BMW 316i e46 problemer - underlig {{forumTopicSubject}}
Min kære BMW har problemer.
Ved start (både kold og varm).
Bilen hopper en anelse, mindre end hvis en cylinder er ude af drift.. mærkes som om der mangler lidt gnister på det ene tændrør dog. Hopper mellem 900 og 1100 omdrejninger i tomgang i frigear.. ikke voldsomt, men pinden bevæger sig.
Der er intet under kørsel.
Men når jeg ankommer til rødt lys kan jeg mærke det under nedgearing fra 3-2-1-f. Især fra 2-f
Triller jeg stille afsted i 2 gear, kan jeg langsomt slippe kobling - og speeder, og bilen fortsætter stadig (ved lave omdrejninger), men den stopper ikke.
Toppakning har aldrig været det bedste på den, en smule utæt, hvilket forsager for varm motor ved tomgang mere end 30 min i varmt vejr. Men den har altid overlevet det.
Der har det sidste år været en 'klonk' lyd (nogle gange), primært ved lav fart. Har været på liften 2 gange det sidste år, uden mekaniker kan finde ud af hvor den kommer fra. Fået nye ting udskiftet, bærearme/styrekugler.
Jeg er meget nervøs for min BMW.. den har kørt 390.900 km, og skulle gerne overleve til 400 da det er en fin bil.
Kører 2000km på motorvej om ugen ved høj fart.
Motoren har som sagt altid svedt lidt.
Er der nogle der ved hvorfor min motor driller ved tomgang/1/2 gear? Lyder lidt som om den ene cylinder er lidt ustabil? Men er det muligt, kun ved 1-2 gear? Der er INTET ved fart over 20km/t (jeg har oplevet den ene cylinder var stille efter en motorvask som resulterede i ny tændspole), så jeg ved hvordan den trækker på en mindre cylinder.. og den trækker fint. Det gør den som gps ved 1/2 gear i lav fart. Men når den står i tomgang kan jeg høre den slår lidt ud på den ene cylinder (tror jeg?) og jeg kan mærke det på bilen
HJÆLP!!! Det er min bedste ven!
maj 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
maj 2017
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.150
hvordan de ser ud
Det fortæller meget om hvordan forbrændinge wr se froskellige cylinder
maj 2017
maj 2017