{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.709 visninger | Oprettet:

Køber har ikke omreg. endnu {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg solgte min bil i søndags og vi blev enige om at han ville omreg. bilen om mandagen. Jeg har skrevet til ham løbet af ugen at det ikke er sket endnu. Han siger at han har gjort og det vil gå et par dage. Men det passer ikke, for jeg omreg. min nye bil kl 22 om aften og med det samme var jeg ejer af bilen.

Jeg ved godt at vi burde have gjort det på stedet, men det var en bilen til 3000 kroner.
Og jeg ved godt han har 3 uger til at gøre det.

Men er der noget jeg kan gøre for afmelde bilen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køber har ikke omreg. endnu
  • #1   1. sep 2017 Nej. Du kan informere dit forsikringsselskab at du har solgt bilen l søndags.
    Hvad i har aftalt mundtligt kan du ikke bruge til noget. Han har ret til at kører de maks 3 uger med den før omregistrering


  • #2   1. sep 2017 Har du en slutseddel? Hvis ikke så meld tvangsregenerer afmeld den nu på Skat.dk (der vil gå 3uger fra forespørgslen til den er afmeldt.)

    Har du en slutseddel så send billede af alle siderne til Skat.dk (du kan tilføje flere dokumentet end et) og den er afmeldt 21 dage efter salgsdatoen


    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2234512


    profilbillede
  • #3   1. sep 2017 Du kan kun gøre noget hvis du har lavet en slut sedlen med sælgers ardesse og med dit navn på også

  • #4   1. sep 2017 #3 nope du kan også afmelde den via den beskrivelse jeg linker til. Det tager bare 3uger fra den dato du ansøger om at få den tvangsafmeldt.

    Det dog svære at komme uden om ubetalt benzin og p-bøder og bøder fra politiet uden en slutseddel


  • #5   1. sep 2017 Okay.

    jeg har skrevet ind til skat d.d. og jeg skrev også til forsikring d. 30.08.2017 at den skulle afmeldes d. 30.08.2017.


  • #6   1. sep 2017 sort hue over hovedet også ned og stjæl de plader.:) ellers er der kun tvangs afmelding og det tager 3 uger. Ellers bestil en ny regatt og få meldt bilen stjålet??

  • #7   1. sep 2017 Jeg har stadig reg. attesten.

    Jeg har skrevet til skat og forsikring, det må være nok. Jeg må nok bare desværre afvente.


  • #8   1. sep 2017 Forsikringen kanont et gør før 17/9-17 med slutseddel og uden en slutseddel. 20/9-17

    Med Skat er det det samme. Med slutseddel 17/9-17 uden 22/9-17

    Hvordan skal han kunne omregistrer uden reg. Aftest?


  • #9   1. sep 2017 Han har fået 2 billeder af koderne.

    Et af kode 1
    Et af kode 2.


  • #10   1. sep 2017 Så køre da ned og afmeld bilen uden plader også laver en bortkomst Att så er det ude af verden i havede jo en aftale.

  • #11   1. sep 2017 Kan man godt det?

  • Heino M
    Heino M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 115
    #12   1. sep 2017 Så kan han jo kun selv omregistrere på skats hjemmeside. Han kan jo ikke gå til skat eller en synhal for at omregistrere den når han ikke har registreringsattesten. Det er da normalt den følge med bilen. smiley

  • #13   1. sep 2017 Ja det kan du du skriver bare under på at plader er stjålet eller på anden vis bortkommet bliver så afmeldt med det samme det er jo hans egen fejl mundtlig aftaler er også bindende

  • Heino M
    Heino M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 115
    #14   1. sep 2017 Men selvfølgelig er det ikke okay at han ikke omregistrere den når i har aftalt det.

  • #15   1. sep 2017 Okay.

    Jamen jeg må ned til en synmand og afmelde den så.

    Tak for hjælpen.


  • #16   1. sep 2017 Så lidt det kan jo ikke passe man skal betale forsikring og vægtafgift i 3 uger med en bil til 3000 kr så er den jo blevet solgt for 2000 når de 3 uger er gået

  • #17   1. sep 2017 Præcis.

    Vi aftalte at han omreg bilen senest dagen efter og jeg sendte kode 1 og kode 2 med det samme.

    Det kan ikke være så skide svært at holde en aftale.

    Men nu har jeg da hvert fald lært det til næste gang.


  • #18   1. sep 2017 Bare skriv idag inden kl 14 der har du en kvittering sendt på din mobil ellers er den afmeldt kl 15

  • #19   1. sep 2017 Jeg har en gang solgt en bil i den prisklasse, med det ene krav, at den skulle omregistreres med det sammen..
    Ufatteligt som de første 10 personer havde dårlige undskyldninger for ikke at kunne gøre det med det samme (men sagtens dagen efter)

    Så havde hunden spist nemid kortet, det lå derhjemme eller man var kommet til at tørre røv i det og ventede nu på et nyt..

