3.459 visninger
|
Oprettet:
Cee'd glider i koblingen {{forumTopicSubject}}
Min Cee'd er begyndt at glide i koblingen ved acceleration i høje gear efter 70.000 km. Er nogen bekendt med hvad det kan skyldes? Der er intet at mærke ved igangsætning eller gearskifte.
Kia mener, at koblingen er færdig og skal udskiftes. Kan der være andre årsager?
På forhånd tak.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 97 Biler: 31 Emner: 4 Svar: 73
jan 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Det var også det jeg tænkte. Specielt i lyset af, at jeg kører 80% motorvej (tænker konstant fart slider mindre) og ikke har anhængertræk på. Jeg må bare være uheldig.
aug 2016
Følgere: 3 Svar: 203
feb 2015
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 33 Svar: 1.000
jan 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
jan 2012
Følger: 20 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 213 Svar: 1.180
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.140
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.140
jan 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Har skiftet kobling for en 3 gange på 2år.. Han kan virkelig ikke finde ud af det med koblingspunktet eller noget andet..
70k km er i den lave ende, men det er ikke uhørt.
Bruger motoren olie, for så sidder der en pakdåse bag koblingen, hvis den er utæt, så kommer der olie på koblingen, og motoren vil miste olie.. Det er minimalt, men lige meget hvad, så skal der åbnes op derind til. Så få bestilt tid hos mekanikeren inden den skal hentes af autohjælp
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.642
Og dog - Ved dog ikke om garantien er lidt anderledes fra deres søster Hyundai, for de dækkede mine gløderør efter 130.000 og 2 dage før garantien udløb (5 år)
De giver 5 år, fri kilometer. Kia har 7 år og 100.000 km.
jan 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Ikke nødvendigvis.
Har set en enkelt hvor koblingspladen nærmest var smurt ind i olie, men der var ingen udvendige tegn på det.. Men det er vidst yderst sjældent, da der plejer at være dræn/hul så evt olie kan forsvinde.
#11
Gløderør bliver ikke anset som en sliddel ligesom en kobling eller bremser gør. Men det er sgu god service at de dækker, især så tæt på udløb. Og det skader selvfølgelig ikke at forhøre sig hos forhandleren, om det er noget de ville dække.. Det kan jo også være en konstruktiv fejl i kobling/svinghjul som får den til at fedte
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.642
Det skulle man ellers tro, for gløderør bliver da slidt som så meget andet
Men ja, det var super fint at de dækkede, for de knækkede også et
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.140
Det lyder åndssvagt, men div styretøjs dele, udstødning osv er ikke en sliddel.
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 197 Svar: 677
feb 2015
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 33 Svar: 1.000
jul 2019
Følger: 1 Svar: 1
Jeg har samme bil og samme årgang.
Jeg har fået ny kobling ved 180.000 km og igen ved 200.000 km. Nu fedter den igen og har kun kørt 3000 med ny kobling. Køre stort set kun motorvej / pendler 200 km om dagen.
Så mere hvad jeg skal påtænke af udgift og hvad jeg kan forvente de siger.
For vi ved jo også godt at bil værksteder skal tjene penge.
Hilsen
Mette
feb 2015
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 33 Svar: 1.000
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.107
min gamle kia clarus fra 99.. 360xxxkm. aner ikke om den har fået skiftet kobling. har selv kørt ca 200.000km i den på 10 år uden at kobling har været et problem.
du kan være uheldig at den har en utæt pakdåse i krumptappen.. det vil give slip på koblingen pga olie
Cee'd glider i koblingen