{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.459 visninger | Oprettet:

Kim c
Kim c
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Cee'd glider i koblingen {{forumTopicSubject}}

Min Cee'd er begyndt at glide i koblingen ved acceleration i høje gear efter 70.000 km. Er nogen bekendt med hvad det kan skyldes? Der er intet at mærke ved igangsætning eller gearskifte.

Kia mener, at koblingen er færdig og skal udskiftes. Kan der være andre årsager?

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cee'd glider i koblingen
  • #1   20. apr 2017 Det er koblingen hvis den glider. Syntes dog det er meget tidligt ved 70000 km.

• Kim c
    Kim c Tilmeldt:
    jan 2015

#2   20. apr 2017 @^Johnsen^
    Det var også det jeg tænkte. Specielt i lyset af, at jeg kører 80% motorvej (tænker konstant fart slider mindre) og ikke har anhængertræk på. Jeg må bare være uheldig.

• Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

Følgere: 3 Svar: 203
    #3   20. apr 2017 Min Citroen C3 skulle have skiftet kobling for hver 40.000km. Hvis du vil gå videre med det, så påstå det ikke er tænkeligt at det er din fejl, og prøv at få garantien til at dække. Jeg kørte en klagesag mod Citroen og vandt. Jeg havde haft 4 koblinger på bilen og den havde kun kørt 117.000.

• #4   20. apr 2017 Hvor gammel er bilen. Er 2 års garanti på en kobling i en kia

• Kim c
    Kim c Tilmeldt:
    jan 2015

#5   20. apr 2017 Det er en 2014 Cee'd sw 128 HK, så den er mere end to år gammel

• #6   20. apr 2017 kia har så 7 års garanti, så prøv ikke om du kan få det til at dække smiley

• #7   20. apr 2017 Send den ind med klage på, at den ikke vil koble helt til og derved glider. Så tag den derfra. Kan være de æder den alligevel.

• #8   20. apr 2017 Mikkel - Ikke på koblingen i sig selv.

• Kim c
    Kim c Tilmeldt:
    jan 2015

#9   20. apr 2017 Tak for inputs. De vil prøve at skille den ad, så må jeg se hvad de når frem til smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #10   20. apr 2017 Kobling er en slid del, så der er ingen garanti på dem.
    Har skiftet kobling for en 3 gange på 2år.. Han kan virkelig ikke finde ud af det med koblingspunktet eller noget andet..

70k km er i den lave ende, men det er ikke uhørt.
    Bruger motoren olie, for så sidder der en pakdåse bag koblingen, hvis den er utæt, så kommer der olie på koblingen, og motoren vil miste olie.. Det er minimalt, men lige meget hvad, så skal der åbnes op derind til. Så få bestilt tid hos mekanikeren inden den skal hentes af autohjælp

• #11   20. apr 2017 #10

Og dog - Ved dog ikke om garantien er lidt anderledes fra deres søster Hyundai, for de dækkede mine gløderør efter 130.000 og 2 dage før garantien udløb (5 år)

De giver 5 år, fri kilometer. Kia har 7 år og 100.000 km.

• Kim c
    Kim c Tilmeldt:
    jan 2015

#12   20. apr 2017 Vil en utæt pakdåse dryppe olie på fx fliser? Det har jeg nemlig ikke lagt mærke til

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #13   20. apr 2017 Kim
    Ikke nødvendigvis.
    Har set en enkelt hvor koblingspladen nærmest var smurt ind i olie, men der var ingen udvendige tegn på det.. Men det er vidst yderst sjældent, da der plejer at være dræn/hul så evt olie kan forsvinde.

Gløderør bliver ikke anset som en sliddel ligesom en kobling eller bremser gør. Men det er sgu god service at de dækker, især så tæt på udløb. Og det skader selvfølgelig ikke at forhøre sig hos forhandleren, om det er noget de ville dække.. Det kan jo også være en konstruktiv fejl i kobling/svinghjul som får den til at fedte

• #14   20. apr 2017 #13

Det skulle man ellers tro, for gløderør bliver da slidt som så meget andet smiley
    Men ja, det var super fint at de dækkede, for de knækkede også et smiley

• #15   20. apr 2017 Gløderør går ikke som en sliddel, ej heller bære/styrekugler på Hyundai/Kia. Jeg har været Kia tekniker i 5.5 år.
    Det lyder åndssvagt, men div styretøjs dele, udstødning osv er ikke en sliddel.

• #16   20. jul 2017 Jeg har også fået oplyst af udstødning og bærekugler er dækket af garantien.

• #17   25. jul 2017 Jo bærekugler og styrekugler kan man sagtens få på garantien hos kia. Udstødning også. Har skiftet nogle stykker på picanto hvor forreste ophæng er knækket af

• Mette J
    Mette J Tilmeldt:
    jul 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #18   16. jul 2019 Kim, blev du klogere på dengang hvad der var i vejen med din kobling?
    Jeg har samme bil og samme årgang.

Jeg har fået ny kobling ved 180.000 km og igen ved 200.000 km. Nu fedter den igen og har kun kørt 3000 med ny kobling. Køre stort set kun motorvej / pendler 200 km om dagen.
    Så mere hvad jeg skal påtænke af udgift og hvad jeg kan forvente de siger.
    For vi ved jo også godt at bil værksteder skal tjene penge.

Hilsen
    Mette

• #19   30. sep 2019 Har du fået skiftet pakdåse på din højgearsaksel? De plejer at blive utætte. Og så kommer der olie på koblingen.

• #21   1. okt 2019 kia har så 7år eller 150.000km...
    min gamle kia clarus fra 99.. 360xxxkm. aner ikke om den har fået skiftet kobling. har selv kørt ca 200.000km i den på 10 år uden at kobling har været et problem.

du kan være uheldig at den har en utæt pakdåse i krumptappen.. det vil give slip på koblingen pga olie

Kommentér på:
Cee'd glider i koblingen

Annonce