{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.453 visninger | Oprettet:

ABS-fejl på Golf 3 {{forumTopicSubject}}

Har en ABS-lampe som lyser i Golfen, og den har gjort det i et stykke tid efterhånden. Den startede med at melde fejl på ABS-føleren på venstre forhjul. Ganske rigtigt var ledningen irret helt nede ved stikket, så den blev loddet sammen igen, men fejlen kom igen med det samme. Alle følere er forholdsvis nye (2 år gamle), og jeg har målt dem allesammen igennem til omtrent 1.000 ohm. Havde tester på bilen igen i forgårs, og nu melder den pludselig fejl på samtlige følere. Er det ABS-blokken som er død? Ledningerne til alle følere er intakte, nav og ABS-kranse i for er 2 år gamle, og har ikke været skilt ad siden montering.

God aften.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ABS-fejl på Golf 3
  • #1   18. apr 2017 Tester på,, og gerne live udlæsning hjælper på gætteriet

• #2   18. apr 2017 Har haft en original VCDS-tester på, men den kan ikke udlæse fejl på ABS-blokken, det er jo en gammel bil efterhånden. Den melder som sagt fejl på alle følere, og den registrerer ikke omdrejninger på nogle af hjulene i den pågældende måleblok. Derfor mistænker jeg ABS-blokken, da jeg tvivler på at 4 forholdsvis nye ABS-følere går til på samme tid.

• #3   18. apr 2017 Jeg har haft det store stik på ABS-blokken pillet af for at se om det var irret eller lignende, men det så fint ud.

Desuden kan fejlkoderne ikke slettes med VCDS, de kommer igen med det samme.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #4   19. apr 2017 hvis du ikke kører en tur efter rep. er fejlen der stadig, og kan ikke slettes med vcds, men prøv lige at rulle en tur og se om de ikke forsvinder.... og tjek så med vcds bagefter...

• #5   19. apr 2017 Finn: det har jeg prøvet, og fejlen dukker op igen med det samme.

• #7   19. apr 2017 Tak for input Rene! Forstår ikke helt det du skriver med H7 pæren, kan du forklare det lidt nærmere?

• #9   19. apr 2017 Tænker mig lige om og vi havde taget ledningerne fra bag lygterne og abs lappen lyste på vores Audi 80 fra 1993 . Er der en af dine pære der ikke lyser som de skal?

• #10   19. apr 2017 Mange tak for forklaringen Rene, det trick vil jeg afprøve i weekenden.

Carsten: alt lys virker som det skal smiley

• #11   19. apr 2017 Ok for jeg blev da lidt chokeret da vi lavede anhænger træk på en Audi 80 fra 1993 og vi havde pilede bremse lys pæren ud og ABS lampen lyste. Vi fik en øl og sagde til en ven der er Engin ør at det kunne være dette og han sagde det betød nok intet men det gjorde det. TJÆK BREMSE LYSET!!!!!!

• #12   19. apr 2017 Har tidligere haft et problem med ABS-systemet, men det var ødelagte følere som var skyld i det. Det har virket fint i de sidste par år, men nu er problemet så dukket op på ny.

Kommentér på:
ABS-fejl på Golf 3

Annonce