{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.024 visninger | Oprettet:

Joakim S
Joakim S
Tilmeldt:
28. okt 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Køb af Skoda Superb - Hatchback eller stationcar? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg er ny her på siden. Min kæreste og jeg overvejer kraftigt at købe en af ovenstående varianter af Skoda Superbs nyeste model.

Vi kender ikke nogen i vores omgangskreds som har denne bil, så derfor leder vi efter lidt feedback på om vi bør vælge den ene eller den anden model.

Udseende mæssigt hælder vi mest til hatchback udgaven, men hjernen siger gå efter stationcar versionen. Jeg tror personligt at stationcar vil holde værdien bedre, og det vil også være det logiske valgt såfremt man tænker på optimering af pladsen.

Vi har pt. ingen børn, men det kunne godt ske i løbet af de næste par år.

1. Er der nogen som har erfaringer med fx barnevogn i hatchback udgaven?

2. Hvad ville i vælge? Både udseendemæssigt og praktisk?

Andet jeg bør overveje inden vi går videre i vores jagt på en ny bil?

Vi har efterhånden prøvet en del og vi er ikke sønderligt imponeret over hverken renault talisman, opel astra, vw passat, kia ceed eller mazda 6. Jeg er ret høj så benplads både foran og bagved skal opprioriteres fx hvis man skal tage højde for et barnesæde bagved.

Vi mangler stadig at prøve følgende biler:
-Kia Optima
-Toyota Avensis
-Open insignia

Disse vil nok være dem som Superb'en skal opvejes imod.

På forhånd tak for jeres hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Skoda Superb - Hatchback eller stationcar?
  • #1   28. okt 2017 Hvis i overvejer at få børn, ville jeg klart anbefale stationcar. Det er simpelthen så meget mere praktisk i forhold til barnevogne, bagage og meget andet.

    Udseendet er klart til hatchbackens fordel.


  • #2   28. okt 2017 Ny mondeo. 300k

  • Joakim S
    Joakim S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #3   28. okt 2017 #2 vi har lige været ude og se den og selvom den er pæn så er jeg ikke videre imponeret

  • #4   28. okt 2017 Fair nok. Sådan har jeg det med dem du nævner.
    Ud over Kia


  • Joakim S
    Joakim S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   28. okt 2017 #4 en stor del skyldes at vi søger en del plads. Jeg er næsten 2m så hvis jeg sidder på passagersædet og fruen kører så skal jeg kunne være der selv med en barnestol bagved.

    Mondeo er dog vildt lækker af udseende og udstyr det vil jeg give dig helt ret i.

    Kender du Kia optima? Jeg er spændt på at se den


  • #6   28. okt 2017 møffe hvorfor så overhovedet skrive i hans tråd. haha
    der kan godt være en barnevogn i hatchback påstår de, men imo tror jeg virkelig det er upraktisk ad helvedes til. Jeg havde valgt st.car, det altid godt med en Børne container:)


  • Joakim S
    Joakim S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #7   28. okt 2017 #6 en af sælgerne hentede en barnevogn som stod i en skoda fabia for at demonstrere at den kunne være der og det kunne den uden problemer. Dog er jeg lidt mistænkelig over om det har været en lille barnevogn. Jeg aner intet om den slags så hvis en standard model ikke kan være der så vil vi fortryde købet tror jeg.

    Omvendt har vi jo heller ikke børn endnu så hvem ved om der går år før det sker/lykkedes? Lidt trist med en børnecontainer hvis vi slet ikke kan få børn.


  • #8   28. okt 2017 De barnevogne der har ved skoda er Odder. Og de er "rigtige" barnevogne med god længde etc.
    Men de kan også slåes meget sammen, når det er x-dream2 stellet, som det er ved skodaforhandlere.
    Har selv haft en barnevogn af den type, og den kan endda klappes nok sammen til at komme i en citigo....


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 606
    #9   28. okt 2017 Joakim, hvis jeg var dig, så havde jeg lånt en barnevogn, evt. af et vennepar, og spurgt ude hos Skoda, om du ikke måtte prøve at se om den kunne være der. Så er du sikker på, at de ikke har snydt med størrelsen på barnevognen smiley

    Med hensyn til model, så er det jo en smagssag om man bedst kan lide den som sedan eller st.car. Efter min mening synes jeg bedst om den i st.car.
    Og hvis I går med tankerne om børn inden for nærmeste fremtid, så havde jeg nok valgt den mest praktiske af dem.


