{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.849 visninger | Oprettet:

Bedste valg af økonomisk pendlerbil? {{forumTopicSubject}}

Hej boys!

Jeg står og søger en bil nr. 2. En pendlerbil, billig, som skal køre 300km om dagen. Har kigget lidt på en Lupo 3L, men har hørt så mange trælse ting om den, hvis gearkassen vælger at drille.

Hvad har i af gode bud til et bilvalg? Billig i vægtafgift, forsikring og kære langt på literen ??

Mvh Rasmus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste valg af økonomisk pendlerbil?
  • #1   15. maj 2017 Noget BlueHDI evt de koster 120 kr i afgift, hvad er dit budget?

• #2   15. maj 2017 Twingo 1.5 dci
    60.000 for en som ikke har kørt så mange kilometer, og virkelig økonomisk når det kommer til brændstofforbrug i virkeligheden.
    Se evt. mit galleri. smiley

• #3   15. maj 2017 Har hørt meget godt om de GCI 1.5 motorer, skulle være ok.

• #4   15. maj 2017 Corsa D 1.3 CDTI kan jeg absolut anbefale. Du kan se to i mit galleri smiley

• #7   15. maj 2017 Noget 208 eller Clio havde jeg valgt, gad ikke pendle så langt i mindre modeller personligt.

• #8   15. maj 2017 Afhænger af budget. Min kami køre let 24+km/l i hans octavia 1 facelift 1.9tdi 90hk og de fås fra 20-50.000kr.

Syntes selv at Honda Civic Diesel 1.6 et kanon. Fin komfort. Massere udstyr, godt kraftigt moment (300nm) og økonomisk. Men så snakker vi 150.000kr.

• #9   15. maj 2017 Fiesta/focus, Corsa/astra, 208/308, polo/golf. 60000 km+ fast årligt kræver nyere/ny bil.

• #10   15. maj 2017 Jeg kører ca 60.000 i min og ville hellere have kørt i en klasse større da der er noget mere komfort.

Ikke at komforten fejler noget i min men det er bare mere behageligt at sidde en bil i Passat/Avensis/508 klassen

Jeg kan køre 30 ved 80 på fartpilot men når jeg kommer på motorvej stiger mit forbrug en hel del og en 308 med 6 gear er mere økonomisk smiley

• #11   15. maj 2017 Jeg kører også omkring 60.000 årligt - jeg er dog ikke helt enig med Kasper, men man er jo forskellig smiley

Jeg har en Corsa E og man sidder så godt i den og den er så behagelig at være i. Kabinen er rolig og sæderne er bløde.

Jovist - en Astra eller Insignia er da lige en klasse over, men da Corsaen var 130.000 billigere end den Astra K jeg havde kigget på var det klart at jeg valgte Corsa E smiley

• #12   15. maj 2017 Tror sæderne er ens i min 208 som i den 308 jeg har som lånebil pt men jeg føler der kvalitetsforskel og et løft i komforten selvom instrumenter, skærm, klima og sæder osv er ens

Nu brugte jeg lige over 200 på 208'eren og der er langt op til prisen på vores Avensis til 400.000 men hvis jeg skulle køre mere end jeg gør i dag eller når jeg på et tidspunkt bliver ældre ville jeg hellere kører i en brugt Passat/superb/Avensis/508 eller lignende smiley

Jeg nupper altid Avensis'en hvis jeg kan, også selvom den er dyrere/langsommere og mindre udstyr

• #13   15. maj 2017 Tak for svarene alle sammen! Det er nogle fine bud smiley Jeg har haft mange af modellerne i tankerne! Jeg er dog mest til VAG gruppen, og mit budget er omkring 70-100.000.

• #14   15. maj 2017 Altså hvis du selv kan skifte div sliddele der på en VW er begyndt at skulle skiftes ved de 200-250.000 km kan du nok finde en golf 6 Bluemotion i dit budget de koster vist kun 2200 i afgift og kører over et par og tyve

Poloen kunne jeg ikke forestille mig at pendle i, jeg sidder ikke behageligt i dem og er ikke vild med alt det hårde plast og støjen fra 1,2'eren men måske du føler dig tilpas

Ibiza har jeg ingen personlige erfaringer med men Fabia er der selvfølgelig også

• #17   16. maj 2017 Du skal vælge den mest ukomfortable, støjende og skrallede bil overhovedet, hvor du kan mærke hvert eneste sandkorn du køre over og det lyder som et kanonslag hvis du køre over en pind der knækker, så du med sikkerhed ikke falder i søvn bag rattet. smiley
    Det må være en Aygo!

• #19   16. maj 2017 Synes nu de nye Aygoer kører godt og med deres store touchskærm og automatisk klima er de begyndt at steppe op i forhold til de tidligere modeller smiley

• #20   16. maj 2017 Twingoen er desværre solgt.
    Komforten var ret dårlig, men den kørte meget fint, og meget langt på literen. smiley
    Og når der blev skruet godt op for musikken kunne man næsten ikke høre dækstøjen. smiley (det var ganske vidst ikke med det originale anlæg.)

Kommentér på:
Bedste valg af økonomisk pendlerbil?

Annonce