Gearkasse eller kobling? {{forumTopicSubject}}
Hej, for et par uger siden købte jeg en VW Lupo 1.4 16V fra 1999/2000 hos en bilforhandler.
Der har dog været lidt bøvl med at skifte gear.
Hvis den har stået stille lidt længere tid, kører den typisk fejlfrit. Men efter 4-5 km, begynder den at hoppe og ryste lidt når man accelererer. Kort efter begynder gearstangen at blive lidt drilsk, og man kan derfra ikke skifte gear længere. Slukker man bilen og sætter den i 1. gear eller bakgear, og derefter tænder motoren, så begynder bilen at køre selvom koblingen er trykket helt i bund. Den kører på en måde som minder om, når man kører på koblingen. Dog ryster den lidt mere. Men herefter kan man med lidt kræfter få den i de andre gear, og så kan den køre igen. Men så skal man slukke motoren hver gang man holder for rødt, for at sætte den i 1. gear.
Jeg har været ude ved forhandleren, og de har nu kigget på den 3 gange. I dag var 3. gang og de har skiftet udrykkerlejet.
Som den plejer, kørte den 4-5 km og så var den gal igen.
Hvis man har kørt i bilen uden problemer, og derefter slukker den kortvarigt, f.eks. for at handle ind, og man så kommer ud til bilen igen for at tænde den, så er der problemer med det samme, selvom der ikke var problemer da man slukkede bilen.
Hvad kan der være galt med den?
Mvh Frederik
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
maj 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
Havde selv tænkt over, om det kunne være gearolie eller noget hydraulisk. Kan nævne det for dem, når jeg ringer dertil i morgen. Tak!
Hvis det kunne være andre ting, må folk meget gerne skrive
maj 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Gearkasse eller kobling?