{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

forsikring af første bil! {{forumTopicSubject}}

hey..

jeg står og skal til at have mig min første bil (golf 3), så der vil jeg gerne vide mht. forsikring..

nogen siger at hvis man får den i sine forældres navn så når man på et tidspunkt skal have den over i sit eget kommer det til at koste det samme som hvis jeg satte den i mit eget fra start..

andre siger at man godt kan sætte den i sine forældres navn og når man skal have den over i sit eget kommer det ikke til at koste ekstra..

så derfor vil jeg meget gerne vide hvad der passer??

og hvilken løsning i vil vælge??

jacob//

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikring af første bil!
  • #1   10. sep 2006 Tror du skal stå som bruger hvis det overhovedet skal have nogen virkning, eller starter du på præcis samme vilkår

• #2   10. sep 2006 Du optjener ikke nogen anciennitet så længe den står i dine forældres navn. Det vil derfor koste det samme når du skal have den over i dit eget navn da du så bare på det tidspunkt skal starte på laveste trin. ... det er desuden heller ikke lovligt..

• #3   10. sep 2006 Hvis jeg var dig ville jeg få den i dit eget. Det bliver ikke billigere af at den står i dine forældres.
    Selvom jeg dog har hørt der er nogen forsikringsselskaber der vil gå med til at børn får anciennitet. Tvivler dog på det passer.

• #4   10. sep 2006 Arbejder selv i en bank og har derigennem forsikringer gennem tryg.. ved at hvis det er en lille nok bil og man er hjemmeboende så kan man få et trin foræret pga forældrene og et ekstra trin hvis bilen er "fornuftig" nok

• #5   10. sep 2006 sæt den i dine forældres navn til du bliver 25 eller til du har råd til de SYYYGE danske forsikringspriser!! når du er fyldt 25 bliver forsikringen meget lettere at lege med! og det er da bedøvende ligemeget hvilket navn forsikringen står i bare det er billigt ikk? smiley

• #6   10. sep 2006 marthin: ja har jeg os hørt men forstår det heller ikke helt.. skulle vist være tryg

• #7   10. sep 2006 henrik f: forstår hva du mener men om jeg skal betale 10.000-15.000kr om året nu eller og 5-6 år er jo bedøvende lig meget

• #8   10. sep 2006 Henrik F, bare fordi du er over 25 bliver den ikke meget billigere af det, den der 25årsregel har mange selskaber droppet...og er pisseulovligt hvis den står i dine forældresnavn og de finder ud af det er faktisk er din bil..

• #10   10. sep 2006 thomas: forstår ikke hvordan du kan optjene anciennitet, når den står i din fars navn???

• #12   10. sep 2006 Jeg skulle egentlig have givet 15.000 for min Nissan..

Men så snakkede jeg med min daværende stedfar som havde forsikring i Tryg.. Han ringede til dem og fandt ud af at jeg kun skulle gi' det halve, fordi jeg fik det gennem ham..

• #13   10. sep 2006 Personligt sys jeg du skal sætte bilen i dit eget navn. Det bliver ik billigere af at vente.
    Der kan blive bøvl med forsikringen hvis bilen står i dine forældres navn og du kommer ud for en ulykke.

• #14   10. sep 2006 1. Det er ulovligt at have sine forældre at stå for forsikringen på din egen bil. (men man har lov til at "låne" sine forældres bil)
    2. Det er sindsygt dyrt at forsikre sin første bil her i danmark.

Jeg ville da gerne få noget billig forsikring, men mens jeg er studerende kan jeg ikke betale de sindsyge priser.

Men Fair.dk er helt ok "billige" hvis man kan kalde det det.

Kommentér på:
forsikring af første bil!

Annonce