{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.135 visninger | Oprettet:

rikke j
rikke j
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4

Spacer??? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Har ikke det vilde forstand på det, men har fået at vide at jeg kan få mine fælge fra min A4 til at passe over på min a3 - er det korrekt?

Min a3 kører 5x100
Min A4 5x112

Hvad skal jeg ha fat i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spacer???
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.603
    #1   21. apr 2017 Pcd adaptor.
    bare husk at det er ulovligt, og det kan give 2000kr i bøde + syns indkaldelse hvis politiet opdager det..

• rikke j
    rikke j Tilmeldt:
    jun 2012

#2   21. apr 2017 Nå forhelvede, tak!
    Kan det ikke gøres på en lovlig måde?

• #3   21. apr 2017 mener da bestemt man kan få TüV godkendte spacere/Convertere...Men husk de vil ændre på ET målet, da fælgen rykkes mere ud i skærmkassen...

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.902
    #4   21. apr 2017 Den bedste løsning er at købe fælge som passer på bilen, alt det andet er i min verden ikke noget man bruger på offentlig vej, nok derfor det er ulovligt

• #5   21. apr 2017 Alt efter udformningen og modellen af fælgene kan de også bores om så de passer på

• #6   21. apr 2017 du kan vidst også bruge slingrebolte, men om det er lovligt og sikkert, kan jeg ikke svare på

• #7   21. apr 2017 Hold nu op med det skide regelrytteri, der er jo en årsag til at det IKKE er ulovligt i udlandet.
    Det er direkte hjernedødt at påstå det er farligere i Danmark end alle andre steder.
    Selvfølgelig skal det laves ordentligt, damen er jo ikke ude på at slå sig selv og andre ihjel.

• #8   21. apr 2017 Det er ikke lovligt i DK med sparer/PCD, end off story, at det er lovligt i andre lande ændre ikke på bødestørrelsen samt syns indkaldelsen.
    Køb fælge der passer, det er bare nemmere.

• #9   21. apr 2017 Og? det gør det nødvendigvis ikke mere farligt.
    Grunden til at hun spørg er jo nok at hun ikke bare lige går ud og køber nye fælge men blot vil have dem hun har til at passe.
    At hun vil købe nye fælge fremgår ikke i spørgsmålet.

• #10   21. apr 2017 Måske men sådan er det nu engang, køb nu de rigtige fælge istedet for alt det skrammel, det er ikke lovligt, og det skal pilles af hvert andet pr til syn, samt muligvis hver gang man skifter til vinterdæk, så er det da nemmere at gøre det rigtigt fra starten af.

• #11   21. apr 2017 Hvis problem er det? hun skal have svar på sit spørgsmål, ikke en moraleprædiken.

• #12   21. apr 2017 Ja og det har hun fået, samt info om at det ikke er lovligt og kan blive bøvlet, at du bliver fornærmet over det kan jeg ikke afhjælpe.....

• #13   21. apr 2017 Det er også fair nok, men jeg er nok ikke den eneste der er trætte af at læse alle mulige halv gamle mænd der skal pudse deres glorie og fortælle alle andre hvad de må og ikke må. Fej lige ude foran egen dør først, jeg ved med sikkerhed at i alle har brudt loven på et eller andet tidpunkt i livet.
    Information er acceptabelt, moraleprædiken skal man holde for sig selv med mindre man bliver spurgt.

• #14   21. apr 2017 som man kunne læse på hendes eget svar, så vidste hun ikke det var ulovligt, og derfor en god viden så man ved hvad man går ind til ved at vælge spacer eller adapter. så fair nok man gør hende opmærksom på sådan noget smiley

nogen der ved om slingrebolte er lovlige samt sikre at bruge? for så er de hendes mulighed smiley

• Bjerggaards

#15   21. apr 2017 Larting
    Om det er lovligt i andre lande er meget muligt.
    Men ja er måske regel rytter når det kommer til at vejlede andre, som måske ikke selv kender reglerne!
    Hvilket var tilfældet her, ik?

• Bjerggaards

#16   21. apr 2017
    Chris
    Jeg ved faktisk ikke om slingrebolte er lovlige eller ej, men det er en af de ting, som politiet eller synsmænd aldrig ville opdage.. For der skal de først pille bolten ud og tjekke, hvilket de ikke har tid til.

