4.764 visninger
|
Oprettet:
Koblingen piver højtlydt! {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har en ældre Fiat Punto fra 2001, som er begyndt at pive, nærmest skrige, når jeg bruger koblingen. Det er lige præcis når jeg har koblingen på det punkt, hvor bilen kører, at pive-lyden kommer. Træden jeg koblingen helt i bund piver den ikke, og hvis jeg slet ikke røre koblingen er der heller intet. Men når jeg sætter i gang fra stop fx, kommer den hver gang.
Nogen der ved hvad det kan være?
aug 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 608
maj 2017
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 51
Jeg kan formentlig få en tid hos min mekaniker i morgen - kan jeg tillade mig at køre i bilen indtil da?
aug 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 608
Jeg tænker ikke et udrykkerleje koster kassen, vil tro mellem 200 og 500 - men tiden det tager at komme ind til det kan godt koste.
Det kan du godt, vil jeg mene. Men det skal du selv føle for
maj 2017
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 51
Og det er derfor lidt surt, at gå ud og skifte hele koblingen, hvis det så viser sig, at det vil koste en formue at få den igennem syn også - for det er bilen simpelthen ikke værd.
aug 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 608
Derefter kan du så vurdere om du kører i den til koblingen ikke kan mere også skrotter den eller du vil lave det og få bilen synet
maj 2017
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 51
Som udgangspunkt har jeg det fint med bare at køre i den til den dør fuldstændig, men jeg er alligevel ikke så begejstret for udsigten til, at koblingen lige pludselig står af mens jeg kører - tænker hurtigt det kan ende med en ubehagelig situation?
maj 2017
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 51
Den går 100% ikke igennem, men så kan jeg jo tage rapporten som jeg får, videre med til min mekaniker og få ham til at give et bud på, hvad det vil koste at syne den? Et omsyn koster jo ikke alverden alligevel.
Hvad tænker du/I om den idé?
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Dæk, styretøj, lys og bremser SKAL bare være i orden. Så kan man have overset et rusthul i et inderpanel, eller glemt at tjekke hornet, men de nævnte ting SKAL fungere.
De ting du godt ved skal laves, kan du lige s godt tage stilling til inden syn.
Hænger gummiet og slasker under viskerne, ville du da skifte dem inden syn, ikke?
Hvis du ved, at dine fordæk er nedslidte, hvorfor så få en anmærkning og måske en bøde på den konto?
Pointen er, at hvis du ofrer det hen ad vejen, bliver det ikke så stor en øretæve når den skal til syn.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Så må du begynde at bruge en anden synshal, hvis de går og bliver negative.
Men nu har Applus nu heller aldrig nogen jeg overhovedet tænker på at benytte, de er som reglen ikke rigtige kloge.
Ville din tandlæge også blive sur på dig, hvis du ikke har børstet tænder og skal have lavet et hul, eller bare et generelt tjek.
Og ja selvfølgelig tjekker man da lige op på lygter, dæk og de mest gængse.
Jeg har i mange år brugt samme synshal / firma, og når jeg har haft travlt så smider jeg bare bilen til syn, hvis folk skal have en bil synet, og især hvis folk gerne vil have en pris inden jeg begynder at hjælpe dem, da jeg så har noget at gå efter når jeg skal lave et tilbud.
Normale bruger af biler, har ikke behov for at tjekke deres biler i hoved og røv, når de ikke ved så meget om biler., de skal tjekke det de lærte om da de tog kørekort, og ikke alt det tekniske og rustne bremserør, eller utæktte hjulcylindre eller dårlige kalibere, de kender som reglen ikke en skid til den slags.
En omsyn koster jo næsten ingen ting.
Og hvis min synsmand skulle blive sur over noget på en bil jeg kommer med, så finder jeg bare en anden synshal, jeg betaler dem for at tjekke min bil og det er mig der er kunden. og ikke dem. for alt andet er noget misforstået pis.
Jeg kører til syn og fortæller dem at jeg ikke har lavet en skid, og heller ikke tjekket noget.
Og hvis de finder noget, så smiler jeg og siger tak, for gider heller ikke stå og diskutere med en synsmand om det er rigtigt eller forkert, der kan jeg selv afgøre, når bilen har været til syn, for de kan jo overse noget, eller have lavet en fejlbedømmelse.
Jeg gider som reglen ikke diskutere sådan noget med synsfolkene.
Jeg gider heller ikke gå og skjule noget for dem, heller ikke for dem jeg hjælper med at få synet biler.
Jacob L
Puntoer har altid rustet væk.
Det kan slet ikke betale sig at lade være med at skifte koblingen sammen med udrykkerlejet osv.
Komplet kan du jo få det til et godt stykke under 1000,-kr, og det er jo ikke en bondegård., du skal bare finde et lærksted det har en lav timeløn hvis du ikke kan selv.
Men selvfølgelig hvis du ikke er sikker på standen af bilen i helhed, ville jeg nok også bare smide den till syn så snart du får indkaldelsen.
Jeg ved bare at de ruster...
Og hvis der er flere småting som du skriver, må man næsten gå ud fra at du ikke har vedligeholdt den tip top.
Om du kan køre i den, ja det vil jeg mene, Det er jo en gammel hund efterhånden, og så længe du har noget autohjælp, så kan du sikkert bare trille videre.
Nå den ikke kan mere så kan den jo ikke mere, og så kan du jo skifte koblingen til den tid.
Jeg har nemlig set mange ødelagte koblinger, på ældre biler, og når det er sket, så kommer der jo bare nyt på.
maj 2017
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 51
Det er faktisk netop Applus jeg har bestilt tid hos, og jeg får INTET tjekket før jeg kører bilen derind i morgen tidlig. Jeg har da lige tjekket at lygterne virker, men det er vist også dét.
Det er egentlig ikke fordi, at jeg ikke gider tjekke den igennem, men alt det med slid på dæk, styretøj, bremser osv. ANER jeg ikke hvordan jeg tjekker. Jeg har slet ikke forstand på biler.
Hvis de virkelig bliver sure over det, så lad dem. Så må jeg jo finde en andens synshal næste gang.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.663
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.663
Jeg har da prøvet at finde 14 fejl på en bil hvor synsmanden kun fandt 9, da hun så kom på værksted fandt de yderligere fejl og bilen blev skrottet, jeg var ellers udråbt som svindler af hende sækken, men lidt retfærdighed var der da alligevel til.
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Det er da rigtigt, at det er et kundeforhold, men enhver burde kunne gå en tur omkring bilen og tjekke lyset, ligesom vi forhåbentlig allesammen kigger på vores dæk og dæktryk i ny og næ?
Vi kan nok også både se, høre og mærke rystelser, mislyde m.m. så at møde op med en halvrådden bil med lygtefejl, nedslidte dæk og hvor gummiet har forladt viskerne, er åbenlyst dumt i min optik.
Jeg kører ikke til syn med noget, hvis jeg ikke har gennemgået den selv, når jeg nu godt ved hvordan de ser på det.
Koblingen piver højtlydt!