{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.878 visninger | Oprettet:

Cabriolet {{forumTopicSubject}}

Håber på nogle gode erfaringer mm.

Har egentlig kig på en VW eos som jo har hårdt tag.

Men kunne rigtig godt tænke mig en Audi A4 eller noget BMW.
Men de har jo blødt tag. I hvertfald dem jeg kan bruge størrelsesmæssigt.

Det jeg så her leder efter er nogle erfaringer omkring og have en cabriolet med blødt tag. Både gode og dårlige og hvad man skal passe på eller om man bare helt skal holde sig væk fra de typer.

Feks. I forbindelse med vask af bilen. Bliver kalechen grim og jordslået med tiden. Er den varm nok til vinterkørsel. Alle forslag og erfaringer er velkomne smiley

Mvh Dennis j.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cabriolet
  • #1   4. jul 2017 Har hørt at stoftag ikke kan tåle at blive vasket med for meget voks. Et par gange sker der ikke noget ved? smiley

  • #2   4. jul 2017 Jeg har en Audi 80 softtop.

    Den kan sagtens holde varmen, også om vinteren. Den larmer lidt mere end med hardtop. Kalechen er lavet af stof, så den VIL ældes. Maskinvask vil jeg i hvert fald ikke udsætte min for. Softtop er typisk dyrere i forsikring, da de mener den indbyder til hærværk fra nogle misundelige, og der ikke skal meget til at skade stoffet alvorligt med en spids genstand.


  • #3   4. jul 2017 Men stoftag er altid mere udsat end ståltag. Ved at holde under træer osv. smiley Det finder man hurtig ud af.

  • #4   4. jul 2017 Jeg har en BMW e46 med stoftag,
    Og der er absolut ingen problemer med vask!! (Vasker dog i hånden).
    Jeg har hardtop til vinteren, og det kører bare:) jeg ville ikke være bange for et stoftag, ihvertfald ikke hvis det er af kvalitet som min. smiley


  • #5   4. jul 2017 Astra Twintop med metal foldetag. Det er super lækkert året rundt, og tager ikke mange sekunder om at køre af/på.
    Har ikke prøvet softtop, men har hørt der er en del vedligehold ved det. Jeg er klart mest til metal taget smiley


  • #6   4. jul 2017 Varmen er helt fin om vinteren. Vil du helst stå i frostvejr i en rustning(ståltag) eller i en flyverdragt(stoftag) ? ????

  • #7   4. jul 2017 BMW 3-serie fås da med stålfoldetag.

    Jeg har haft både hard- og soft top convertibles, og jeg foretrækker helt klart hard tops. Mindre vedligehold, fungerer som en coupe når toppen er oppe, bilen flexer mindre og generelt ikke rigtigt nogen ulemper.

    Min soft top blev utæt, der var en del larm og den var vanskeligere at holde ren. Men der er dog stor forskel på soft tops, nogle er bedre end andre.


  • #8   4. jul 2017 Carsten j

    Synes kun jeg har set BMW 3 serie med blødt tag og en hardtop som kan eftermonteres. Men ikke et desideret stål foldetag.

    Mvh. Dennis.


  • #9   4. jul 2017 Jeg har været ude og prøve en, så ved de eksisterer smiley

  • #10   4. jul 2017 Ok. De er meget sjældne så vil jeg tro smiley

  • #11   4. jul 2017 Jeg ser dem hver dag, modellen hedder E93

  • #12   4. jul 2017 Ok. Det skal jeg lige kigge efter. Hvilke årgange snakker vi hvor den model er blevet lavet?

  • #13   4. jul 2017 omkring 2007 og op.

  • #14   4. jul 2017 Ok smiley

  • #15   4. jul 2017 Ja jeg er jo så af den gamle skole.. Jeg syntes de mister charme, når de er med ståltag...

    Og de nyere (1998++) cabrioer, med thermokaleche, de kan sagtens køres om vinteren også. Jeg har haft rigtigt rigtigt mange af Mercedes CLK modellerne, og jeg elsker lyden af regnvejr på et stoftag..

    Men sådan er vi jo så forskellige.... smiley


  • #16   5. jul 2017 Morten D:
    Ford laver ståltag på Ford Skyliner allerede i 50erne smiley


  • #17   5. jul 2017 Cawdy: øhh hvad mener du med Det??

  • #18   5. jul 2017 Prøv at se på en Astra Twintop - fås bl.a. med en 2-liters turbo motor med 200 HK. Og der er fint med plads i den - også ved bagsæderne.

  • #19   5. jul 2017 Morten D
    Du skriver du er gammeldags og til stof tag, så påpeger jeg bare at stål cabriolet ikke er en ny opfindelse (som mercedes prøvede at gøre det til smiley ) men helt tilbage fra 50erne smiley


  • #20   5. jul 2017 Jeg gik forbi denne BMW cabrio her til morgen da jeg gik en tur med hunden. Det er godt nok en 4-serie, men i dag er 3-serien jo sedan, og 4-serien coupe/cabrio, men dybest set samme bil, så vidt jeg ved.

    Jeg synes at foldetaget ser ret OK ud når det er oppe, taglinjen, og især bagrudens hældning, er jo noget anderledes end coupe'en, men synes stadig at det ser OK ud.


    profilbillede
  • #21   5. jul 2017 Den ser ret fed ud ja smiley

  • #22   5. jul 2017 Jeg har en z3 med softop i min første season.
    Det larmer helt sikkert mere end en hardtop, synes dog først det bliver træls ved over 160-70 stykker og er sku sjældent jeg er der oppe. Synes accelerationen er sjovere end topfart.
    Er sikker på det ville blive bedre hvis jeg fik nye lister på ved forrude og siderude.
    Og med taget nede larmer alle slags ved en høj hastighed
    før jeg fik ny kaleche larmede og pivede den ved en 130 og opefter

    Angående kold kørsel synes jeg den nye kaleche jeg har fået på er rigtig effiktiv
    synes aldrig den er kold, tværtimod kan den godt blive knald varm hvis solen står skarpt.

    Jeg vasker kun min bil i hånden. Undgår bare at få for meget skum osv på den og så skylder den godt bagefter. Og selvfølgelig give den noget behandling i start og slut af seasonen.

    Og hvis du går efter en ældre bil med softtop så gå efter en manuel, så risikere du ikke det pludselig ikke vil åbne eller lukke, eller sætter sig fast halvvejs. Mange af de ældre automatiske er en pain in the ass at gøre noget med manuelt hvis uheldet skulle være ude.


Kommentér på:
Cabriolet

Annonce