{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.152 visninger | Oprettet:

Kobling {{forumTopicSubject}}

Hej BG,
Jeg er ved at tage kørekort, men har utroligt svært ved at 'vippe foden' ved tilkobling.
Min kørelærer har flere gange vist mig hvordan jeg skal gøre, og når bilen holder stille kan jeg godt, men ligeså snart jeg er ude at køre, så kommer jeg til at løfte hele foden, og køre hælen hen ad gulvet.
Det gør det ret svært at styre koblingen.
Jeg har tænkt på om man kan sætte en eller anden lille klods ved hælen, så jeg ikke kan køre hælen baglæns. Men ved ikke helt hvor smart det er.
Har i ellers nogle råd?
Tak på forhånd.
Mvh Dina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.901
    #1   17. maj 2017 Det er ikke lovligt, men øvelse gør mester smiley

• #2   17. maj 2017 Man lærer først at køre bil EFTER man har fået kortet, så du skal bare ud og køre så kommer det lige pludselig smiley

• #3   17. maj 2017 Kompressor Knud: Tak for svar, jeg ved godt at det ikke er lovligt til selve køreprøven, men mente også kun her op til prøven, ved ikke om det er lovligt?
    LaRtInG: Tak for svar, men jeg vil meget gerne, hvis det er muligt, lære det før køreprøven, så jeg ikke dumper pga. at jeg ikke kan styre koblingen.

• #4   17. maj 2017 Det er nok ikke tilladt til køreprøven, men du kan prøve at lægge en klods eller noget under måtten før koblingen, hvis du tager ud og kører med dine forældre eller kørelærer.
    Så kan du "læne" din hæl op af den og koncentrere dig kun om at vippe foden. smiley

• #5   17. maj 2017 - Den skal være under måtten så man laver en stigning så du kan læne hælen op af den, uden risiko for at din fod sidder fast smiley

• #6   17. maj 2017 det er kun og øver dig,
    om 20 år tænker du slet ikke over det,

nu er det 20 år siden jeg fik mit kørekort,
    og at køre bil i dag, er mest rutine,
    da man ikke behøver tænkr på, det med koblings punkt, og hvilke gear man er i/skal i,

det er rutine,

så det er kun at komme ud at køre, og få opbyggget den rutine

• #7   17. maj 2017 LaRtIng: Okay jeg vil prøve at snakke med min kørelærer om det smiley
    Dennis: Haha, jeg glæder mig til den dag jeg kan køre uden at tænke over det, og med meget mere overblik.

• Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 206
    #8   17. maj 2017 Min fod røre aldrig gulvet når jeg kobler ud og ind. Det er kun når Højer fod er på speederen ved konstant fart de røre gulvet. Det andet kan de slet ikke.

• #9   17. maj 2017 Practice makes perfect smiley

• #11   17. maj 2017 øvelse øvelse og mere øvelse. tror det der med en klods bliver noget l#rt i sidste ende. for så vænner du dig til den er der.. og så er det stadigvæk svært når du fjerne den. Hvad med bare at sætte dig ud dine forældres bil, mens den er slukket fx og så bare sidde og øve dig på at vippe foden på koblingen?

• #12   17. maj 2017 Sig til din kørelære at du gerne vil øve dig kun på det. Og så find en plads hvor du bare kan øve dig i at starte og gøre det ordentligt med foden 100 vis af gange.

• #13   18. maj 2017 når jeg nu køre. og tænker over det,
    så vipper jeg ikke foden, når jeg trykker på koblingen,

det kan man ikke i min bil, der er man nød tilnat løfte foden,

og det er der ikke noget forkert i,

• #14   18. maj 2017 Lad din fod svæve nå koblingen bliver betjent og nå den ikke gør så det over til venstre med foden og lade den ligge der. Der er mange måder at køre på. Og hvis vippende fod ikke fungere så prøv nogle andre tekniker.

Kommentér på:
Kobling

Annonce