{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justere KM-tæller?
  • #1   15. sep 2017 Det sker for tit ihvertfald, mange skifter hvis de skifter motoren. Men hvis du spørger mig, så er det stadig svindel!

• #2   15. sep 2017 Det er okay nemt at opdage, hvis man slår bilen op på nummerplade.net

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #3   15. sep 2017 Det er let at opdage på ældre biler som har været synet før, men nye eller importere biler er det umuligt.

Og der findes ingen gode grunde til at justere, kun hvis speedometer eller ecu bliver udskiftet.
    Motorskift ændre ikke på de km som resten af bilen har kørt, og derfor burde det ik betyde en skid. Lige meget hvordan og hvor ledes man gør, så skal man notere ændringen.

• #4   15. sep 2017 Der bliver snydt en hel del med importbiler.

• #5   15. sep 2017 den enste grund jeg kan se. er vis man skifter ecu eller speedometer så km er ændret . ellers kan jeg ikke se nogen grund til det.

• #6   15. sep 2017 ja har læst at mange af de biler med lave km. man kan købe fra Tyskland og den vej fra tit er ændre .

• #7   15. sep 2017 Jeg ved i hvert fald at nogen som jeg kender har gjort det. tænk at de køber spritny bil. inden bilen skal synes spoler de 30,000 km/hvert andet år. og tænk at nogle af dem har haft bilen i 10 år. gensalgsværdien er stadig høj

• #8   15. sep 2017 Spørg du fordi du selv vil gerne i gang med at justere km tallet og prøver at finde ud af om du bliver busted med det?

• #9   15. sep 2017 Jeg fik skiftet ecu hos Peugeot ved en indkaldelse og da jeg fik den tilbage havde bilen kørt 0,6 km kortere end da jeg afleverede den smiley Det er ikke ulovligt men umoralsk og det skal oplyses ved salg smiley

• #10   15. sep 2017 Der bliver snydt helt vildt med det. Især på Leasingbiler, hvor det økonomisk er meget fordelagtigt at holde sig under 15.000 km om året. ........ og når bilen skal sælges efter f.eks 3 år, så skal man være mere en kender, for at se om den har kørt 45.000 eller 70.000 smiley

• #11   15. sep 2017 @i_ipek - jeg spørger kun af ren nysgerrighed. Har ingen planer om at fuske med min eller andres biler smiley

- jeg har bare altid undret mig over, hvorfor der var så mange der gjorde det. Alm. svindel er selvf. en oplagt grund. Men hvad var den "gode" grund til at justere - andet end ny km-tæller fra en ophugger osv...

Men leasing og import-biler er jo selvf. oplagte emner også - import-biler er svære at tjekke, og leasing-aftaler er billigere, hvis man ikke kører så mange km...

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #12   15. sep 2017 Hvis man spoler frem er bilen mindre værd ved salg, dette kan evt forhandlere bruge til at minimere aktiver smiley
    Ikke alt revision fanger det stunt.. Disse biler sælges selvfølgelig ikke sådan

Kommentér på:
Justere KM-tæller?

Annonce