Forholdsregler ved tilbud på lakering af bil? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har udvalgt mig et autolakereri som skal komplet omlakere min bil. Det foregik ved at jeg kørte op til virksomheden med bilen, mester kiggede på bilen, vi fik en snak om hvad jeg ville have lavet helt præcist og jeg fik et mundtligt tilbud og herefter også et skriftlig tilbud på mail. Tilbuddet indeholder en pris excl moms og excl 3% miljøtillæg - hvis i forstår :-).
Anyhow, der er tale om et meget stort beløb for opgaven og jeg ville høre hvordan jeg stiller mig allerede nu inden opgaven sættes i gang, således at der ikke kommer en masse efterregninger. Det skulle nødigt være sådan at bilen er ½ færdig og så får jeg besked om at de skal bruge det dobbelte beløb for at blive helt færdig. Jeg står jo ret svagt i sådan en situation hvor bilen er splittet ad, slebet ned etc og ikke bare kan køre derfra hvis jeg ikke gider mere.
Hvordan dækker jeg mig som kunde bedst ind allerede fra starten af?
L
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.038
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 32 Biler: 1 Emner: 228 Svar: 1.457
Ellers står du uden noget når du får lavet det sort..
Det er ligesom præmissen for at få det lavet billigere.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
Til gengæld er det altid tiden efter du har hentet bilen der er "spændende". Er der løbere der skal rettes, er der appelsinhud der skal poleres eller er lakken kogt på på hjelmen - vil de så rette det?
Når man får malet blandt folk man kender så skal de nok rette deres fejl - men i dit tilfælde ved jeg ikke. Det er i hvert fald træls at få lakeret en bil for at spare 4-5000 Kr., hvis du skal ud at have rettet fejl for samme pris bagefter.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 521 Emner: 216 Svar: 1.059
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 24 Emner: 287 Svar: 1.387
husk at se hvor dem der anmelder fra trustpilot kommer fra hvis de kommer fra den anden ende af landet er de nok ikke så troværdige
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Så sørg for selv at skil bilen ad og samle den igen, det sparer du en hel del på, og som de andre siger, så er det begrænset hvor meget det kan skride, medmindre de finder ud af den er fyldt op med kit og spartel og paneler er rådnet væk under gummihuden, men det opdager man så selv nemmere, hvis man begynder at pille den fra hinanden over det hele og ser den efter i kanterne.
Forholdsregler ved tilbud på lakering af bil?