Cabriolet {{forumTopicSubject}}
Håber på nogle gode erfaringer mm.
Har egentlig kig på en VW eos som jo har hårdt tag.
Men kunne rigtig godt tænke mig en Audi A4 eller noget BMW.
Men de har jo blødt tag. I hvertfald dem jeg kan bruge størrelsesmæssigt.
Det jeg så her leder efter er nogle erfaringer omkring og have en cabriolet med blødt tag. Både gode og dårlige og hvad man skal passe på eller om man bare helt skal holde sig væk fra de typer.
Feks. I forbindelse med vask af bilen. Bliver kalechen grim og jordslået med tiden. Er den varm nok til vinterkørsel. Alle forslag og erfaringer er velkomne
Mvh Dennis j.
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 633 Svar: 5.089
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 602
Den kan sagtens holde varmen, også om vinteren. Den larmer lidt mere end med hardtop. Kalechen er lavet af stof, så den VIL ældes. Maskinvask vil jeg i hvert fald ikke udsætte min for. Softtop er typisk dyrere i forsikring, da de mener den indbyder til hærværk fra nogle misundelige, og der ikke skal meget til at skade stoffet alvorligt med en spids genstand.
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 633 Svar: 5.089
nov 2010
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 202
Og der er absolut ingen problemer med vask!! (Vasker dog i hånden).
Jeg har hardtop til vinteren, og det kører bare:) jeg ville ikke være bange for et stoftag, ihvertfald ikke hvis det er af kvalitet som min.
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.558
Har ikke prøvet softtop, men har hørt der er en del vedligehold ved det. Jeg er klart mest til metal taget
feb 2016
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 101
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
Jeg har haft både hard- og soft top convertibles, og jeg foretrækker helt klart hard tops. Mindre vedligehold, fungerer som en coupe når toppen er oppe, bilen flexer mindre og generelt ikke rigtigt nogen ulemper.
Min soft top blev utæt, der var en del larm og den var vanskeligere at holde ren. Men der er dog stor forskel på soft tops, nogle er bedre end andre.
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 25 Emner: 59 Svar: 232
Synes kun jeg har set BMW 3 serie med blødt tag og en hardtop som kan eftermonteres. Men ikke et desideret stål foldetag.
Mvh. Dennis.
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 25 Emner: 59 Svar: 232
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 25 Emner: 59 Svar: 232
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 633 Svar: 5.089
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 25 Emner: 59 Svar: 232
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Og de nyere (1998++) cabrioer, med thermokaleche, de kan sagtens køres om vinteren også. Jeg har haft rigtigt rigtigt mange af Mercedes CLK modellerne, og jeg elsker lyden af regnvejr på et stoftag..
Men sådan er vi jo så forskellige....
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Ford laver ståltag på Ford Skyliner allerede i 50erne
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
jul 2005
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 887
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Du skriver du er gammeldags og til stof tag, så påpeger jeg bare at stål cabriolet ikke er en ny opfindelse (som mercedes prøvede at gøre det til ) men helt tilbage fra 50erne
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.083
Jeg synes at foldetaget ser ret OK ud når det er oppe, taglinjen, og især bagrudens hældning, er jo noget anderledes end coupe'en, men synes stadig at det ser OK ud.
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 25 Emner: 59 Svar: 232
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 238
Det larmer helt sikkert mere end en hardtop, synes dog først det bliver træls ved over 160-70 stykker og er sku sjældent jeg er der oppe. Synes accelerationen er sjovere end topfart.
Er sikker på det ville blive bedre hvis jeg fik nye lister på ved forrude og siderude.
Og med taget nede larmer alle slags ved en høj hastighed
før jeg fik ny kaleche larmede og pivede den ved en 130 og opefter
Angående kold kørsel synes jeg den nye kaleche jeg har fået på er rigtig effiktiv
synes aldrig den er kold, tværtimod kan den godt blive knald varm hvis solen står skarpt.
Jeg vasker kun min bil i hånden. Undgår bare at få for meget skum osv på den og så skylder den godt bagefter. Og selvfølgelig give den noget behandling i start og slut af seasonen.
Og hvis du går efter en ældre bil med softtop så gå efter en manuel, så risikere du ikke det pludselig ikke vil åbne eller lukke, eller sætter sig fast halvvejs. Mange af de ældre automatiske er en pain in the ass at gøre noget med manuelt hvis uheldet skulle være ude.
Cabriolet