{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.411 visninger | Oprettet:

Nils T
Nils T
Tilmeldt:
18. aug 2017
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 13

VW 1.9 TDI {{forumTopicSubject}}

Halløj!

Jeg har brug for en ekspert i sådan en 1.9 TDI motor der sidder i en Touran.

Motoren "larmer" mere når den står i tomgang. (lyder som en dieselbil, men hvor man bare har skruet op for lyden), lige indtil at man træder koblingen i bund, så kommer den helt rene diesel motorlyd frem, men når man slipper koblingen stille og roligt igen - så kan man høre "tikkeri" (transmissionsstøj.) min kobling har også fået mere frigang de sidste par dage. er det en ny kobling der skal i, eller er jeg helt galt på den? Og hvad koster det og få smidt ny kobling i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW 1.9 TDI
  • #1   16. okt 2017 Ny kobling og svinghjul så kører den sikkert igen.
    Regn med omkring 10.000 på et værksted.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #2   16. okt 2017 Nok et nyt svinghjul/koblingssæt der skal til.

  • #3   16. okt 2017 som andre skriver så det helt sikkert
    dmf svinghjulet der er ved at stå af. det rasler meget og tikker i tomgang når det er færdig . så nyt på og køb et komplet sæt med kobling så alt er skiftet . lige haft samme problem med min 307 hdier. jeg valgte så at sætte et smf/ single masse svinghjul på i stedet for, så jeg ikke kom til at døje med det dobbelt masse svinghjul igen .


  • #4   16. okt 2017 kobling og svinghjul udrykkerleje fik skiftet mit med org dele for 5000kr

  • Nils T
    Nils T Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 13
    #5   16. okt 2017 Super, 1000 tak for svarene alle sammen, rart det var et emne som alle var enige om var det som var galt smiley jeg har fået en mekaniker til at kigge på den, og han siger det samme som jer. Så det bliver skiftet.

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #6   16. okt 2017 et svinghjul kan ikke larme da det er en fast skive , det er dit udrykkerleje det er galt med , men når nu gearkassen er pillet af , vil jeg også skifte koblingen , både trykpladen og koblingspladen og tilse at svinghjulet er ok

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #7   16. okt 2017 når først din pedal begynder at kravle op er det din kobling der er slidt, men støjen er dit udrykkerleje

  • #8   16. okt 2017 et svinghjul er ikke en fast stål svinghjul. når det er et med dobbelt masse svinghjul . der sidder fjedren og alt det der kan givet sige inden i svinghjulet, i stedet for der er fjedre i koblingen. så det kan du nemt høre når de går til. så ryster koblingen og svinghjulet og tikker og rasler.

  • Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #9   16. okt 2017 Freeway undskyld , du har helt ret , det er rigtigt , tænkte ikke på dobbeltmasse svinghjul

  • #10   16. okt 2017 helt i orden. men der er rigtig mange biler. der idag har de dmf svinghjul . da det giver en roligere tilkobling og motorgang . nu når de er i orden.

  • #11   16. okt 2017 har lige været det samme igennem med min Peugeot 307er hdi . der gik det også til, og det banke og raslet slemt. så man er ikke i tvivl nu når de står helt af. men jeg valgte så at sætte et fast stål svinghjul/smf, med fjedre i kobling. så det ikke sker igen. plus jeg fik en større model kobling i. og det køre nu rigtig godt, men kan godt mærke det ikke er så blød ved tilkobling og vis man slipper gassen . men det gør nu ikke noget . for det er ikke meget forskel og så kan den holde til trailer nu tror det var det der var skyld i mit dmf svinghjul stod af. det hade kun køre 100.000km fandt jeg ud da via servicebogen så det ikke meget.

Kommentér på:
VW 1.9 TDI

Annonce