smid den her i tråden når du har købt.


  • #23   13. apr 2017 Det er da garanti for, at hverken bund, paneler, skærme eller bærende dele er rustet væk, for ikke at tale om møre bøsninger, styrer og bærerkugler osv.
    Hvis den er synet som en bil der er klar til skrot, vil jeg ikke vide hvor mange penge synsmanden har fået under bordet.
    Jeg har skam ikke besluttet mig, tværtimod så er jeg lidt i tvivl smiley


  • #24   13. apr 2017 Rust er en forsvindende lille del af et vedligeholdelsesbudget.
    Bærekuglen kan have kørt 200.000 km og give op dagen efter synet.

    Tænk på at ALT har kørt 700.000 km, undervogn, gearkasse, kabine, små elmotorer i varmeanlægget, ledningsnet, trykpumper til diesel, turbo, mv.
    I min optik er du ved at spare dig fattig ved at købe en bil med så mange kilometer på bagen.

    Kan du selv skrue og har tiden, lokalerne og værktøj, så er det fint.
    Hvis du skal have alt lavet i byen, så ville jeg kigge efter noget nyere.


Kommentér på:
Brugt pendlerbil - hvilken?

Annonce