{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.665 visninger | Oprettet:

Højtaler i bil {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for noget hjælp, jeg har kigget nettet tyndt for at finde nogle højtaler, til min Alfa Romeo 156. Det jeg har fundet frem til er at de skal være 6,5/16cm, nu har jeg kun tænkt mig at udskifte i fronten, Er det nødvendigt at skifte alle 4 højtaler for at få det bedste lydoplevelse? jeg har ikke tænkt mig at installere sub i bilen, da det ikke er min stil. å jeg har brug for nogle solide højtaler til bilen, nogle gode råd er velkommen, til hvad jeg skal gå efter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højtaler i bil
  • #1   10. apr 2017 Ja. 6,5 combo , 6x9 og en sub.
    Lyden kan blive kanon i en 156er smiley

• #2   10. apr 2017 Ville starte med at dæmpe dørene det giver de bedste vilkår for højtaleren. Hvis det ikke er godt nok ville jeg smide et sæt højtalere i med høj følsomhed Eks. Audison Prima

• #3   10. apr 2017 De ser gode ud Audison Prima AP 6.5, dem må jeg overveje at købe, og sætte i hele vejen rundt i Alfaen.

• #5   10. apr 2017 Audison Prima er et fedt sæt... Men der findes også andre...

Men start med at lyddæmpe dine døre... Og så tag kontakt til en kompetent forhandler...

Kan se du er fra Sydsjælland og øer? er det så sjælland eller lolland falster? Er det lolland, så vil jeg sige du skal køre ned til Hilmars Audio I Nysted... Er du i nærheden af Næstved så kan du finde Au2sound.dk i Næstved, der er soundplanet ved Skælskør... Og er du villig til at køre lidt så er der Carsound i Holbæk...

Men bedste råd er at lade være med at lytte til samtlige amatører der skriver på diverse forums... De færreste har faktisk lyttet til nok til at kunne sammenligne ærligt og give brugbare råd... Lyt til dig selv og din egne ører og især din egen mavefornemmelse... Føles det som om sælgeren bare er ude på at hive penge ud af dig, Så er han nok bare ude på at hive penge ud af dig... smiley

• #6   10. apr 2017 Cody, Jeg bor i Næstved jeg har snakket lidt med Carsound og han anbefalede nogle MDS Fanatic Kevlar FC6 - 6.5" (16.5cm) Højttalere, med diskant og filter. Jeg havde overvejet at tage et smut ud til Au2sound, en af dagene, for at høre dem ad hvad ville være bedst i forhold til de ønsker jeg har. Jeg ville rigtig gerne gøre det selv, men jeg bliver fortalt at der skal trækkes ledninger. det har jeg ikke en skid forstand på, jeg ville helst undgå at betale for en, men der er noget der tyder på at jeg skal have en fagmand på sagen.

• #7   11. apr 2017 Trækkes ledninger? For at skifte et par front højttalere? Lyder som om man bare har villet sælge noget ekstra der...

• #8   11. apr 2017 Diskanten skulle også skiftes fik jeg fortalt, og der skulle installeres delefilter, ellers ville det ikke lyde ordentligt. Havde nu bare tænkt mig at skifte i alle dørene, med nogle kvalitets højtaler.

• #9   11. apr 2017 Ja men delefilter og montering af diskant er ganske simpelt... Det kan de fleste gøre, selv uden instrukser... Og hvis det er viser jeg gerne hvordan...

• #10   11. apr 2017 Er det nødvendigt med delefilter hvis jeg køber 2 vejs højtaler??

• #12   11. apr 2017 Der er en der vil sælge mig earthquake t65, noget værd???

• #13   11. apr 2017 Cody du må gerne give mig en vejledning i hvordan man installerer delefilter smiley

• #14   11. apr 2017 Øj Tommy har bestilt er par pioneer TS-G1732i 17 CM KOAKSIALE 2-VEJS HØJTTALER sæt 240 W Max, som jeg viile prøve af, men får fortalt at et dele filter ikke er så svært igen at monterer!, så skal jeg bare have lidt hjælp til hvilket filter og ledninger jeg skal investerer i.

• #15   12. apr 2017 Lars, Du har købt et sæt coax højttalere... Præcist det du burde have for alt i verden forsøgt at undgå... Coax hører ikke til foran i bilen... Der skal ikke bruges et filter, men du skl være overordentligt ligeglad med detaljer i musikken da diskanten bliver placeret ved dine ben og dermed dæmpes helt unaturligt... = mange detaljer forsvinder... Havde du nu lige ventet lidt havde du kunnet få et langt bedre resultat... til en pris der var meget tæt på det du har brugt på det Coax sæt fra pioneer...

• #16   12. apr 2017 Ja var lige hurtigt nok på aftrækkeren, var slet ikke klar over hvad coax betød i forhold til lyd kvaliteten. Så skal jeg investerer i AC Adison som jeg har ser til front og så evt smide de pioneer i bag døren.

• #17   12. apr 2017 Ja hvis du vil have de audison højttalere er det da dem du skal købe... Men det virker som om du bare vil købe "noget" Helst så hurtigt som muligt... De pioneer vil være fine bag i bilen... hvis den har plads til dem... Og hvis de lydmæssigt spiller godt sammen med hvad du end vælger som de forreste...

• #18   12. apr 2017 Har altid været lidt af en pioneer nød, derfor jeg købte dem, jeg vil bestille et sæt audison, men hvilket skal jeg bestille, det aner jeg ikke, og skal jeg også have fat i delefilter?

• #19   12. apr 2017 Delefilter følger med. Der er også mpnteringsvejledning Prima serien stikker ikke ret dybt og er let at montere. Voca er noget større og passer Eks ikk i min 406 da chassiset fysisk er stort. Er sikker på cody. Gerne vil vejlede dig. Han er super flink og kompetent. Næ du har dørsiden af ville jeg dæmpe den samtidig

• #20   12. apr 2017 Tak jeg kigger på prima serie, hvor er det bedst at bestille fra? Jeg skal også have 2 stk adapter stik til højtaler, så jeg direkte kan montere højtalere ??

• #21   12. apr 2017 AUDISON PRIMA APK165, KOMPO SÆT. Dette sæt har jeg fundet til 1300kr, lyder til at være ret godt.

• #22   12. apr 2017 Jeg køber normalt ved Vandel Audio i Roskilde. De har desværre kun en FB side og en fysisk butik på ringstedvej. Men hvis det Netshop så ville jeg handle ved Hilmar... Ved ikke om adaptior stik er nødvendigt. Normalt nej med mindre man vil kunne klikke de gamle enheder tilbage i bilen let.

• #23   12. apr 2017 Okay butikken er måske et kig værd på et tidspunkt, hvis jeg vælger at gå all in på hi-fi til bilen, jeg har i dag sat pioneer ts-a1732i i bilen, må da indrømme at det lyder udmærket. Jeg skal rimelig højt op i volumen, før Døren rasler, tog et kig ind bag ved den lille diskant, og kan se der er lyd isoleret, men jeg ved bare ikke med længere nede før jeg får fronten af døren. Lod Også mærke til at diskanten ikke spillede, kan det være fordi at jeg har sat to vejs højtaler i bilen at de ikke spiller?

• #24   13. apr 2017 Lars, det lyder til at der muligvis er en del der kræver lidt forklaring...

Du er velkommen til at komme forbi til en snak om tingene her i påsken...

Lige til info, det er mig der ejer Soundplanet.dk.

• #25   13. apr 2017 Okay jo det må jeg lige finde ud af om jeg kan, jeg arbejder hele påsken.

Kommentér på:
Højtaler i bil

Annonce