{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår lyser benzin lampen?
  • #3   15. aug 2017 Cirka 5 liter tilbage er vist ret normalt.
    Ofte hvis biler har boardcomputer med visning af rækkevidde på brændstoffet er der et par liter tilbage når den står på 0 km.

• #4   15. aug 2017 min gamle kia clarus.. lyser ved 12liter ca tanken er på 60 og den er opgivet til 10.8kml

• #5   15. aug 2017 Hvis det er en uoriginal tankmåler, kan den dog vise noget forkert. Jeg to chancen engang med en uoriginal måler, hvor jeg kørte tør 15 km efter måleren begyndte at lyse svarende til ca. 1 liter diesel

• #6   15. aug 2017 note.... hav altid 5liter i en dunk..så kan det ikke gå galt

• #7   15. aug 2017 Hvorfor køre tanken så langt ned jeg fylder helst på før måleren er nede ved den nederste streg.

• #8   15. aug 2017 Jeg plejer også at fylde op inden lampen lyser, men en kombination af flere årsager gjorde, at jeg tog chancen.

• #9   15. aug 2017 jeg kører ind på alle tankstationer på min vej og tanker den heeeelt op.

det tager måske lidt længere tid at komme fra A til B, men tilgengæld spekulerer jeg aldrig på om der er nok brændstof i tanken.

og det er nu en meget rae foenemmelse.

• #10   15. aug 2017 Vores Avensis har kørt 35 km med 0 km "range" og lampen havde været tændt i et stykke tid, det kostede dog et nyt dieselfilter ved service pga slam

208'eren har jeg ikke prøvet at kører mere end 15 km efter lampen er tændt men den kan sikkert køre en del længere smiley

Har kørt en iveco meget tør... Kørte fra Ringsted mod Kbh med 100 km rækkevidde og 5 km efter på motorvej lyste lampen... 15 km senere stod den på 0 og få min efter (i kø) begyndte den at gå lidt uroligt, oppe på rampen tændte motorlampen og fik rullet den ind på tanken og efter 101 liter var den fyldt og motorlampen var fået ud igen smiley

• #11   15. aug 2017 Den Iveco jeg kører i til dagligt triller gerne omkring 80 km efter den begynder at lyse.. Og på min egen Chevrolet er der ikke nogen lampe..

• #13   15. aug 2017 Normalt skulle du gerne kunne køre ca. 100 km, inden bilen løber tør - men tak en dunk med, hvis du vil afprøve det, da det kan være ret individuelt fra bil til bil - og model - og husk at det kan koste en bøde at løbe tør på en motorvej.

En gang kørte jeg rundt i 3 dage i en dieselbil, hvor jeg nok syntes den opførte sig lidt underligt, indtil den kørte helt tør, men brændstoffet kan skvulpe henover pumpen og så kan man faktisk køre enkelte biler helt ned.

Jeg har også en bil, jeg bruger til markræs - den staller nærmest, når jeg tager højresving og der ikke er så meget i tanken, fordi benzinen, så løber over i den anden side af tanken.

• #14   15. aug 2017 #12 En tank, der ruster - hvor gammel er din bil lige smiley

• #16   16. aug 2017 Vores sladrelampe skulle lyse når der er ca. fem liter tilbage x 15 km = 75 km
    Jeg har aldrig set den lyse, da jeg tanker når den når ca. 1/4 tank. Så undgår jeg forhåbentlig, at møg og bundfald tilstopper pumpen.

• #17   16. aug 2017 en 208 HDi har ihvertfald 50km

• #18   16. aug 2017 kia 2000 har plast tank
    alto 2004 har ståltank

alto hoster osse i rundkørslerne når der kun er 2-3liter tilbage på tanken(35liter)
    kia har kørt over 100km med lampen lysende (60liter)tank

• #20   17. aug 2017 19# den er ikke utæt endnu 17år
    alto har haft utæt fylderør som det eneste 13år

Kommentér på:
Hvornår lyser benzin lampen?

Annonce