    Fatter slet ikke at man stoler blindt på vidt fremmede mennesker...
    Du har givet manden gratis kørsel i 3 uger og sådan er det nu bare :l


  • #20   1. sep 2017 Og næste gang som omreg. På stedet, vil køber ikke så find en anden.

  • #21   1. sep 2017 Det kan du ikke. En mundtlig aftale eller skriftlig aftale kan aldrig forringe ens købs vilkår nå det er handel mellem private. Det er strafbart

  • #22   1. sep 2017 Hvad er strafbart?

  • #23   1. sep 2017 Hvordan skal han kunne omregistere den, når du har registeringsattesten smiley

  • #24   1. sep 2017 Fordi han har fået kode 1 og kode 2?????????

    Det er det eneste man skal bruge.


  • #25   1. sep 2017 Hvis man skal omregistrer på nettet ja... I synshaller skal han havde reg.attest


  • #26   1. sep 2017 nu syntes jeg der gives nogle dårlig råd i denne tråd, ifg. loven skal bilen om registreres senes 3 uger efter køb, du har så en mundtligt aftale om at det skal være før (påstand mod påstand), mælder du pladerne stjålet er det jo ikke korrekt da du har solgt bilen hvilket nok er strafbart. Men du kan jo altid skrive til køberen du har til hensigt at gøre det da du har registrerings attesten, for at få køberen til at få det ordnet som i har aftalt det.
    Men det er i sidste ende dig der er for dum... hvorfor sælge en bil uden at få det ordnet med det samme, så kunne du være sluppet for alt det bøvl.


  • #27   1. sep 2017 Jeg ved udmærket godt det er for dumt og det lidt er min egen skyld.

    Jeg er bare opvokset med at en aftale er en aftale. Det har jeg så lært af.

    Men jeg vil ikke betale for at han kan kører gratis i 3 uger.



  • #28   1. sep 2017 Der er kun en måde at gøre det på, og det er som du allerede har gjort, afmeld ved skat, fortæl forsikringen at bilen ikke mere er din.
    Alle de der fantasifulde metoder hilder ikke vand.
    Og så har du jo nok lært at sælger man en bil skal den omregistres med det samme.... der er ingen argumenter for ikke at gøre det, alle har et nemid og adgang til nettet


  • #29   1. sep 2017 Jeg mener også selv at en aftale er en aftale men.
    Du har pligt til at betale for 3ugers forsikring og ejerafgift. Hvis du ikke har en slutseddel men har kontaktet SKAT så går der 3 uger fra den dag. Du melder det.

    Solgte min gamle bil for 14 dage siden på samme måde som du. Dog havde jeg en slutseddel og skat ville havde tvangsafmeldt den om en uge. Heldigvis omregistrer de køber den i mandags...


  • #30   1. sep 2017 #29
    Han har ikke pligt til at betale for noget som helst i 3 uger, loven siger inden 3 uger. Sælger jeg en bil forlader den ikke stedet i mit navn, dem der ikke vil/kan leve med det skal blive væk da de spilder deres tid.


  • #31   1. sep 2017 Nu er loven jo altså indrettet sådan at man har 3 uger til at omregistrere i, og så er det fløjtende ligegyldigt om i har aftalt han skal omregistrere efter 3 dage eller 10 dage, det er de 3 uger der gælder.
    Så du er nød til at vente med at afmelde den til datoen for de 3 uger er gået, ellers er det dig der bryder loven.
    Og er du utilfreds med at skulle betale forsikring og vægtafgift i de 3 uger, ja så skulle du nok have solgt bilen det dyrere og fået det udlignet på den måde.


  • #32   1. sep 2017 Hvordan er du sikker på at den ikke er afmeldt? Der kan godt gå et par dage fra omregistrering til at du kan se det på DMR..

  • #33   1. sep 2017 Hej
    Dumhed koster smiley
    Den får du lidt bøvl med smiley
    Håber det er en passende lærestreg til fremtidige handler mellem private uden slutseddel, omregistrering og overdragelse af reg. attest.
    HUSK -ALTID ONLINE OMREG. NÅR DET NU ER SÅ NEMT OG LIGETIL
    MVH KP


  • #34   1. sep 2017 Fik du afmeldt den hvis han ringer til en syns mand så kan de se det med det samme. Sådan nogle fjolser der ødelægger det for alle de andre folk der går og er ærlige så der er kun den hårde måde at lære det på og når han afmelder så er det nye nummerplader??

  • #35   2. sep 2017 Jeg var med da min vej solgt sin golf, der havde køber "glemt" sit nem id selvom de havde aftalt det
    Køber foreslog dog at datoen på slutsedlen blev skrevet til 19 dage før, og det gik min ven med til og køber havde også omregistret den næste dag smiley Det er evt også en måde at gøre det på


  • #36   2. sep 2017 Hmm er ikke nemt som der skrives at tage i en synshal og afmelde, da for at kunne afmelde skal have modtaget 2 plader... ellers kan de risikere at miste retten til at "drive" motorkontor, altså retten til at sælge plader..

Kommentér på:
Køber har ikke omreg. endnu

Annonce