{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.031 visninger | Oprettet:

E60 M5/M6 vs 550 eller AMG? {{forumTopicSubject}}

Haaaaløjsa,

Står og lurer på ny vogn, har lidt kig på E60 M5/M6 eller 550, som jeg har haft en af.
Er M5 eren en problem bil? Ja ved godt at jeg nok ikke kommer til at køre 20 km/l men er nu ikke derfor jeg har kig på den, eller skal jeg springe over i en helt anden grøft og gå efter en AMG i forhold til pålidelighed?

Helst nogen som kender til bilerne tak. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E60 M5/M6 vs 550 eller AMG?
  • #1   9. maj 2017 550 har ry for at brænde olie af..
    M5 har problemer med plejllejer ligsom E92 m3'eren har..

AMG'en kender jeg ikke til..

• #2   9. maj 2017 Husk på så snart der står M på smækken, så koster stumperne væsentligt mere og da det somregel bliver presset en del hårdere, så er der også mere vedligeholdelse og flere ting der går til.
    Det er ikke nok at have pengene til bilen, regn med at sæt et mærkbart beløb til side til løbende rep og vedligeholdelse af den. Har du ikke til det, så vælg hellere en mindre model, som du kan holde kørende istedet for.
    Nu er jeg ikke helt inde i E60 reservedels priser, men en vandpumpe uorg til E39 520i koster ca 250kr hvor en vandpumpe til en E39 M5 til sammenligning koster små 3000kr, også uorg.

• #3   9. maj 2017 E60 M5: Der skal du regne med 4-6 km/L i gennemsnit. Den har så mange sensorer som kan gå i stykke (og de gør det før eller siden) som gør at der nærmest aldrig er rent bord hvad service lamper angår. Den æder bagdæk, den ænder koblingen ved ca. 120.000km(og den koster lidt mere). Du skal generelt regne med en del skillinger til service. 550 vil blive billigere helt sikkert, men selvfølgelig ikke den samme lyd og det samme ryk.

• #4   9. maj 2017 Sønnen har haft en M5 årg. 14/15 og den skuffede, her er jeg meget mere positiv over RS6 C7 (fed 8 trins gearkasse) men nok om det, Han har også haft en Mercedes C63 6,3 AMG og udseendet på den model tiltaler så ikke lige mig, men med et andet udstødningssystem lød den altså skide godt.

• #5   9. maj 2017 100% m5 e60!

• #6   9. maj 2017 Nu fik jeg skrevet meget negativt om M5, men den er altså virkelig fed at køre i. Og lyden er fænomenal, der kan en trykladet Audi ikke være med!

• #8   9. maj 2017 #6 det kan den nu sagtens

• #9   9. maj 2017 Ja efter en gang chipning osv... smiley

• #10   9. maj 2017 Allan P
    Jepsen koblingen er et svagt punkt på SMG gearkassen, specielt hvis du bruger launchcontrol, havde tænkt på manuel gearkasse, schmiedmann siger 12.000 alt inkl. På koblingskift på en M5'er.. jeg tror sgu det bliver en M5'er, det skal fandme prøves:-)
    Tak for input allesammen smiley

• #11   10. maj 2017 Det er fedt med en specialversion som eks. M5'eren, men det kan også blive dyrt.

Du bør have god luft i økonomien med sådan en bil, også selvom de efterhånden ikke koster så meget længere. Alene forsikring og ejerafgift kan være dyrt.

Det kan også nemt koste en del hvis den skal på værksted. Min Audi fik eks. et problem med bagtøjet, eller noget i den stil, og det havde været en udgift på 100.000 kr. hvis ikke der havde været garanti på den.

Sidste service kostede over 10.000 kr. (Audi laver det dog langt billigere hvis man forudbetaler for flere services). Dæk er dyre fordi man sætter ikke discountdæk på en performance bil. Bilen er tørstig, og skal jævnligt forbi tanken og have mere V-Power (min kører 5.5 km/l ved normal kørsel).

Man kan selvfølgelig god smide sådan en bil til service/rep. hos den lokale fusker mekaniker, som er billig, men tør man?

Det koster at have det sjovt, men er man villig til at betale, så er det også sjovt smiley

• #12   10. maj 2017 koblingsskift kan også klares for ca. 7000kr, hvis man gør det selv smiley

• #13   10. maj 2017 #9 det er helt fint du har våde drømme om en M5, en bil du sikkert aldrig selv har kørt i....det har jeg trods alt og ikke i en 507Hk men i en 575Hk og skulle jeg vælge mellem M5 og en RS6 så er jeg ikke et sekund i tvivl om hvilke jeg ville vælge, men heldigvis er folk forskellige, nogen er til BMW nogen til Mercedes andre Porsche jeg er så til Audi som i øvrigt sagtens følger den 507Hk BMW også uden Chip, og i 50% af tiden er den langt overlegen (våd eller glat vej)

• #14   10. maj 2017 Søren A: Det er også sådan bare sådan det skal være smiley

Men biler er i dag nået dertil, hvor de er blevet så kvikke, at man ikke længere kun bør at gå op i, om det er 3.9s eller 4.5s til 100km/t. Det er langt hen ad vejen også et spørgsmål om, hvilket bil man smiler mest i! Og der vinder BMW's NA M-modeller generelt for rigtig manges vedkommende. Selv BMW er jo også ligeglade med det der ræs nu om dage.

• #15   10. maj 2017 Og meget, meget mere køreglæde i BMW, Audi er lidt mere morfar og en smule kedelige, men tilgengæld meget fedt design, hvor BMW er lidt mere sporty, specielt ud af en snoet vej smiley

• #16   10. maj 2017 Som jeg skrev, du har vist kun våde drømme smiley men jeg tager vel fejl du har både en RS6 samt en M5 ikke smiley
    Husk de snoet veje skal være på en tør sommer dag (dem har vi jo så ikke så mange af desværre) er det normal dansk vådt føre så havner du i grøften hvis du skal følge RS6 og snakker vi sne eller is så lad du heller BMW stå i garagen.

• #17   10. maj 2017 Ejer ingen af dem men har prøvet begge, og ja meget muligt med Audi har bedre grip måske det har en patrol også, men igen kedelig at køre i smiley

• #18   10. maj 2017 i øvrigt går jeg ikke så meget op i om den ene bil frem for den anden er 1/10sek hurtigere rundt på en given racerbane i tørt vejr, og mener du BMW er fedest så er det jo sådan det er.

• #19   10. maj 2017 Gør jeg såmænd heller ikke, men hvad JEG bedst kan lide at se på og køre i smiley

Kommentér på:
E60 M5/M6 vs 550 eller AMG?

Annonce