{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.197 visninger | Oprettet:

Helle M
Helle M
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1

Valg af pendlerbil (200km/dag) {{forumTopicSubject}}

Jeg skal det næste års tid arbejde 100 km hjemme fra - altså skal jeg køre 200 km/ 5 dage om ugen i et år.
Vi har en gammel hyundai som er skrotklar - ergo - jeg skal ud og have noget andet.

Jeg kan simpelt hen ikke gennemskue hvad der er billigst/smartest. Brugt eller nyt?
Har selv tænkt at det nok skal være en diesel.
Har kigget på Peugeot 208 og Citroen C3 hvis det skulle være fra ny.

Jeg har ikke behov for en stor luksusbil - alt er luksus ifht. den jeg har nu smiley
Af udstyr vil jeg dog have aircon og fartpilot og gerne sædevarme, men ikke et must.

Hvad ville i foreslå i min situation?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af pendlerbil (200km/dag)
  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 605
    #1   24. okt 2017 En Peugeot 208 er et rigtig fint bud. Har du kigget lidt på Ford Fiesta? Det er også en dejlig bil smiley

• #2   24. okt 2017 Jeg har kørt 75.000 i min, de eneste udgifter udover service er bremser (ret dyre bagved)
    Hvis du har iPhone så vælg en med CarPlay, det bliver du rigtig glad for smiley
    Ps den er ikke økonomisk på motorvej smiley

• #3   24. okt 2017 Jeg ville ikke udelukke en dieselbil! smiley Hvad er dit budget...

Personlig er jeg ikke fan af 208 eller den nye C3 måde de kører på, men er nok bare en personlighed fra mig af. Dog kan jeg klart anbefalede Skoda Fabia 1,6 TDi eller den nye Ibiza med samme motor.

• #5   24. okt 2017 Grundet en lille ny på vej så købte vi passaten, MEN jeg må sige at Peugeot 208 1,6 HDI køre som en drøm med ok overskud på motorvejen. Jeg blev imponeret og i øjeblikket med den kampagne de har med udstyr med 50.000, så havde jeg valgt den hvis det ikke var fordi vi godt kunne bruge den større plads.

• #6   24. okt 2017 Kommer vel også an på om det lande vejs kørsel eller motorvej? personligt ville jeg holde mig fra de nye små mikro biler, pga. dårlig komfort stort forbrug af brændstof ved højere hastigheder.

stod selv i samme situation sidste år dog 60 km hver vej. Tænkte også på ny bil osv. Men da jeg gerne vil have noget nyt at køre i engang imellem valgte jeg at købe brugt pga værdi tabet.
    køre i en Audi a3 1.9 tdi som jeg kan få op på de 21-22.5 km/l som aldrig har haft problemer med. til ca 35k hvilket er ca det samme som beg kan få for den nu.

• #7   24. okt 2017 Er jeg den eneste der tænker. Hvad skal der ske efter et år?. Er der nogen plan for det.
    Bilkøb er sjældent en god investering. Så det ville træls at skulle sælge efter 12 mdr. og 60000 km...

• #9   24. okt 2017 Hvad med en ny Toyota til 0% i rente.
    Så ved du nøjagtigt hvor meget det koster at have bil..
    Der kommer ikke nogen overraskelser økonomisk i den nærmeste fremtid..

• #10   24. okt 2017 Hvad med en Hyundai i10, i20 / i30 ? De nyere modeller skulle være fine mht. støj i kabinen.. Derudover er der 5 års garanti uanset km.

• Helle M
    Helle M Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #11   24. okt 2017 Tak for jeres input smiley

Ved ikke helt hvad der skal ske på sigt... Om ca. 1.5 år får vi brug for noget der kan trække en hestetrailer og så skal enten den jeg køber nu eller vores (til den tid) 4 år gamle mitsubishi spacestar videre i verden.
    Det kan ikke gå at købe stor bil nu ifht. brændstoføkonomi og afgift...
    Det er også en af grundene til at jeg er i tvivl om nyt eller brugt.
    Med nyt er jeg ret sikker på at lortet ikke bryder sammen lige pludselig, men tabet er stort. Køber jeg brugt har jeg ingen sikkerhed, men mindre tab....

Det er sku ikke nemt.... smiley

• #12   24. okt 2017 Jeg pendlede i en Polo 1,2 TDI bluemotion på et tidspunkt.

Kan kun anbefale den. Jeg kørte over 30 km/l i snit, og den fungerede upåklageligt.

• #13   26. okt 2017 Prøv at regne lidt på det, jeg tror faktisk godt at det kan betale sig at købe den større bil, som I har brug for om 1.5 år, nu, istedet for at købe en ny nu, og en ny igen om 1.5 år. Jeg er ret sikker på at værditabet vil være større end merudgiften til brændstof.

Hvis man laver et hurtigt regnestykke, baseret på 20 arbejdsdage pr. måned, 200 km pr. dag, brændstofpris på 12 kr/liter og biler der kører hhv. 15 km/l og 25 km/l, så bliver merprisen for at køre i benzinslugeren ca. 15.360 kr. på et år.

Jeg vil vædde med at du vil tabe mere ved at skulle sælge en ny bil med +50.000 km efter et år!

Kommentér på:
Valg af pendlerbil (200km/dag)

Annonce