{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Tilmeldt:
17. jun 2016
Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33

VW bobbel {{forumTopicSubject}}

Hej. Nogle kloge hoveder herinde som har en ide om hvad man skal gå efter hvis man er på jagt erfter en bobbel. Hvor gammel eller hvor ny original eller så tæt på som original, ny restaureret og ikke orginal synes det er svært hvad man skal vælge. På en måde kan jeg godt li en som er shinet uden at være orginal men heller også til det originale. Bare kom med input hvis i har lyst . Hilsen Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW bobbel
  • #1   6. okt 2017 Du skal starte med at tage stilling til om du vil ha en der er gejlet eller en original, det er jo hvad DU er til og ikke hvad vi andre synes, begge dele er fede på hver sin måde smiley

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33
    #2   6. okt 2017 Fuldstændig enig. Nogen gange tør man bare ikke gøre det hvad man har lyst til for hvis det nu ikke er det rigtige hvor meget taber man så. Har efterhånden haft nogle forskellige biler men altid det sikre valg med velholdt og så orginal som muligt og næsten altid kunne holde pengene hjemme når jeg har solgt igen. Har ikke turde tá chancen hvor der var noget der så skide godt ud og ikke var orginal men vi er jo forskellige alle sammen.

  • #3   6. okt 2017 Jeg har altid tabt penge på de biler jeg har bygget til mig selv, men det har været en stor fornøjelse smiley Du kunne vælge en mellemting, dvs en flot original bil med et par fine fælge, måske lidt undervogn? Der er uendeligt mange muligheder når vi taler VW og det er svært/umuligt at skille sig helt ud fra mængden.

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33
    #4   6. okt 2017 Ja det er måske en ide. Har set på et par stykker men er ikke lige sikker i min sag ved bare at motormæssigt ville jeg helst ha en 1.6 men det er jo heller ikke det største problem at lægge en anden motor i hvis man lige falder over den rigtige bobbel med den forkerte motor

  • #5   6. okt 2017 Tror du skal gøre op med dig selv om du vil have en fra før eller efter ca 1972. Der skifter de til plastik instrumentbord. Jeg har personligt en 1500 bobbel fra 1967 i org stand, og den følger fint med i trafikken og på motorvej.

  • #6   6. okt 2017 Motoren er lige nøjagtigt det springene punkt for mig nu. Jeg elsker gamle opel rekord, 53 til først i 60´erne og har haft en del af dem, men de er simpelthen for langsomme og skal den være lovlig kan man ikke gøre meget ved det. Derfor har Jeg nu købt en Commodore A Coupe med en 2.5 motor 6 cylinder som er lidt nyere men noget af det smukkeste opel har skabt, og den er tilpas kvik.. Min favorit opel veteran er en Opel P1 fra 58 men de 45 hk er simpelthen for lidt.

  • #7   6. okt 2017 Jeg ville helt klart vælge en ælde model, ikke en af de "nyere"

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33
    #8   6. okt 2017 Jeg købte for et par år siden en 1303s 1.6 årg 74 mener jeg og den gik rigtig godt solgte den desværre igen da jeg havde et andet projekt som ikke var færdig og havde ikke pladsen til boblen. Jeg ved hvor den er men har stået ude lige siden og er meget rusten. Kan kun gi dig ret i at plastik instrumentering ikke er så charmerende

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #9   6. okt 2017 jeg ville vælge en fra 60erne helst en der ikke er svejst i men det er nok svært eller meget dyrt

  • #10   6. okt 2017 For mig er spørgsmålet HVORDAN den er svejset, der er "professionelle" og så er der klamphuggerne smiley
    At finde en der ikke er svejset er næsten umuligt og meget meget dyrt.


  • #11   6. okt 2017 en rigtig bobbel er fra før 60 enten med lille oval eller 2 delt bag rude det er en rigtig årgang har selv en fra 56

  • #12   6. okt 2017 For mig er årgang "før plastik" ok, men jo ældre jo bedre, og der findes mange tuningsmuligheder for at få lidt gang i den hvis den er rigtig gammel, det er meget sværere på en gammel opel fra samme årgang (50´erne) smiley

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33
    #14   6. okt 2017 Ja som i skriver det er op til en selv hvad man er til jeg er nok inderst inde til originalen med lidt små ændringer. Men det er nu alligevel sjovt at høre folks meninger hvad man er til så jeg takker på forhånd for god respons og vil gruble lidt over hvad jeg vil ha eller hvad jeg kan finde. Er der nogen der kender eller ved hvor der kunne stå noget interesant må i gerne kontakte mig. Henrik

  • #15   7. okt 2017 Ved en gammel bobbel er det den nederste meter hele vejen rundt man skal bekymre sig om smiley om det er efter 72 eller før er for mig total ligegyldig bare den er rust fri for der er ved ved at være langt imellem den der er gode til at lave rust smiley

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 10 Emner: 12 Svar: 33
    #16   7. okt 2017 Ja de findes næsten ikke mere. Har lige været ude og kigge på et par stykker i dag men ikke lige det jeg søgte. Så det er bare at ha lidt tålmodighed til den rigtige kommer

  • #17   7. okt 2017 Skulle jeg ha en bobbel så ville jeg helst ha en fra før plastik årgangen, men det er selvfølgelig en smagssag. Jeg er helt enig i at der er langt imellem dygtige pladesmede, eller dvs, dem der gider gøre det ordentligt og det SKAL gøres ordentligt, specielt på en veteran.
    Og ingen glasfiber dele til mig tak smiley


Kommentér på:
VW bobbel

Annonce