{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Forsikring. {{forumTopicSubject}}

Godddag.

Skal måske til og køre en sag mod mit forsikringsselskab. Så skal lige høre om det er mig der er helt gal på den eller ej.

I får lige historien...

I Maj Måned havde jeg indbrud i min polo, og der forsvandt anlæg for 18.000 og bilen blev ødelagt. Heribland ødelagt bagklap og ødelagt dør.

Jeg ringer til forsikringen og siger det som det er. aflevere kopi af garantibevis og alt. Forsikringen siger så alt skal køres på min kaskoforsikring. Så jeg køre min bil på værksted for at få lavet min bil...

efter lang tid for jeg så at vide at de kunn vil gi 11000 for anlæg, da nogen af tingene er udgået. Og jeg har så en selvrisiko på 7500 så jeg får en check på resten.

Jeg tror at alt er som det nu kan være. Men idag for jeg så at vide, at hvis jeg skal have lavet bilen, koster det 13500 hvis jeg selv skal betale, ellers stiger jeg i forsikring til 30.000 om året.

Er det ikk en lidt sen udmelding efter min bil er lavet?

Hvad hvis jeg ikk ville have min bil lavet for den pris?
Jeg ku selv have lavet det billigere...

Mit anlæg skulle køres på kasko påstod de, men hvis jeg ikk vil have lavet den skade, hvad så med anlægget?

De sidste to gange jeg har haft indbrud, blev det dækket af indboforsikringen, men ikke denne gang?.

Kan jeg klage over noget af dette, eller er det måden det sker på?

Håber i kan forstå historien, men der er så mange ting, og det er svært og få det hele med.

Bruun


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring.
  • #1   5. sep 2006 Hmm tror du skal prøve at snakke med dit forsikringsselskab omkring denne sag, da der må forelægge en misforståelse.
    Normalt mener jeg at det er sådan at hvis man har et udvidet anlæg skal man tegne en tillægsforsikring på dette. Mener at dækningsværdien ikke må overstige 10-15.000,- ..... på alt i bilen.


  • #2   5. sep 2006 Du skriver selv.. "de sidste 2 gange"

    Jeg tror de er rimelig trætte af dig og vil smide dig ud. Og det har de deres gode ret til... efter at de har dækket dine omkostninger.

    Hvis ellers anlægget i er dækket af kaskoen, skal de betale hele møllen (undtagen din selvrisiko).

    Men forvent at de smider dig ud, og at du skal finde et nyt forsikringsselskab.


  • #3   5. sep 2006 Jeps - ekstraudstyr er som regel "kun" nogle få tusinde, hvor man skal betale ekstra for at få det forhøjet.
    Jeg giver selv 1000 ekstra om året, for at have mit ekstraudstyr bare nogenlunde dækket ind.


  • #4   5. sep 2006 Hey...

    Har snakket frem og tilbage med dem...

    Jeg havde vores forsikringsmand ude 2 mdr før indbruddet og sagde de ville dække om til 20.000 til ekstraudstyr.

    De sidste to gange havde jeg kun ansvar på min bil, derfor indbo forsikringen...

    Ydermere har jeg så fundet ud af at de ting taksatoren sagde var udgået ikke er udgået, så der er nogle ting der han kun ville give halv pris for...

    Bruun


  • #5   5. sep 2006 Jeg spurgte også ham om jeg kunne tegne ekstra forsikring, men dette kunne ikke lade sig gøre...

    Bruun


  • #6   5. sep 2006 Det som du aftalte med din assurandør. Har du det på skrift, for ellers er du rimeligt på den..... Så kan de nægte og det er dig som har bevisbyrden... Sry...

    De kan være nogle svin.


  • #7   5. sep 2006 ingen aftaler på papir så er du RIGTIG dårlig stillet!!!

    Du siger 2 gange før ???

    Hvad var beløbene på der ??


  • #8   5. sep 2006 Hey..

    Ved sku egentlig ikk hvad der står i policen. Kigger lige når jeg kommer hjem...

    Jamen de to andre gange før, var det kun 6.000 og 8.000...

    Det var inden jeg begyndte og gå i det...

    Men det har så resulteret i at jeg kun har et sæt 6x9 ´er nu... Tør ikk andet...

    Bruun


Kommentér på:
Forsikring.

Annonce