{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Omregistrering af bil {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.
Jeg regner med at bytte min bil væk i aften.
Personen vil ikke omregistrer min Ibiza med det samme, da den skal laves. (Der skal ny turbo på, og den skal synes senest om 2 dage ifølge indkaldelsen)

Jeg må gerne omregistrer hans med det samme siger han.
Så længe jeg laver slutsedel på handlen, så burde der vel intet kunne ske?
Jeg er indforstået med, at den skal være omregistreret indenfor 21 dage, ellers afmelder jeg den jo bare. Dette har jeg oplyst ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omregistrering af bil
  • #1   25. jun 2017 Nope

  • #2   25. jun 2017 Så han vil ikke omregistrere din, men vil gerne have at du omregistrerer hans med det samme? Lyder sgu lidt underligt i mine ører.. personligt lader jeg ikke noget forlade min bopæl uden mig, før det er omregistreret men det er jo op til dig selv, bare sørg for at få dine penge og en underskrift på slutseddel ihvertfald!

  • #3   25. jun 2017 Han forlanger ikke, at jeg omregistrer med det samme. Blot at han ikke gad, grundet oven nævnte.
    Handlen går lige over.
    Så tænker en slut seddel må være fin, og ellers må jeg jo bare afmelde.


  • #5   25. jun 2017 Hvorfor ikke?

  • #6   25. jun 2017 Man kan vel godt omregistrere selv om den er indkaldt til syn, bare datoen ikke er overskredet ? Men sjovt det ikke står oplyst nogle steder, hverken ved SKAT eller lignende..

    Det er bare en dårlig undskyldning, at han ikke vil omregistrere den. Det er fordi han ikke vil have bøden for at overskride synsdato smiley 2000 bobs. Dog ved jeg ikke om han vil hæfte, hvis man har slutseddel på det er hans fra given dato.

    Han kan bare omregistrere eller købe et par prøveplader smiley


  • #7   25. jun 2017 Du kan stadig stå med diverse bøder efterfølgende og et krav til ham kan tage laaaaang tid at få igen. Hvorfor ikke bare beholde pladerne fra din og afmelde selv?

  • #8   25. jun 2017 hvis ikke han vil omregistrere så sælg den uden plader eller tvangsafmeld den imorgen så du ikke hæfter for noget der har med bilen at gøre efter du har solgt den... har prøvet at folk ikke har omregistreret pga pengemangel eller andre undskyldninger og når de så køre rundt og får bøder bliver de sendt til dig fordi bilen står i dit navn... af med pladerne eller omregistrer på stedet ellers kan du ikke vide dig sikker... desuden, hvis du skal omregistrere hans bil så står du og skal betale 2x forsikring og vægtafgift... hvem ved om han er 21 dage eller 6 måneder om at få lavet din og få den til syn... det er ikke en chance jeg ville tage og det er en handel der ikke kommer andre til gode end ham fordi han slipper for at betale udgifter på 2 biler men at du binder dig til dem...

  • #9   25. jun 2017 Og husk så også at få hele den nuværende registreringsattest på hans bil og så ville jeg da lige kontrollere at navnet på registeringsattesten stemmer overens med hans kørekort så du ikke pludselig står og har byttet dig til en tredje eller fjerde mands bil smiley

  • #10   25. jun 2017 Riv pladerne af den , så er den ikke længere -

  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #11   25. jun 2017 Skriv datoen på slut seddel 19 dage tilbage. så står han selv med bøden hvis han ikke syner... Og du kan sende en kopi til skat, af afmelder de bare automatisk

  • #12   25. jun 2017 Lav i bare to slutsedler, og så kan i begge omregistrere om 3 uger så går det jo ca lige op.
    Omregistrerer en af jer så ikke som aftalt, ja så er det jo bare at tvangsafmelde den.


  • #13   25. jun 2017 Hvis du vælger at lade ham køre 3 uger i dit navn, så ring til dit forsikringsselskab i morgen og fortæl dem at den er solgt, så klarer de det helt automatisk efter 3 uger smiley

  • #14   26. jun 2017 Michael N:
    Når man omregistrere en bil står der jo ofte "Ny bil eller istedet for anden bil" på forsikringen, så kan man indtaste den anden bils registreringsnummer.
    Hvilken betydning det har aner jeg ikke, men værd at undersøge hos din forsikring.


Kommentér på:
Omregistrering af bil

Annonce