{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

MEKANIKER HJÆLP! {{forumTopicSubject}}



Jeg har et problem med min opel 2.8 v6 turbo. Den går godt ingen mislyde, men den har et problem med at starte når man tanker, og det er hver gang, efter tankning går der 5-10 sekunder før den starter, når den kommer igang går den lidt ujævnt i 10 sekunder efter går den helt fint og normalt igen, hvad kan dette skyldes? ?

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MEKANIKER HJÆLP!
  • #2   19. jun 2017 Det har jeg prøvet det havde ingen effekt ?

  • #3   19. jun 2017 Det virker som om den taber benzintrykket et sted? Forekommer det kun hver gang du tanker? Eller har den problemet når den holder stille? Kold / varm?

    Hvis den har elektrisk pumpe kan den være slammet til. Filter kan være tilstoppet, tryk kan være for lavt. Hvis det er elektrisk pumpe, skal du måske sætte tænding på 2 - 3 gange inden du starter?
    Det kan nogle gange afhjælpe for lavt tryk i broen, hvis den har en sådan?


  • #4   19. jun 2017 Har prøvet at skifte filter det hjalp ikke, og det er kun efter tankning ellers er der intet, tryk i broen hvad mener du med det? ? er der en nem måde at se om den elektriske pumpe er tilsoppet /Slammet? smiley

  • #5   19. jun 2017 tanker du først når tanken er (næsten) tom?
    Hvis du gør det, kan der godt blive suget skidt/bundfald i pumpen.


  • #6   19. jun 2017 Jeg har prøvet når den er tom halv næsten det hele ??

  • #7   19. jun 2017 Så uanset hvad, så opstår problemet kun når du skruer tankdækslet af?
    Så kan det næsten kun være noget tryk/vakuum relateret.
    Kan du høre om det giver en susende lyd, når du skruer tankdækslet af,
    ligesom noget luft der bliver suget ned i tanken eller luft der undslipper tanken.


  • #8   19. jun 2017 Ja det har der været et par gange men ikke hver gang smiley

  • #9   19. jun 2017 Har din bil et opsamlingssystem til dampe fra tanken?
    Det er et system hvor den primære del er en boks med et aktivt kulfilter, hvor der er nogle slanger forbundet med tanken og indsprøjningssystemet ved brug af ventiler.
    Fidusen med systemet er at forbrænde de dampe, istedet for at lukke dem ud i den rene luft.
    Jeg tænker at hvis det system ikke fungerer helt optimalt (fejlkoder),
    og lige efter tankning sender dampe (for meget) ind i indsprøjtningssystemet,
    så er luft/benzin blandingen for rig (for lidt luft) , og derfor kan du ikke starte lige efter du har tanket.


Kommentér på:
MEKANIKER HJÆLP!

Annonce