5.476 visninger
|
Oprettet:
Ladelampe lyser konstant. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Ladelampen på min Transporter T4 2.5B har lyst konstant hele dagen. Bilen startede og kørte fint indtil jeg skulle jeg fra job. Bilen fik pludselig ud mens jeg kørte. Nu vil den ikke starte. Startermotoren snurrer ikke det mindste når jeg drejer nøglen.
Kan det være generatoren den er gal med og er den svær at komme til?
Bilen holder et godt stykke væk så kan ikke lige få et kig ned i motorrummet.
Bilen er fra 1995.
Vh Allan.
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 30
Lampen har lyst ca 15 kilometers kørsel sammenlagt. Batteriet er omkring et år gammelt. Kan det blive helt fladt af det?
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 30
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 139 Svar: 1.228
Prøv at få ladet dit batteri op, når dette er gjort skal du sætte en multimeter på batteriet samtidig med at et ven starter din bil, her skal batteriet gerne stige i spænding til mellem 13-14 Volt.
Hvis ikke batteriet stiger spændingen til overnævnte, er din generator færdig og skal skiftes.
Mvh
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 30
Det vil jeg gøre. Takker.
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.341
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Måske er det din beskrivelse der er lidt kort, men som jeg forstår den, er det ikke korrekt formuleret.
Hvis du måler på batteriet i mens bilen starter vil din batterispænding falde meget, selv på en helt frisk batteri.
Når så bilen er startet, så vil du kunne måle en højere spænding på batteriet, såfremt at din generator virker. Dvs. hvis du "kun" har under 13V er det en indikation på at din generator ikke lader. Hvis dit batteri er meget afladet, og du starter bilen med start kabler kan der gå lidt tid inden spændingen bliver stabil, og du vil opleve at den gradvis stiger indtil typisk spænding på 13,8V.
/Steffen
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 139 Svar: 1.228
Det er meget muligt at det ikke er korrekt formuleret, men nu er det sådan at jeg ville gøre i det i praksis.
Og da jeg skal til svendeprøve som mekaniker på næste tirsdag har jeg netop lige fået det genopfrisket.
Men man kan sige at batteriet, SKAL stige i spænding hvis generatoren virker som den skal.
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 623
Held og lykke med svendeprøven.
Kunne ikke lade være :-), jeg tror vi er enige, det vigtige er st måle spændingen efter at bilen er startet og ikke i mens den starter.
Men hvis ladelampen lyser ladet bilen ikke...
/Steffen
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 139 Svar: 1.228
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
En kontrollampe der lyser er da ikke for sjov. Man kan som tommelfingerregel sige, at er de røde = STOP!
Gule = Kan køre med forsigtighed, men få det fikset.
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 30
Til jer andre: jeg har ladet batteriet op og startet bilen. Måler kun 12,6V med kørende motor og bilen går ud når minuspolen tages af batteriet. Så må vist hellere få skiftet generatoren.
Tak for al jeres input.
God Pinse
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Andre KUNNE jo lære et eller andet ved at læse herinde og måske undgå alvorlige udgifter på den konto.
Det er sandsynligvis dine kul der er slidt ned i din generator.
Hvis det er en BOSCH kan du købe kulholder med spændingsregulator for omkring en hundredekroneseddel hos T.Hansen, Biltema m.fl. og på ti minutter være køreklar igen.
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 139 Svar: 1.228
Jeg ville ikke anbefale at han kun skifter sine kul, det er der heller ikke ret mange der gør længere.
Og hvis han skal være helt sikker på at der er hans kul der er slidt ned skal man ind og måle rippelspændingen.
Byt til nyt.
Mvh
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Der er forskel på, om man ofrer "en hund" eller en ny/ombytter til tusind dask.
Det er så min holdning. Jeg har repareret en del generatorer i tidens løb.
Også med udskiftning af lejer etc.
Ladelampe lyser konstant.