{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Forholdsregler ved tilbud på lakering af bil? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har udvalgt mig et autolakereri som skal komplet omlakere min bil. Det foregik ved at jeg kørte op til virksomheden med bilen, mester kiggede på bilen, vi fik en snak om hvad jeg ville have lavet helt præcist og jeg fik et mundtligt tilbud og herefter også et skriftlig tilbud på mail. Tilbuddet indeholder en pris excl moms og excl 3% miljøtillæg - hvis i forstår :-).

Anyhow, der er tale om et meget stort beløb for opgaven og jeg ville høre hvordan jeg stiller mig allerede nu inden opgaven sættes i gang, således at der ikke kommer en masse efterregninger. Det skulle nødigt være sådan at bilen er ½ færdig og så får jeg besked om at de skal bruge det dobbelte beløb for at blive helt færdig. Jeg står jo ret svagt i sådan en situation hvor bilen er splittet ad, slebet ned etc og ikke bare kan køre derfra hvis jeg ikke gider mere.

Hvordan dækker jeg mig som kunde bedst ind allerede fra starten af?

L

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forholdsregler ved tilbud på lakering af bil?
  • #1   20. aug 2017 Har du fået tilbuddet skriftligt, er det vel nok. Men i og med du får det lavet sort (Går jeg ud fra siden du ikke skal betale moms), kan du jo ikke komme og klage bagefter når/hvis de har sjusket eller sparet på malingen, med andre ord du smider alt hvad der hedder garanti osv. på jorden.

• #2   20. aug 2017 Hvis du vil have den form for garanti skal du have et tilbud med regning på.
    Ellers står du uden noget når du får lavet det sort..
    Det er ligesom præmissen for at få det lavet billigere.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #3   20. aug 2017 man må stole på den som man har givet opgaven og med mindre der er noget skjult på bilen kan han ikke sætte prisen op men er der noget er det vel bare fair at prisen bliver højere

• #5   20. aug 2017 Jeg ville ikke frygte at de pludselig ringer midt i det hele og vil have flere penge - den har jeg dog ikke hørt om før.

Til gengæld er det altid tiden efter du har hentet bilen der er "spændende". Er der løbere der skal rettes, er der appelsinhud der skal poleres eller er lakken kogt på på hjelmen - vil de så rette det?

Når man får malet blandt folk man kender så skal de nok rette deres fejl - men i dit tilfælde ved jeg ikke. Det er i hvert fald træls at få lakeret en bil for at spare 4-5000 Kr., hvis du skal ud at have rettet fejl for samme pris bagefter.

• #6   20. aug 2017 Tak for svar. Altså grunden til at jeg er nervøs (og det gælder både med moms og uden moms): Hvis man fx skal have skiftet gløderør på en diesel, så véd mange at det kan gå grueligt galt med at alt *"#¤% knækker nede i topstykket (måske fordi de ikke gjorde det med omhu - men bare vred til). Man har fået tilbud på opgaven - noget som måske tager 2 timer ... og pludselig tager det hele dagen fordi det hele fuckede up. ... og der er kun 1 til at betale - kunden. Så det var egentlig ikke så meget slutkvaliteten (for det kan jeg nok få skrevet ind i tilbuddet) men mere alle mulige uforudsete udfordringer som maleren "pludselig" måtte få.

• #7   20. aug 2017 Altså med mindre at der pludselig opstår rusthuller i lakken når de sliber den ned, så kan jeg ikke se hvad der skulle være af uforudsete udgifter ved en lakering. Du skal jo ikke betale for hvis de laver fejl på en dør og er nødt til at male den om.

• #8   20. aug 2017 find navnet på firmaet på google og trust pilot er der ingen sure folk der skriver der inde tror jeg ikke du får problemer.
    husk at se hvor dem der anmelder fra trustpilot kommer fra hvis de kommer fra den anden ende af landet er de nok ikke så troværdige

• #9   21. aug 2017 Hvis de skal samle bilen også, så du ikke skal samle den igen, så kan der være problemer med ting der går i stykker som klips og lister osv., der ofte kan fordyrre/forlænge tiden det ellers ville tage. (arbejder selv på et karroseriværksted)
    Så sørg for selv at skil bilen ad og samle den igen, det sparer du en hel del på, og som de andre siger, så er det begrænset hvor meget det kan skride, medmindre de finder ud af den er fyldt op med kit og spartel og paneler er rådnet væk under gummihuden, men det opdager man så selv nemmere, hvis man begynder at pille den fra hinanden over det hele og ser den efter i kanterne.

Kommentér på:
Forholdsregler ved tilbud på lakering af bil?

Annonce