{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.294 visninger | Oprettet:

Ang 10 personers bus {{forumTopicSubject}}

Mojn.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med at skære det ud i pap og bøje det i neon for en hvid mand som mig så jeg kan forstå det.

Jeg står og har fået er stor familie vi er 9 personer i huset.
I ved dine mine og vores børn og min dejlige kone.
Vi har pt en Citroën c4 grand piccaso en 7 personers bil men vi vil gerne op i en 10 personers bus så vi alle kan komme i Legoland og på ferie.
Men vi vil ikke ud og købe en brugt bil næste gang.
Så det bliver en ny bil og gerne en Toyota landcruiser i 10 personers bus.
Men mit spørgsmål lyder for har hørt at der er en masse lorte regler for nye busser.
Men kan det virkelig være rigtig at man skal have fartskriver i bilen og den må max kører 100km i timen og at der er en masse regler for at kører over grænsen for at hente øl og sodavand i den.
Eller hvordan er reglerne for privat kørsel i en helt ny 10 personers bus.
Håber nogen kan hjælpe mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang 10 personers bus
  • #3   15. apr 2017 Hvis i skal have kørekort til bus er det ca 15000 kr pr næse til dig og din kone - hvis i klarer det på normeret tid. Det er svært at finde køreskoler som tilbyder bus nu om dage. Fordelen ved en 10 pers bus er den årlige vægtafgift som er på ca 2000 kr. Den skal synes hvert år. Jeg har ladet mig fortælle at det 10. sæde i en landcruiser er til pynt - dvs det er så lille at selv et barn ikke sidder godt i det.

• #5   15. apr 2017 Nogle der ved meget om 10 pers landcruiser er Jøkers Autoophug i Ejstrupholm.

• #6   15. apr 2017 Hvis den er under 3500kg total skal der ikke være fartskriver. Men du må kun kører familie og bekendte i den, og ikke noget med at begynde og pille sæder ud af den...

• #8   16. apr 2017 Tag buskort på amu der koster det omkring 6000 kr 10 pers busser er fra 08 begrænset til 100 km i timen og der må kun køres med nærmeste famile og bussen må ikke lånes ud til nogen som ikke har samme bopæl som ejer. Der skal medbringes kvalifikationsbevis ved kørsel i Tyskland .fås sammen med kørekort på amu eller lign.du må ikke køre med en trailer større end 750 kg hvis du ikke har DE eller CE kørekort
    Skat har tabt en sag hvor der var en kammerat med ude og køre og siden er der Ikke nogen der har fået bøder for det. Så det er bare ud og investere i en bus med D kørekort må du køre privat i en bus med op til 17 siddepladser

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #9   6. apr 2018 Førere af busser, der anvendes til rent privat kørsel
    Føreren af en bus, der anvendes til rent privat kørsel, dvs. kørsel med den nærmeste familie og nære venner, skal ikke opfylde krav til uddannelse eller krav om erfaring i at køre bus eller lastbil, hverken ved kørsel i Danmark eller til udlandet. Der stilles således kun krav om kørekort til kategori D (bus).
    Det gælder både for kørsel i egen bus og kørsel i lejet bus.

• claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

Emner: 4 Svar: 54
    #10   10. feb 2019 Må man tage sædder ud af en 10 personers bus og indrette den til camper/tur bus ?

• #11   10. feb 2019 Nej ikke uden at betale ny afgift

• claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

#12   2. jul 2019 Det helt pjattede i gode gamle dk med at rippe hver en øre ud af en ?? vi ha Sverige tilbage som i de gode gamle dage ??

• #13   17. nov 2019 Snak med DEKRA AMU så kan du få kørekort til bus for 3700 kr. og 1200 kr. til prøver så i alt 4900 kr. kurset vare 6 uger.

Hvis du skal til udlandet så skal der fart skriver i, det er kun i Danmark du må kører uden kører viletid i en 10/17 pers.

Gå ind på DBA der er 10 pers. biler af lidt forskellige modeller.

• #14   17. nov 2019 Håber da du har fået købt dig en bus. Det jo en ældre spørgsmål.
    Regler for bus til private er ikke så strikse

• #15   2. apr 2020 Hejsa. Jeg kigger på en Multivan fra 05 som er en 10 pers. Den er blevet registreret som en 08 da den kommer til landet. Bliver dette et problem når jeg omregistrer den i forhold til fartskriver og Max 100kmt. Den er ikke begrænset til 100kmt i dag og har heller ikke fartskriver. Da jeg har DE må jeg så trække med en f.eks 2000kg trailer.
    På forhånd tak

• Amdi Skals J
    Amdi Skals J Tilmeldt:
    apr 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #16   30. apr 2020 Hvis den er godkendt uden fartbegræser ved føreste syn i DK i 08 har det været en fejl.
    Men det burde ikke give problemer nu.

