4.271 visninger
|
Oprettet:
Hvor tung campingvogn må jeg trække? {{forumTopicSubject}}
Info om bilen:
Totalvægt 1.671 Kg.
Køreklar vægt (egenvægt) 1.278 Kg.
Anhængervægt m. bremse 960 Kg.
Anhængervægt u. bremse 600 Kg.
http://www.fdm.dk/bildatabasen/peugeot/207/16-premium-120hk-2007
Et eksempel på en campingvogn kunne være at den vejer 900 egenvægt, med en totalvægt på 1100. Må jeg spænde sådan en på, hvis alt bagage smides i bilen? Eller må jeg kun trække en campingvogn med totalvægt på 960?
jul 2015
Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 105
http://www.fdm.dk/biler/trailer-campingvogn/beregner-til-trailer-campingvogn
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.330
Dog må du tage en CV med en egenvægt på 900 kg og en totalvægt på 1300 kg på krogen HVIS du kun fylder 60 kg ind i den, så den max vejer de 960 kg.
jul 2015
Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 105
sep 2011
Følger: 3 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 633
feb 2005
Jeg ville personligt nok vælge noget der har en max totalvægt på de 960 - evt. 1000kg og så lade være med at fylde så meget i før jeg har været på vægt med vognen, for at se hvor meget vognen vejer "tom" og så stille og roligt putte i, evt veje en gang mere.
Køber du en "overdimensioneret" vogn, så skal du nok regne med at blive stoppet af politiet jævnt tit, og så trækker de dig med til en vægt-station hver gang, med et enormt tidsspilde for dig.
sep 2011
feb 2005
Og så køre med et mindre overlæs. Du skal bare være obs på, at hvis du bliver stoppet med overlæs, så skal det ud af vognen og så ville det være rart hvis du havde pladsen til det i bilen så du ikke står og skal efterlade noget ude midt på landevejen.
Og så vær opmærksom på, at dit dæktryk skal være i orden og din fart ikke alt for høj. Kører du med for lavt dæktryk og for hurtigt og med forkert lastet vogn (vægten skal være i fronten og tættest på gulvet) og for tung vogn, så har du opskriften på et slingrende vogntog.
sep 2011
Vi må ud og sundere diverse centre osv. tak for jeres hjælp!
feb 2005
Og jeg har set flere vogne fyldt væsentlig mere op end det.
Nej, fugt er IKKE en campingvogns værste fjende - det er det fyld folk kommer i den. 2 gule gasflasker vejer hver 14-15 kg plus 11 kg gas. Så har du allerede brugt over 50 kg af en lastevne på måske 200-250 kg. Og så kommer teltet oveni - også 50 kg - så kommer dyner, service, borde, stole, fjernsyn osv. og vupti, så er man LANGT over, hvad man må komme i sin vogn.
Har du forresten set Station2, Politijagt osv? Omkring folk og deres overlæssede varevogne?
Og hvis du spørger en forhandler om spørgsmålet omkring vægt contra plads, så tag lige i forbeholde, at han sikkert vil sælge dig den vogn som han har haft stående i 2 år som ingen vil købe. Der er ikke andet at gøre end at køre ud og se markedet, skrive modeller ned og så undersøge dem på nettet mht vægte inden du køber.
feb 2005
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.526
Den er tilbøjelig til at fedte fordelene rundt og man skal dreje rattet noget mere men ellers er der ingen forskel, hellere ikke med 100 km/t
Nu ved jeg ikke om det er forskel på at køre med CV og trailer har aldrig kørt med CV, og har aldrig forstået folk gider sidde i et glasfiberskur og bo primitivt Men har da respekt for at der er så mange campister men har sku aldrig rigtigt set det gode ved det
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.785
sep 2011
Jeg kan ikke se det fede i at bo tæt på en stor plads med folk du ikke kender, hvor du sidder i dit fortelt uden egentligt at kunne lave så meget
Så vil jeg hellere rejse på en storby ferie hvor man bor på hotel og ser byen, eller til et varmt sted med bade strande og endda et roadtrip
Men altså vi er alle forskellige, men camping og at opholde sig på 15-30 M2 hele ens ferie er sku ikke lige mig
sep 2011
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.785
MEN i en campingvogn har man sin egen dyne, den madras man kender og man er helt sin egen herre og man kan skabe sin egen hjemlige hygge og i min verden er det, det hele værd.
en ting jeg så sagtens kan følge dig er at det der med at trække blikhuset ned gennem europa for så derefter at sætte sig i forteltet el foran vognen og glo dagen lang , det fatter jeg ikke at nogle gider.
vi kører afsted med vores vogn indtil vi finder et spændende sted og så campere vi der og bruger dagene tiil at udforske området , shoppe osv og så bruger vi stort set kun vognen til at sove i.
Hvor tung campingvogn må jeg trække?