{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Fanny B
Fanny B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Dieselbil optimalt for mig? Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer der ved bedre end mig

Jeg står og er ved at købe en Peugeot 208 1,5 100hk blue HDI som kører 33km/l

Jeg er kommet meget i tvivl om den er optimal til mit kørselsmønster som jeg umiddelbart vurderede i første omgang

Jeg kommer i hverdagene til at køre fra min bobæl på Amagerbro til Gentofte (lige ved ikea) enten gennem byen eller udenom af motorvejen afhængigt af hvad tid jeg kører hjemmefra/fra kontoret af(trafik osv)

Derudover kommer jeg et par gange om ugen til at køre direkte fra arbejde til hest på ydre Amager(på landet) ad motorvejen et par gange om ugen

Jeg kører desuden til Lolland og Køge et par gange om måneden samt muligvis en enkelt gang til Aalborg.

Hvad mener I kloge, mere erfarene hoveder?

Pft

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dieselbil optimalt for mig? Hjælp
  • #1   25. sep 2017 Kig på som det første på afgifter: Hvor meget koster den i forhold til en tilsvarende benzinudgave? Vej dem op imod hinanden og se, hvor mange kilometer der skal til for at skabe balance.
    Umiddelbart lyder det jo som et fornuftigt kørselsmønster. Dieselmotorer skal helst nå at blive ordentlig varme. De kan ikke holde i længden til, at køre udelukkende korte ture.
    Det lyder som om du kører tilpas langt med et par ekstra lange ture ind imellem, så hvis økonomien balancerer, kan det være et rigtig godt valg.
    Held og lykke til.

• #2   25. sep 2017 Køb en med lidt større motor.

• Fanny B
    Fanny B Tilmeldt:
    sep 2017

#3   25. sep 2017 Tak for svar smiley

Diesel varianten er på alle måder billigere end benzin varianten ifht købspris, afgifter og brændstofforbrug. Det jeg er nervøs er om mit kørselsmønster ikke stemmer overens med en dieselmotors behov og jeg dermed risikere at ødelægge motoren på sigt

• #4   25. sep 2017 Regn ikke med mere end 25km/l i snit - bilfabrikkernes angivelser er temmelig optimistiske !

• #5   25. sep 2017 Jeg ville have skrevet (vær glad for alt over 21km/l) de 33km/l er vildt overdrevet for langt de fleste.
    slå den evt. selv op på https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/36-Peugeot/1281-208.html?powerunit=2

• #6   25. sep 2017 Jeg ville nok ikke vælge en diesel medmindre du kører nogle lange turer en gang om ugen, mindst - Jeg personligt havde nok valgt en benzin. Nu bor jeg selv i samme område som dig og det eneste sted du ikke rigtigt vil sidde i kø er når du skal ud til din hest - turen til Gentofte er der jo stort set ikke noget motorvej, opnær de 4-5km fra Ryparken og massere af kø hvis du kører ved 7tiden.. Hvis du kører under 20.000 årligt så vælg en benzin.
    Håber det hjalp

• #8   25. sep 2017 Diesel har altid krævet et vist kilometertal før det kunne hænge sammen, så under 20.000 km om året = Benzin.
    Dieselmotorer er notorisk kendt for, at ikke kunne holde til småture i længden.
    Dels fordi en diesel ikke udvikler så meget spildvarme og dermed er længere tid om at blive driftsvarm, men især fordi forbrændinger er absolut bedst med gennemvarm motor.
    Er den så ny, at den har de forkætrede partikelfiltre, skal den være rigtig godt varm for at brænde dem rene.

Alle dieselmotorer har en relativt høj kompression for at kunne selvtænde.
    Det belaster lejer m.m. endnu mere i kold tilstand, end en tilsvarende benzinmodel. (Til gengæld er materialerne også noget lettere i en benzinmotor. Tag f.eks. en plejlstang. Den er jo nærmest som piberensere i en benzinmotor).

Til gengæld er brændstofudnyttelsen suveræn i en dieselmotor.
    Måske derfor den slunkne Statskasse gerne vil have en større afgift end ved en tilsvarende på letantændeligt brændstof?

• #9   25. sep 2017 Køb bare en diesel, BlueHDIerne fejler generelt ikke noget smiley Jeg kører omkring 27-28 i min og kan sagtens presse den over 30 hvis jeg holder mig under 100
    Bagbremserne bliver ikke brugt nok og man skal lige slide rusten af engang i mellem ved at rulle 500 meter med håndbremsen trukket forsigtigt smiley Ellers har jeg ikke haft noget endnu, husk at køb en med CarPlay hvis du har iPhone

• #10   25. sep 2017 diesel, uden tvivl.

1.6 HDi, fantastisk motor. de kører mange kilometer

• Fanny B
    Fanny B Tilmeldt:
    sep 2017

#11   26. sep 2017 Tak for jeres brugbare svar smiley får min spritnye 208 på fredag

• #12   26. sep 2017 hvilken model endte du med?

• Fanny B
    Fanny B Tilmeldt:
    sep 2017

#13   28. sep 2017 Den jeg hele tiden havde tænkt mig at købe smiley 208 1,6 100hk blue hdi smiley

• #14   28. sep 2017 Hvilket udstyrsniveau? smiley

Kommentér på:
Dieselbil optimalt for mig? Hjælp

Annonce