{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Nikolai J
Nikolai J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Peugeot 206 - 2009 vs VW Polo - 2004 {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg står og skal have købt en ''ny'' brugt bil. Jeg har fundet to fine biler men kan ikke lige finde ud af om den ene er bedre end den anden..

Begge er diesel biler. smiley

Nr. 1 En Peugeot 206 1,4 HDi Comfort Plus 5d fra 2009.
Kørt 175.000 km. og koster 20000 kr.
Nr. 2 VW Polo, 1,9 TDi 100, 5-dørs fra 2004
Kørt 223.000 km. og koster 30000 kr.

Spørgsmål: Jeg ved ikke lige hvilken bil der er mest ''driftsikker''
mange snakker om der er mange fejl på Peugeot 206, men jeg har også set forummer hvor de siger der ikke er..
Og hvad betyder det når man siger at VW er mere ''kvalitet''. Er den da mere driftsikker så og har ikke så mange fejl?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 206 - 2009 vs VW Polo - 2004
  • #1   1. sep 2017 Ta peugeoten... vil mene du får hurtig rustproblemer med poloen. Men 1.4 diesel er godt nok langsomt.. hvis du kan leve med det

• #2   1. sep 2017 havde taget poloen, da jeg ikke har råd til at skifte bagbro hvert andet år når den skal synes smiley

• #3   1. sep 2017 Havde taget Peugeoten - 5 år nyere, 10.000 billigere, knap 50.000 km mindre.

• #4   1. sep 2017 #2 jeg har selv en 206er på 13 år.. den er 18 gammel og har ik fået skiftet bagbro i min tid - en fra 2009 er sgu ik noget jeg ville være bange for overhovedet... tænker den er betydelig bedre i driftssikkerhed end en 12 år gammel polo

• #5   1. sep 2017 Havde bestemt også valgt oeugeoten :).

• #6   2. sep 2017 1,9 motoren er nok den mest pålidelig VW motor til dato der er kun en motorkode der har haft lidt små problemer
    Havde nok taget Peugeoten grundet den er noget nyere, det må være en faceliftet 206'er så de fleste fejl er helt sikkert fjernet fra de tidligere smiley

• Nikolai J
    Nikolai J Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #7   2. sep 2017 Jeg valgte Peugeoten! Og den virker til at være go smiley Tak for de hurtige svar..

• #8   2. sep 2017 jeg er mest til vag biler . men i det her tilfælde hade jeg også valgt peugeot 206. pga de laver km nyeer årgang og de 1.4 hdi er ikke normalt til at slå ihjel . og skulle der gå en bagbro engang er det ikke dyrt længere at købe en der er renoveret. har selv en peugeot godt nok 307er airvan også . med alm bagbro med fjedre og de fejl jeg har haft på den er de samme som mine vw har haft næsten så der er ikke meget forskel på det længere

• Dustie D
    Dustie D Tilmeldt:
    nov 2015

Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 64
    #9   2. sep 2017 Når der på BG er et overtal der ikke vælger VW, så er vi vidst nået til ugen med to torsdage! smiley

Hvad man mener når man siger "VW er mere kvalitet" er "Min bil er bedre end din bil!"

VW har et ry for at være bedre kvalitet; altså går de ikke så ofte i stykker. Desværre er det baseret på samme grundlag som dem der mener jorden er flad. Hvis du sammenligner en VW med en Toyota i samme årgang og prisklasse i diverse statistikker så vil Toyotaen have langt færre fejl og er billigere at anskaffe. Så når folk snakker om "tysk kvalitet" skal du bare nikke og tale dem efter munden. Eller spørger dem hvorfor tyske biler har nogle af de dårligste garantier i branchen og se dem blive blå i hovedet.

(Der er ikke noget galt med VW overhovedet og de er ikke nødvendigvis dårligere end en Toyota eller en Peugeot. Det er bare fangirls der råber højst.)

smiley

• #10   2. sep 2017 Dustie D

er faktisk også stadig i total chok over alle hælder til peugeoten... troede det her var bilgalleri smiley

• #11   6. sep 2017 @Mads S

du har vidst ikke styr på Peugeot XD

de bagbroer man kan købe nu om stunder, har smørenipler (wow, det vidste du vidst ikke)... det gør at man kan smøre bagbroen når den trænger, og vil også sige at den kan holde de 200.000km smiley

vores nuværende 206 har en ret gammel bagbro, men den kører perfekt endnu, og vi har haft den i over 2 år uden at smøre den eller noget smiley

Kommentér på:
Peugeot 206 - 2009 vs VW Polo - 2004

Annonce