{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.356 visninger | Oprettet:

Pia N
Pia N
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1

Fejl i elektronikken på Opel Insignia {{forumTopicSubject}}

Efterlysning.
Vi købte i 2014 en Opel Insignia fra ny.
Siden har vi haft store problemer med elektronikken i bilen.
Det viser sig ved, at radioen falder ud, går i sort ofte over en længere periode, blinklyset virker heller ikke i situationen.
Der er prøvet forskellige ting for, at løse problemet dog uden held. Der har været skiftet radio 3 gange uden problemet er blevet løst.
Tilbuddet vi nu har fået fra Opel Danmark er, at de vil til endelig afslutning af sagen vil være med til, at sætte en anden radio i bilen, Dette er ikke bilens originale mærke. Det har vi sagt ja til, dog er der en betingelse, at Opel Danmark, stadigt har ansvaret hvis det ikke virker. Det vil man ikke fra Opel Danmarks siden. De mener ikke at det er deres opgave længere, da bilen er ud over garantien.
Derfor søger vi nogen som har stået i lignende situation, som kan give os et godt råd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejl i elektronikken på Opel Insignia
  • #1   22. okt 2017 Påpegede i fejlen mens der stadig var garanti på bilen?

• Pia N
    Pia N Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #2   22. okt 2017 Ja, det har vi. Der er lavet værksteds sedler hver gang. Vi har taget billeder og videoer som de har hos Opel Danmark - Forhandler.

• #3   22. okt 2017 Puha, det er nok der hvor det kan ende med at skulle have en jurist ind over.
    I har reklameret rettidigt og mens garantien stadig var gældende. Det virker som om Opel vil tørre problemet af ved at udskifte en radiodel, som næppe er årsagen til fejlen.
    Radioen har mig bekendt ingen indflydelse på blinklyset, og af samme grund må I ikke "bare" sige tak til det "tilbud".
    Noget må virke forstyrrende i ledningsnettet periodisk. Det er DEN fejl Opel skulle koncentrere dem om.
    Har I sagt ja til, at det er den endegyldige løsning på problemet? I så fald vil I næppe kunne gøre krav gældende senere, men mit råd vil være: Få en jurist til at vurdere sagen.

• #4   22. okt 2017 Kan ikke svare på problemet men lidt info herfra. Jeg ved at radioen er inde over et eller andet med hensyn til blink lyden inde i bilen. Jeg har fået eftermonteret et bluetooth modul i min, (metavoice hedder det) så snart det er i aktion kommer der ingen lyde ( tik tak ) når man blinker. Men lyset blinker selvfølgelig som det skal.

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #5   22. okt 2017 Prøv at få fat i Peter Boe Christensen. Selvom der ikke står noget om biler på hans liste over arbejdsområder og kompetencer, så er han også god til biler. Han holder til hos Thuesen, Bødker og Jæger i Esbjerg.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #6   22. okt 2017 Du siger til dem at ,for at bruge deres ord,"at i vil til endelig afslutning af sagen vil være med til", at de tager bilen tilbage og haever handlen.
    Man kan sgu ikke bare forsoege et par tilfaeldige ting for at reparere en bil,der endda er koebt fra ny,og naar den saa liiiige er skubbet ud over garanti perioden saa er det ikke laengere deres problem.
    Dette er den vestlige verden,ikke Kina.
    Problemet var der inden garantien udloeb saa der er slet ingen tvivl om at det er deres problem.
    Tag fat i FDM,der har vaeret flere af disse sager i deres blade og den er klokkeklar.

• #7   22. okt 2017 Havde fået det lavet og skudt den af.

Kommentér på:
Fejl i elektronikken på Opel Insignia

Annonce