{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.273 visninger | Oprettet:

Bjoerk V
Bjoerk V
Tilmeldt:
17. jun 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Valg af bil, hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal købe ny bil (fabriksny) og er desværre sådan én der har sat mig ind i alt andet end biler.
Derfor kunne jeg virkelig bruge et par ærlige råd, hvis nogen orker.

Vi har kig på følgende:

Skoda fabia combi (stationcar)

Renault clio purevision (stationcarmodellen)

Dét vi ønsker er en bil meget meget plads (et godt bagagerum bla.)
Da vi har hunde og børn.

Derudover:
- brændstoføkonomisk (skal være benzin) helst min 20-23 km på literen

- i prislejet som ovenstående to biler

- grøn afgift


Jeg har hørt at clio ikke lever op til deres udsagn om brændstoføkonomi og at der altid er mange fejl ved syn på dem....men jeg ved intet.


Kan nogen sige noget?
Evt for og imod eller forslag om andre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af bil, hjælp
  • #1   17. jun 2017 Tjek Suzuki, deres Vitara og S-cross kører 20km/L på benzin, det er nogen forholdvis store biler smiley

  • Bjoerk V
    Bjoerk V Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   17. jun 2017 Jeg tjekker, tak Stig smiley

  • #3   17. jun 2017 personligt ville jeg gå efter en Kia eller hyundai da de trosalt giver 7 og 5 års garanti.

  • #4   17. jun 2017 Jeg har en forholdsvis ny Suzuki vitara til salg , hvis det ønskes smiley

  • #5   17. jun 2017 Det er en udbredt misforståelse at biler fra VW koncernen skulle være mere fejlfri end mange af deres konkurrenter . Jeg er ikke engang sikker på at finishen er bedre på en Skoda frem for en Renault . I prisklassen der starter omkring 150.000 kroner er udbuddet af nye stationcars noget begrænset.
    Der er reelt kun Renault Clio, Skoda Fabia, Seat Ibiza og Dacia Logan MCV ?


  • #6   17. jun 2017 lad være med at købe en helt ny bil.. det kan ikke betale sig

  • #7   17. jun 2017 Min farfar har en Dacia Lodgy, kører faktisk meget godt hvis man tænker på prisen. Hvis det bare skal være en familie container, rent A til B vil jeg mene man får meget bil for pengene.

  • #8   17. jun 2017 Hvis du skal have en der kører det antal km pr liter skal du gå efter en der er sat til f.eks 28 -30 km literen for du kan ikke stole på de opgivende km

  • Bjoerk V
    Bjoerk V Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   17. jun 2017 Tænker at ny bil er det bedste at købe, da min VW up indgår i handlen...den er 5 år, men købt for lille.
    Tænker derudover at der er større sikkerhed ved at købe ny pga garanti etc


  • #10   17. jun 2017 Havde taget en Clio med ledlygterne smiley
    De kører skide godt (har kun kigget på diesel) og så vidt jeg har hørt har folk ikke rigtig problemer med dem, og desuden ser de bedre ud end skoda'erne


  • #11   17. jun 2017 Prøv en Honda man siger den skulle ikke gå i stykker
    min er fra 2012 og alt har virket hele tiden.
    Nu kører vi til Østrig på Torsdag


  • #12   17. jun 2017 Vi har købt en 2016 Jazz med 1,3 vtec og den kører virkelig økonomisk, den kører stort set kun by og landevejskørsel men kører ca 22-23 selvom den kun er opgivet til 20 dog er den sløv og uden bundtræk men over 3-4000 trækker den fint med sine 100 HK op til 7000 smiley

  • #14   17. jun 2017 lige min tanke smiley

  • Bjoerk V
    Bjoerk V Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #15   17. jun 2017 Men Morten, rent garantimæssigt er der vel ikke meget at komme efter ved en brugt bil?

  • #17   17. jun 2017 Evt er der også en hel del penge at spare ved en demo som oftes har kørt 10-15.000 km smiley

  • #18   18. jun 2017 Hvis bilen skal finansieres kan det godt betale sig at kigge på nogen med et år eller to på bagen. Værditabet er størst når bilen er ny. Når den nærmer sig de fem år flader kurven ud.
    Men, men, men! Kan det i det hele taget svare sig at investere i så ny en bil, hvis restgælden skal finansieres? Det korte svar er nej.
    Hvis du står med kontanterne i hånden, er det noget andet, men regn stadig på, om værditabet kan betale sig.

    Kig på Den Blå Avis m.fl. og find ud af hvad der opfylder dine kriterier.
    Lad os tage et eksempel i Ford Focus Stationcar. Plads og komfort er okay, men den går måske knapt så langt på literen. Koster måske også lidt mere i ejerafgift, men til gengæld er prisen måske også meget lavere for en med nogle år på bagen.
    Hvis den er det hurtigere betalt, kan det måske betale sig i længden. Det er altså sjovere at bruge penge på benzin, tilbehør og vedligehold, end hver måned at skulle lægge x antal kroner. De skal falde selvom bilen reelt holder stille. Det skal de andre ikke.
    Det er så MIN holdning. Jeg er fløjtende ligeglad med garanti og reklamationsret, da jeg har dårlig erfaring med dette:
    Vi købte vores hos en forhandler med løfter om, at den var så velholdt og passet og bla bla bla bla.
    Den "nye" udstødning var pilrådden og hullet, da bilen skulle til syn + en masse irriterende småfejl.
    Hver eneste gang jeg har ringet, er ejeren af værkstedet ikke til stede. Så ligger han på hospitalet, så er han til begravelse, så er han ude i byen osv.

    Jeg har selv udbedret fejlene for egen regning, da jeg ikke gider bruge mere tid på ham, men hvad er den reklamationsret bevendt?
    Jeg ved det: Det er ikke alle, der har adgang til værkstedsfaciliteter. Det hjælper unægteligt en hel del.
    Men man kan rent faktisk opleve det samme med en ny bil, så tag det med i overvejelserne.
    Held og lykke med det.


  • #19   18. jun 2017 På en demobil der er feks et r gammel kommer reparationerne også et år før i forhold til en ny bil : Dækkene har kørt 15.000, og ingen ved hvor mange chauffører der har været ude at teste hvor mange omdrejninger en iskold demobil kan tage i første gear , og ingen ved hvor meget "lakrids" dækkene har lagt på asfalten ? Bremserne er, om ikke slidte så dog 10-15.000 km gamle og det store eftersyn ( ofte ved 30.000 km ) ligger lige om hjørnet. Demomodellerne er ofte topudstyrede modeller, og hvis man blot er ude efter en "A til B " bil og kan undvære udstyret, så kan man ofte købe en fabriksny bil uden udstyr til samme pris ( eller mindre ) end en demomodel . Desuden så kører mange bilmærker med tilbud på fabriksnye udstyrsmodeller ( lige nu Peugeot 208 der kan købes til 150.000 blot for at nævne et enkelt eksempel ) .
    Jeg vil næsten vædde hvad som helst på at hvis du køber en 2017 model af en hvilken som helst bilmodel på markedet, så har de allesammen en eller anden forbedring i forhold til 2016 modellen, selv i den billigste version .


Kommentér på:
Valg af bil, hjælp

Annonce