1.492 visninger
|
Oprettet:
Køb af bil med CVR nummer {{forumTopicSubject}}
Jeg har studset på det med at købe bil hos forhandler med CVR nummer/engro. Har googlet det en del, men det er som om der er flere forskellige meninger og at der bliver fortolket på det, altså hvad man må
Hvad er reglerne? Jeg har selv CVR nummer/firma men er ikke momsregistreret. Den forhandler som har sat bilen til salg, har ikke skrevet noget om moms, så tænker ikke det skulle være et problem. Kan jeg købe bilen med CVR nummer og køre i den privat, eller skal jeg videre sælge bilen til mig selv derefter, og hvordan med garanti heraf, er man pålagt det, uanset hvordan handlen foregår?
Mvh Simon.
dec 2016
Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
Så du kan sagtens køre i den privat, har selv købt bil sådan flere gange
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 266
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3318 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.255
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Det er en simpel regel, at forhandlere sælger engros til andre forhandlere eller interesserede med et cvr.nr. til en lavere pris og uden garanti.
Hvis den falder fra hinanden på vej hjem, er det bare ærgerligt. Du kan ikke gøre krav på noget som helst. Det er hvad det indebærer at købe på den måde.
dec 2016
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 20
Garantien er der selvfølgelig ikke noget af ved køb engro/cvr. Så det lyder alt i alt som om det er ret nemt, og forhandler blot skal se cvr for netop ikke blive tvunget til at stille garanti til rådighed, hvis jeg har forstået det ret
dec 2016
Køb af bil med CVR nummer