{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Sikke en stank {{forumTopicSubject}}

smiley når man kommer til at køre bag sådan en, sansynligvis chippet, halvgammel Touran.
Kørte Nordjylland - København retur her i weekenden, og et par gange hver vej oplevede vi at komme til at indhente/blive overhalet af en bil der, selv ved ganske almindelig jævn motorvejshastighed, både stank af uforbrændt diesel og røg en del ud af udstødningen. Alle gangene viste det sig at være en Vw Touran (forskellige nummerplader).
Bliver den model bare chippet ekstra dårligt, eller hvad er der dog galt med dem? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikke en stank
  • #1   7. maj 2017 Vel bare den gamle 1,9 TDi'er? smiley

• #2   7. maj 2017 Det gør nogle af dem. Der jo mange fejl det kan skyldes.
    Dårlig(e) dysser.
    Turbo.
    EGR
    sodet indsugning eller udstødningssystem. Eks mange kort ture.. Det en stor tung klods så den bruger også lidt kræfter på at holde farten det gør det ikke bedre.

Desuden er touran så billig på gule plader at det er bondeknolden der ikke har råd til en Patrol der køber dem og smider en chipbox(modstand) på istedet for at få den kørt ind.

• #3   7. maj 2017 Der var ingen gulplade-biler mellem de omtalte. 3 stk. på øerne og to stk. mellem Fredericia og Horsens, så jeg ved ikke hvor meget "bondeknold" der var ved det.

• #4   7. maj 2017 Jeg syntes bare det er generelt Volksvagen Diesel der lugter meget.
    Og de har også en tendes til at ryge når de får gas.
    Har især også lagt mærke til det på Ford

• #5   7. maj 2017 Bondeknolden er mere end type end det en fra landbrugs erhvervet. De lette at kende. De syntes at en Scania Vabis med ren udblæsning eller en Patrol med sidepipe og røgslør fra afgangen er det videste pis. De gå i de der ældre Scott jakker med Scania eller volvo logo på ryggen...

• #6   7. maj 2017 det lignede nu mere almindelige familiefædre. Der sikkert bare havde fået børncontaineren chippet for at kunne klare at trække ferieopakningen smiley

• #7   7. maj 2017 Syntes nu også alt mercedes fra sidste år tusinde kan være slemt smiley

• #8   7. maj 2017 Er det ikke sådan med alle diesel biler?

• #9   7. maj 2017 Nope, min ryger overhovedet ikke, heller ikke kærestens Vectra og de er endda begge 2 chippet.
    Og lugt er minimalt

• #10   7. maj 2017 hehe det var lidt en joke, men den smiley fjæs emotion fra mobilen kom sgu ikke med.

sådan en ældre pumpedyse tdi kan godt ryge lidt

• #11   7. maj 2017 Diesel stinker bare på alle måder, det kan vi ikke komme udenom smiley

• #12   7. maj 2017 Er satme glad for at jeg ikke er den eneste så! Jeg kvæles bare nogengange af at køre bag sådan en gammel PD TDI'er.. De forbrænder noget så elendigt skulle man tro.. Det samme gælder de ældre Mercedes.. Der er den også gal!

• #13   7. maj 2017 syns nogen af de værste jeg har kørt bag ved er nok ford deres diesel kan godt nok ose men vil nu sige det kan mange diesel biler vis de evt er sodet til eller som i siger (chippet) forkert har selv en Peugeot 1.6 hdier den skal seriøs have gas bare for at ryge bare lidt og min passat tdier ryger slet ikke selv om den er chippet men den er så også rullet ind rigtig

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #14   7. maj 2017 Det er ikke alle tunere der er lige dygtige, ingen nævnt, ingen glemt... smiley

• #15   8. maj 2017 Men at kører bag ved en gammel benzin bil, en Volvo 240 f.eks. De kan lave en god lugt

• #16   8. maj 2017 #15 haha ja! Det kan de.. Det lugter bare langt væk af uforbrændt benzin, i de gamle biler også. Min gør dog ikke, der er kommet mere moderne motor og ny motorstyring i smiley

• #17   8. maj 2017 Husk at biler med dpf ikke kan ryge, men de kan tilgengæld ødelægge filteret hurtigt hvis der laves anders and fil til den .

• #18   8. maj 2017 Lige præcis. Det er jo fordi de ældre biler ikke har diesel partikel filter.

• #19   8. maj 2017 hehe syns nu godt dieselbiler med partiklerfilter kan ryge engang imellem jeg ville nødig køre bag ved min 1.6hdier når den regenererer partiklerfilter for så får man et skud sort sod

• Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 18 Emner: 5 Svar: 98
    #20   8. maj 2017 Hmm - til alle de, der har dieselproblemos - så tror jeg ikke, der er mange dieselbiler tilbage efter 2025!. Andre af vores nordiske naboer har jo allerede sat slutpunkt for netop diesel grundet miljø/forureningsfaktorer..

Så derfor venter jeg kun på, hvornår den danske regering tilslutter sig. På et tidspunkt vil det derfor ikke være en særlig økonomisk god investering at købe dieseldyt. Men hvornår en endelig sluttid bliver sat, er naturligvis spekulation indtil fakts kommer på bordet fra regeringen smiley

• #21   8. maj 2017 godt være der ikke bliver solgt flere nye dieselbiler efter den dato men de der er solgt vil jo køre i mange år i nu dem kan de jo ikke bare fjerne

• #22   8. maj 2017 Man kan montere Adblue system og det tager det meste af NOx partiklerne, ifølge Peugeot skulle de have fjernet 80% i forhold til den tidligere 1,6 hdi

• #23   8. maj 2017 Arbejder med DPF og SCR til hverdag... Kommer ikke til at eje en nyere diesel bil med begge dele. DPF er ok men SCR er endnu en dyr del der kan gå i stykker. Desuden kommer der en ny gas/partikel knald om nogle år nå hypen er aftaget omkring nox. Det en on going process der startede med katalysator på benzin biler som nu skal havde BPF (Benzin Partikel Filter). Restriktionerne på nyere biler ødelægger dem. Det gør det ikke bedre at fabrikanterne samtidig skal holde prisen nede på produktion...
    Frygter for bilernes fremtid for det scenarier politikerne og økohippierne ønsker lyder forfærdeligt. For dem er transport noget der skal overstås og skal være mere sikkert end at sove.

Kommentér på:
Sikke en stank

Annonce