{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.579 visninger | Oprettet:

Mangler topnøglesæt og ringgaffel, hvad skal jeg købe? {{forumTopicSubject}}

Jeg er tidligere mekaniker, og ejer ikke andet end et skaldet kinasæt fra 90'erne som jeg har arvet fra min afdøde morfar. Og det er VIRKELIG skod! smiley

Hver gang jeg har fat i det sæt lover jeg mig selv at jeg skal smide penge efter noget som bare er "semi-decent" smiley Det gør det bare lidt sjovere at skrue på sine egne biler, cykler, havetraktoren, og bådmotoren.

Mit problem er at hver gang jeg finder et sæt, så synes jeg der mangler noget i sættet smiley Enten er der kun assorteret ringgaffelnøgler, mangler den lille tændrørstop osv. osv. osv. Ja jeg kunne købe de manglende dele løst, men det ødelægger idéen med at have et komplet sæt i en kasse.

Harald skrald kører tilbud på dette sæt: http://www.harald-nyborg.dk/p2179/bahco-topnoeglesaet-92-dele hvilket er et godt tilbud i mine øjne. Tror bare ikke sættet vil bare ikke ramme alle mine behov.

Er umiddelbart kommet frem til dette sæt nok rammer mit forbrug bedst: http://www.rustfribolte.dk/439-vaerktoejssaet-106dele-tengtools.html
Men har ikke personlig erfaring med det mærke, og ved ikke om det vil give bedre mening at købe tingene i f.eks. 3 sæt istedet? Måske dette: http://www.prishammeren.dk/shop/ks-tools-classic-4838p.html og et sæt lednøgler og ringgaffel?

Jeg er åben for alle løsninger, men mit max budget er de 1500kr jeg har fundet noget til.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler topnøglesæt og ringgaffel, hvad skal jeg købe?
  • #1   16. maj 2017 Jeg har et Mitsutomo sæt, eneste minus ved det er at skralderne er ringe, har slidt 3 af de små og en af de store op. Der er lange toppe med, og det er en lækker ting, og så et sæt skraldefastnøgler, samt et sæt ringgaffel nøgler, så plejer jeg at have nok til det meste. Det er mit rejsekit så at sige, har selvfølgelig meget mere værktøj end det.

• #2   16. maj 2017 Tegn tools er et rigtig godt mærke..

men kan ikke helt se hvorfor du hellere vil have det sæt for 1500kr fremfor bahco til 700kr ?

• #3   16. maj 2017 Tak for input, men min far har det grå Mitsutomo sæt. Og jeg smadrede 1/2" skralden første gang jeg fik den i hånden. Det er lige billigt nok til mig.

• #4   16. maj 2017 Europart køre med et tilbud på rigtig fint komplet skralde sæt, både 1/2, 3/8 og 1/4 sæt i en

• #5   16. maj 2017 Noget man kan købe som privat-person? Og har du et link?

• #6   16. maj 2017 Er ikke sikker, så det bare lige da jeg var derovre i går

• #7   16. maj 2017 Smadrede den ligefrem? det er sku flot klaret så. Jeg har været oppe at stå på min, det holdte den fint til. Den er bare ganske enkelt slidt op, efter 4 års hårdt brug. Jeg købte en kvalitets skralde til sættet, så kører det igen.

• #8   16. maj 2017 #6 Hvad mærke og hvad er prisen... Kan se der ligger en i Greve, det kunne være værd at køre efter.

#7 Jeg tog bare godt fat så kammede den over i skralde delen, og knækkede noget indeni. Mine tynde arme må være meget destruktive smiley Han endte med at købe en løs Bacho, og vi har derefter smadret et par toppe, som er for tynde i godset. Kunne nok have fået en reklameret, men kvitteringen var smidt ud.

• #9   16. maj 2017 Jeg har Bahco sættet og er generelt fint tilfreds. Det kan i hvert fald holde til både luftnøgle og et jernrør i enden af den lange forlænger, hvis noget er genstridigt smiley
    Gaffel og ringnøglerne bruger jeg næsten aldrig, men de er da rare at have.
    Vær opmærksom på at der ingen 16mm 1/2" top er, den har jeg sommetider manglet.
    Hvis du gerne vil have ringgaffelnøgler, sælger Harald Nyborg jo også et Mitsutomo ringgaffelnøglesæt 6-32mm for 300,- mener jeg det er.
    Min erfaring siger at de holder, og de er ikke dyrere end at man kan tillade sig at skære og svejse i dem, hvis man mangler en special-nøgle smiley

• #10   16. maj 2017 Ellers kan du overveje et sæt fra Grene, deres sæt kan jeg godt lide - kufferten/kassen er bl.a. i jern i stedet for plastik, det synes jeg er fedt smiley

• #12   16. maj 2017 http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Arbejdsbank-og-opbevaring/Varktojskasser/Varktojskasse-85-dele-2000034918/

Jeg fik denne i gave for nogle år siden, og siden har jeg ikke rigtig brugt andet værktøj.
    Nem at tage med, der er det mest almindelige og brugbare i, og holdbarheden er faktisk ok (jeg har igennem årene kun flækket en enkelt top der ikke kunne tåle 10 bar i røven.. Biltema byttede den forresten uden bon eller andet)

• #13   16. maj 2017 Prøv at gå hen i Biltema. De har nogle af de største sæt du kan få i DK.

• #15   16. maj 2017 Tegntools har jeg brugt på job en overgang.
    Det er fint sæt til prisen.

I mine øjne er det nok ligemeget hvad du køber af semi prof værktøj, så længe det ikke er totalt no name til under 500kr.

Du vil nok aldrig få en sæt som indeholder alt hvad du gerne vil have, der er jo så mange forskelllige typer bolthoveder idag at der nok skal mangle et eller andet i sættet.
    Jeg ville hellere købe mindre sæt i høj kvalitet, så kan man altid supplere når man har brug for det.
    F.eks et sæt fast nøgler i de gængse størrelser, toppe sæt i gængse størrelser 1/4"+1/2".
    Så det nemmere at købe torx, toms, umbraco osv osv i sæt ved siden af.
    Men det bare min mening, da man tit på en ting kun køre men en slags bolte, f.eks. Torx også det træls af stå med en kæmpe kasse med en million forskellige toppe i.

Kommentér på:
Mangler topnøglesæt og ringgaffel, hvad skal jeg købe?

Annonce