Og om de er sikre eller ej aner jeg ikke, men hvis de bliver købt i en ordenlig kvalitet, så er de næppe farligere end alle andre sjove bolte..

Ps. Siger heller ikke at pcd eller andre former for spacer er farlige, har selv kørt mange km med lortet, så længe man køber i en ordenlig kvalitet.

• #17   21. apr 2017 så ville jeg nok hellere foreslå slingrebolte hvis de er af ordentlig kvalitet, plus så er der ikke noget synligt lort som adapter og spacer, så bare gør alt meget mere besværligt (såsom skift af skiver)

• #18   21. apr 2017 http://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/973860-slingrebolte

tyder på de er sikre nok smiley

• #19   21. apr 2017 husk dog at sikre dig at centerhullet på fælg og nav er ens! smiley

• Bjerggaards

#20   21. apr 2017 Slingrebolte kan kun klare et par mm forskel, ikke 12 desværre smiley

• #21   21. apr 2017 i tråden jeg linker til er der en som kører med 5x112 fælg på 5x114,3 nav smiley

• #22   21. apr 2017 amen for satan, troede hun kørte med 5x110 XD

• Bjerggaards

#23   21. apr 2017 Haha jeg måtte også selv tjekke en ekstra gang, at jeg selv havde læst korrekt, for blev i tvivl da jeg på ingen måder er inden i vag gruppens forskellige hjulmål smiley

• #24   21. apr 2017 det er jeg heller ikke lige smiley

men så er hendes eneste mulighed at smide adapter på, eller skifte fælgene ud med andre der passer

• #25   21. apr 2017 Er det bare mig eller kører alle audier ikk med samme hulsafstand
    Sådan er det da med golf 4 og Passat ? Troede mere eller mindre alle vag biler passede hinanden i hulafstand ?

• Bjerggaards

#26   21. apr 2017 Ja spacer er vejen frem, hvis man absolut vil have de fælge på, og der er plads til ET ændring på omkring 30..
    Spacer er de første 20, og a3 ET mål er 55 hvor a4 "kun" er 41-47 alt efter årgang, så der røg de sidste 10mm ca

Autolak
    Det troede jeg også, a3 kører også samme mål som golf 4 gør, hvilket er 5x100, og a4 som passaten 5x112..
    Det er så dumt at de intern har lavet forskellige hulmål, i stedet for at låse sig fast på 1 størrelse!

• #27   21. apr 2017 Nå troede golf 4 os kørte med 5x112
    Sorry My bad , men ja hvertfald når det er samme mærke så kunne de godt have valgt ET hulmål

• #28   21. apr 2017 Robert H det er ikke nok de er Tüv godkendte de skal være godkendt til de fælge eller at bilen er godkendt med de spacer. Så glem nu alt om bare fordi noget er Tüv godkendt så må man også bruge det. Nej må man netop ikke Tüv er kun at det er testet, hver land kan lave deres egne krav til hvad du må sætte på en bil.

profilbillede
  • Bjerggaards

#29   21. apr 2017 Autolak
    De nye modeller gør sikkert, lige som at a3´s nyere modelle efter 2003 også gør.
    Man skal vidst være hardcore vag fan for at kunne huske det i hovedet, jeg har slået det op, for at være nogenlunde sikker, da jeg selv blev i tvivl

• #31   22. apr 2017 Minus er at adapter spacer er minimum 20mm tykke, så hvis fælgene fra de 2 biler har samme ET , kommer de 2cm ud over skærmen

• rikke j
    rikke j Tilmeldt:
    jun 2012

#32   22. apr 2017 Tak for alle jeres svar, lukker tråden her.
    Har fået svar på det jeg gerne ville vide.

Denne tråd var dog ikke ment som shitstorm og uenigheder om hvorvidt det er smart eller ej. det er jeg lidt ked af.
    Jeg er glad for folk kommer med ideer, til hvordan det ellers kan gøres, men at i hakker på hinanden om hvem der har ret og er bedst, finder jeg ikke særlig passende.

Forsøg at hold en ordentlig tone en anden gang, man får lidt følelsen af at man ikke har lyst til at starte et nyt forumemne når den tid kommer..

Kommentér på:
Spacer???

Annonce