• #17   1. maj 2020 Jeg ved godt det er et ældre indlæg. Men jeg håber ikke, trådstarter har anskaffet sig en 10'er Land Cruiser. Det vil da være synd for dem der sidder bagerst smiley
    Men de magiske tal for busser hedder 9/10 pers. 9 pers kan føres på B kort, uden begrænsninger hvad angår tilknytning til passagerer og hastighed. For at køre en 10 pers, skal du have D kort. Der skal være hastigheds begrænser til 100km/t. Du må kun befordre nærmeste familie, dvs "citat færdselsstyrelsen: Der må ikke udføres kørsel med f.eks. naboer, venner, bekendte og børnenes kammerater, idet disse ikke har den i buslovens forstand fornødne nærmere tilknytning til den, der lader kørslen udføre." Og så er afgiften på en 10'er også kun ca det halve af en 9 pers.
    https://www.bilbasen.dk/brugt/bus/vw/caravelle/25-allrounder-aut-4d/4470209 810kr / Årligt!! smiley

• #19   1. maj 2020 Skat/trafikstyrelsen har ikke som sådan ikke lempet på reglerne, men de har tabt en sag i retten mod en der havde en kollega med i bilen og det betød at de opgav de lignende sager pga sagsomkostninger, da andre vil læne sig op ad den afgørelse.

• Miguel P
    Miguel P Tilmeldt:
    sep 2020

Følger: 1 Svar: 9
    #21   23. sep 2020 Er fartgrænsen for busser under 3500 ikke ophævet?

• Miguel P
    Miguel P Tilmeldt:
    sep 2020

#23   24. sep 2020 Ja, men se denne.

https://politi.dk/faerdsel/faerdselsregler/hastighed

Det tolker jeg som om det er ophævet igen.
    Ellers er der nogen udtagelser som de ikke har udspecificeret.

• Miguel P
    Miguel P Tilmeldt:
    sep 2020

#25   24. sep 2020 Det er egenligt for at forstå hvorfor det virker som bus “fidusen” er stoppet.
    Jeg kan ikke rigtigt finde nogle 10 Pers busser nyere end 2004/2005.
    Når jeg læser her og på Caravelle.dk er der flere der skriver at det stoppede pga. hastighedsbegrænsningen.

Og ud fra det jeg sendte, med de gældende regler ser det ud til IKKE er være aktuelt for busser under 3500 kg.

Mit spørgsmål er måske nærmere, hvad er der til hindre for at jeg går ud og køber en ny VW T6 og indregistrer som 10 Pers bus til 60% afgift?

Hvis det var så nemt skulle man mene der var flere der gjorde det, som der var i 90’ ...

• claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

#26   24. sep 2020 Tror busser er helt død med de milijø zoner i byerne.

• Miguel P
    Miguel P Tilmeldt:
    sep 2020

#27   24. sep 2020 Jamen der er busser under 3500 kg også undtaget. Jeg har lige undersøgt det, da jeg har købt en ældre Caravelle t4 10 Pers.
    https://miljoezoner.dk/er-jeg-omfattet/lastbiler-og-busser

• claus j
    claus j Tilmeldt:
    apr 2009

#28   11. nov 2020 Ok. Læste det lige, syntes det står kryptisk mht 10personers bus, er det lovligt at køre med sådan en i miljøzone ?

• #29   12. nov 2020 Umiddelbart vil jeg mene at det må du gerne, da det jo er en personbil under 3500 kg,

• Miguel P
    Miguel P Tilmeldt:
    sep 2020

#30   12. nov 2020 Kopieret fra https://miljoezoner.dk/er-jeg-omfattet/lastbiler-og-busser/
    "Reglerne for kørsel med lastbiler og busser i miljøzonerne er delt op i 2 trin:
    For dieseldrevne tunge køretøjer (busser og lastbiler) på 3,5 tons eller derover, gælder følgende trinvise regler for kørsel i miljøzonerne:"

Det læser jeg som det ikke er gældende for busser under 3,5 T smiley

Kommentér på:
Ang 10 personers bus

Annonce