{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.721 visninger | Oprettet:

Meget dækstøj, evt dæktryk? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg har i forrige weekend skiftet over til sommerdæk. Lige siden har de larmet ret så meget når jeg kører over 50km/t.. Mine vintedæk er mere lydløse end mine sommerdæk.. Det giver nærmest et trykken i ørene når man kører i længere tid(kører 200km dagen..). Larmen øjes selvfølgelig med farten og er værst mellem 60-120km/t

Jeg kørte også med de samme sommerdæk sidste år, og der mindes jeg ikke at de larmede.

Dæktrykket ligger på 2,5 hele vejen rundt. De sidder på en octavia sedan 1,6tdi fra 2010.

Dæk: Barum Bravuris 3HM 205/55R16 91H
https://alledaek365.dk/Tyre/car/summer/4024063615786/Barum+Bravuris+3HM+205/55R16+91H/?gclid=CjwKEAjw9MrIBRCr2LPek5-h8U0SJAD3jfhtU-YkhTcAYrp_BpfEp5u08yHL6TolstegGr1_OaOfVBoCzjnw_wcB

Er der nogen der ved hvad det kan være?
Eller skal der bare nogle nye dæk til?
- der er ellers nok mønster endnu

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget dækstøj, evt dæktryk?
  • #1   11. maj 2017 Dit mønster har sikkert rejst sig. Du har sikkert bare vænnet dig stille og roligt til det sidste år.

Prøv at kør en flad hånd henover mønsteret, så vil du sikkert kunne mærke at det ikke ligger "fladt" på nogle af dækkene. Typisk de dæk der sidder bagpå, eller har siddet bagpå sidste år.

• #2   11. maj 2017 har du vendt hjulen rigtig? mange typer dæk er kun beregnet til at køre en bestemt vej der er en pil på de dæk der skal det der peger den vej de skal køre og køre de (baglands) så kan de larme har set det før hvor folk ikke har tænk på det når de har sat sommer hjul eller vinterhjul på deres bil selv

• #3   11. maj 2017 #1 Tjekker lige i løbet af dagen
    Vil det så sige at der skal nye dæk til?

#2 Dækkene er ikke retningsbestemt, jeg tjekkede ret længe inden jeg satte dem på. Men er ikke helt sikker om de sidder det samme sted som de gjorde sidste år.

• #4   11. maj 2017 Har haft mange Barum sæt uden problemer. Hvor gamle er dækkene?

Mange af deres dæk er ikke retningsbestemte. Men har du sat dem på de samme hjul, som sidst? Altså skrevet på dem hvor de sad.

• #5   11. maj 2017 Jeg ved ikke hvor gamle, der er fint med mønster og jeg kører 50-60.000 i året. De sad på da jeg købte bilen sidste sommer.

Det er det jeg nemlig ikke har, og jeg har lært af min fejl og gjor det ved mine vinterdæk, så jeg ikke står i samme situation..

Så det er muligt at de ikke sidder helt hvor de skal. Ville det gøre mere skade end gavn hivs jeg prøver at skifte om på dem?

Jeg er nemlig kommet i tanke om at det ene fælg havde en lille ridse og den kan jeg godt huske hvor skulle sidde, men skal lige ud og se hvor den sidder nu her..

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #6   11. maj 2017 Hvis de er byttet fra højre til venstre eller omvendt, så får du problemer med støj, da den indvendige skulder kan have hæl og tå, og det er typisk baghjul der laver det nummer

• #7   2. jun 2017 Det vidste sig at det var et hjulleje der var gået. Støjen er nu forsvundet efter et skift smiley

• #8   2. jun 2017 Lækkert med en tilbagemelding.

Kommentér på:
Meget dækstøj, evt dæktryk?

Annonce