Erfaringer med "billige" turboer. {{forumTopicSubject}}
Halløj kompetente mennesker.
Jeg sidder lige og tjekker priser, på en ny turbo til min 2008 Altea 1,9 tdi (BLS), som nu har rullet 260.000 km. Jeg har en lumsk mistanke om, at den desværre ikke holder evigt. Der er ikke de store svaghedstegn endnu...men man vil jo gerne være lidt på forkant med tingene.
Jeg finder helt nye turboer til bilen fra 3000,- til 7500,-!!!
Alternativt kan man få en renoveret original turbo fra 3000,- og opefter.
Er der virkelig så store kvalitetsforskelle på turboer, som kan retfærdiggøre den højere pris?....Altså lejerne i turbo'en er vel ikke lavet af guld, eller er de Hvad er jeres erfaringer på dette område. Jeg vil da helst bare smide en helt ny original på den, når den gamle står af, men jeg vil heller ikke tages i rø..., af min mekaniker. Han har allerede bygget nyt hus med pøl i haven, for de penge jeg har lagt ved ham
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 595
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.361
Kort og godt, køb hellere renoveret kvalitet end en ny kina turbo.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.156
http://www.turbohuse.dk/
Ikke fordi han er min kammi ,men fordi han laver godt stykke arbejde og har nye maskine til det.
Det er garanti og certifikat på afbalancering.
Men den der montere Turbo skal også finde og fjerne årsag til hvorfor den gik i stykker .ellers vil hvilken som helst Turbo gå i stykker hurtig eller med det samme .
Smørings problem ??
Modtryk i udstødning ?? til stoppet partikel filter
Fremmedlegeme ??
Andre fejl og mangler
Og sælfølgelig rensning af olie system,af med bundkar,tjek af olie sien,ny kvalitets olie og filter ,luft filter også.
jan 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
Mido Z: Turbohuse.dk har jeg allerede kigget på
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
Erfaringer med "billige" turboer.