  • #10   28. okt 2017 Synes optima er super lækker og man kan få en lækkert udstyr
    Men superb er klar den største bil i klassen (har selv en Avensis og der er ikke noget benplads til et stort menneske bag en fører) men den har kørt 178.000 uden skift af andet end bagbremser og olie/service smiley
    Jeg synes superb er klart pænest i stationcar smiley


  • #11   28. okt 2017 Vi havde vores emaljunga bigband star supreme med 98cm liggemål i vores fiesta mk6. Og det med 2 børn med 15mdr mellem. Korrekt at mondeo Hatchback er klemt på højden i bag. Men mener at stå kan købes for Ca 310k. Vi har været ude at prøvekøre optima. Og den køre som nye biler gør, der er ikke meget forskel i hverdagen. Den vi kørte var så med auto box og en del andet.

  • #12   28. okt 2017 6# rune e. Hvorfor ikke hjælpe hvor man kan?

  • Joakim S
    Joakim S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #13   28. okt 2017 Hej Tobias god pointe vi har et hold venner som kan låne os en barnevogn mon ikke vi kan få lov til at teste det.

    Alan tak for info det er lidt en jungle når man ikke er vidende om babyudstyr?? er der andet man evt. bør tage med i overvejelserne?


  • #14   28. okt 2017 Jo bilforhandlerne er rigtig glade for man har udstyret med ude og prøve, vi har haft det hver gang og det har de været glade for da man får et indtryk af hvor rummelig bilen er smiley Samt de kan vise isofix osv
    Da vi købte ny bil til mine bedste forældre havde vi også kørestol og rollator med smiley


  • #15   28. okt 2017 Det er en kæmpe jungle.


    Jeg vil dog påstå, at med biler i den prisklasse, er det mest af alt plads du skal kigge på. Alt det andet jeg kan påpege er løst ved de biler.

    Måske det skulle være mulighed for nemt at styre musik på forsæde og bagsæde (en luksus som kunne er påtvingende, men lækkert. Har det desværre ikke selv.)
    Og så ville jeg bestemt også tage et kig på civic i station car.


  • #16   28. okt 2017 Af de biler du nævner, så vil du ik gå galt i byen med Superb.. Skal man tænke på praktisk, så er det Stc du skal have.. Udseende synes jeg bagenden på Stc ser bedst.. Med hensyn til evt barnevogn, så kommer det an på hvad I vælger at købe på det tidspunkt, så at låne en barnevogn vil ik hjælpe mere på sagen, end den barnevogn de afprøvede hos Skoda.. Og det er sikkert en Odder vogn med xtrem-stel, som nævnt tidligere, som kan pakkes ned til ingenting.. Vi har selv den barnevogn, netop pga sampakningen, da vi skal have plads til den, et hundebur til en schæfer, og lidt plads til et par kufferter.. Og plads på bagsædet er i den bedre ende i Skodaen, selv om den deler platform med Passaten..

  • #17   28. okt 2017 Den nye superb er da super fed. Uanset om det er en stationcar eller sedan. Køb køb.

  • Joakim S
    Joakim S Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #18   29. okt 2017 Så fik vi lige arrangeret at vi kan låne en Odder barnevogn i stor model. Så kan vi få det testet. I dag kører vi ud og kigger på de øvrige alternative biler som vi overvejer. Nogen der har erfaringer med Toyota avensis?

  • #19   29. okt 2017 Vi har den gamle model (2013) 2,0 diesel og den har kørt 178.000 uden det mindste, den har dog ved 163.000 fået nye bremser bag men ellers kun olie/ filtre smiley
    Vi fortryder vi ikke købte Xenon men ellers er de rimeligt udstyret std, den kører godt og er dejlig højgearet 6 gear ved 85 ca 1300 og 120-125 ved 2000 som sænker støjen fra motorvejen ved høje hastigheder
    Ved "tophastigheden" som vi har opnået ca 205ish kører den 3500-3600
    Plads på bagsædet er dog ikke fantastisk smiley


Kommentér på:
Køb af Skoda Superb - Hatchback eller stationcar?

Annonce