insignia overheatet {{forumTopicSubject}}
Hej Bilgalleri
Jeg vil hører jeres bud på mit problem!
jeg kører i dag i mine insignia 160hk diesel.
Kører op af en lang bakke og træder lidt hårdere på speederen, acc fra 60 til 110 måske.
pludselig kommer der en alarm med at motoren er for varm. temp måler står på Max, orange motorlampe lyser og bilen hugger og taber fart. og jeg triller ind til siden.
der er intet at se i motorrummet. ingen vand eller olie nogen steder.
beholderen til kølevæske er på detniveau den skal være på. der er olie på. ingen ting jeg lige kan se. ud over motoren er mega varm.
Jeg lader den køle af en halv times tid, til temp måler er på ca 60 grader. starter motor, men den siger stadig motor er for varm og temp måler flyver op i Max med det samme og den kan dårlig stå i tomgang.
Hvad tror i der er sket?
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 336 Emner: 121 Svar: 499
jul 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 9
men kan bilen gå i noget nødmodus og det ser derfor den går dårligt i tomgang, så jeg startede igen og motoren var kølet af.?
jul 2017
og det er derfor jeg spørger så jeg kan sige hvad mekanikeren skal gøre inden han bilder mig ind at der skal ny motor i haha.
Jeg er fra Slagelse.
bilen går stået stille på en p-plads siden kl 12. så prøver snart at kører over og se om den stadig melder fejl.
jul 2017
Burde de ikke være det?
jul 2017
håber virkelig det bare er en føler.
Jeg løsnede også lidt på låget til kølevæskebeholderen lige efter den gik amok med at den var for varm. Men det var slet ikke tryk på og jeg kunne stille dreje låget af uden der kogte og spruttede som det ellers kan gøre.
jul 2017
jul 2017
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 72 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.815
https://www.vxoc.org.uk/forum/Thread-Stop-Vehicle-Immediately-Engine-Has-Overheated-Advice-appreciated-please
Bilen var under garanti ved forhandleren (så derfor kan man være sikker på at der kun er lavet det som var fejlen og ikke alt muligt med ny motor etc.)
Her var den en software opdatering som var nødvendigt. Intet andet blev udført
-23/6-2017 -
"Just got my car back. The Vauxhall garage said it just needed a software update, £70 charge for it. They said it was not necessary to replace any components."
jul 2017
Jeg var lige ovre og prøve bilen, men den vil slet ikke starte. måske nødprogramet nægter at starte bilen før fejlkoden er slettet?
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3318 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.257
http://www.bilgalleri.dk/galleri/353923-opel_insignia_sports_tourer_2_0cdti_ecoflex_cosmo
jul 2017
jul 2017
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 336 Emner: 121 Svar: 499
insignia overheatet